Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door OnnoStien
#2965940
Hallo!
Wij stellen ons hier eventjes voor: Stien is mijn naam, onze hond heet Onno en is een Duitse staande langhaar (reu) van 7 jaar oud. We komen uit België maar wonen sinds januari in Duitsland. Onno heeft het niet gemakkelijk sinds ons zoontje is geboren en we verhuisd zijn naar Duitsland, het is sowieso een gevoelige kerel en van al die veranderingen heeft hij best wat stress... We proberen wel 2 keer een uur per dag naar buiten met hem, maar je weet hoe dat gaat: als 't zoontje ziek is/moet drinken/slapen/... dan krijgt die natuurlijk voorrang en da's voor Onno absoluut niet leuk. We zijn nog wat aan het zoeken om hem wat meer uitdaging te bieden, misschien wel een opleiding reddingshond (we gaan een proeftraining volgen).
Nu we hier in Duitsland eindelijk wat geacclimatiseerd zijn, wil ik Onno's voeding drastisch aanpakken. Hij eet momenteel "gewoon" brokken, maar het is me na wat lezen al duidelijk dat we richting barf zouden willen evolueren! Onno heeft een gevoelige huid, stress-schilfers en sinds twee weken een mega-hotspot, helemaal opengekrabd en ontstoken. Ook heeft hij vrijwel permanent een ontstoken voorhuid (maar ik weet niet of voeding daar een invloed op zou kunnen hebben? Wie weet, ik hoorde al van positieve effecten van extra vitamine C maar dat moet ik nog verder uitzoeken). Hij zit dus nu aan de antibiotica, nog 2 dagen. Dan zou ik willen starten, ik ben al vlees en groenten gaan inkopen. We zijn zelf vegetariërs dus het voelt een beetje raar, maar ja, Onno is toch duidelijk een carnivoortje dus ja...
Ik heb nog héél veel bij te lezen en bij te leren, dus ik hoop dat hier de komende tijd te kunnen doen! Bedankt alvast voor de enorme schat aan informatie op deze website!
Door Anne in Zweden
#2965961
Welkom! Waar in Duitsland woon je? Als je vlak over de grens woont, kun je heel goed en goedkoop barfspulletjes inkopen samen met de Nederlandse barfers. Zelfs ik doe dat regelmatig, en ik zit in Leipzig! :D
Door OnnoStien
#2966046
Bedankt voor de warme welkom!

We wonen in Kassel, best een eindje van Nederland al is Leipzig nog wat verder! Ben benieuwd hoe het zal gaan. Ik heb een gevriesdroogde groentenmix gekocht, en lees net al dat die niet al te goed lijkt (zit o.a. kool en prei in - raar dat ze dat er dan instoppen?!)... Ach ja, zal nog heel wat moeten experimenteren!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door