Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door nova
#2965611
Bindi heeft een nagel in 2 lagen gescheurd. Ziet niet lekker uit, en ruikt nog minder. (pusserig) Bindi  heeft er ook pijn aan.  :-\
Vandaag heb ik  het uitgespoeld met een oplossing van Betadine shampoo, en ik heb er groene leem op gesmeerd .

Is het beter om de bovenlaag eraf te laten halen, of kan het beter zitten blijven?

plaatje  heb ik ook:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door nova op wo 20 aug 2014, 17:27, 1 keer totaal gewijzigd.
#2965615
nova schreef: Bindi heeft een nagel in 2 lagen gescheurd. Ziet niet lekker uit, en ruikt nog minder. (pusserig) Bindi  heeft er ook pijn aan.  :-\
Vandaag heb ik  het uitgespoeld met een oplossing van Betadine shampoo, en ik heb er groene leem op gesmeerd .

Is het beter om de bovenlaag eraf te laten halen, of kan het beter zitten blijven?

plaatje  heb ik ook:

Afbeelding
ah jakkes, dat ziet er niet lekker uit, zeg....ik zou het wel even laten zien aan de DA...verder kan ik je niet helpen, sterkte ermee.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2965618
Dat stuk nagel gaat eraf en de kans is groot dat deze nu voor druk zorgt en de meeste pijn veroorzaakt. Ik zou dus kijken of je die eraf kunt halen en anders dit klusje aan de da overlaten. In de meeste gevallen zijn deze blessures met wat spoelen en smeerseltje met een goeie week wel weer over.
Door vagebond
#2965642
Dag of 5 in de biotex, naspoelen met water, liefst dat stukje nagel wat er aanhangt wegknippen. Dat veroorzaakt de pijn. Ow, zielig zeg, sterkte ermee.
Ingrid
Door Alba
#2965644
Ik heb een hond die nu al 3 keer de duimnagel gescheurd heeft. Ik laat de dierenarts het rotklusje doen van de nagel eraf trekken, Alba gilt moord en brand als ik er maar naar wijs. Eenmaal eraf is de pijn eigenlijk over. Nog even verbandje erom, eventueel nog een paar dagen een schoentje aan buiten en dan is het weer over!
Door smulpaap
#2965646
Tessa van mij heeft het ook gehad . Nagel is er direct diezelfde dag vanaf  gehaald . Dat was heel even auw maar binnen een kleine week was het leed geleden
Ik ben nogal een muts in die dingen . Ben altijd een beetje huiverig voor het bot en dan ben je nog veel verder van huis
Ze scharrelen immers overal en nergens doorheen
Gebruikersavatar
Door nova
#2965653
Ik bel zo even naar de DA om een afspraak te maken,  en ik ben er ook wel van overtuigd dat  het omhoogstekende deel van de nagel beter weg kan zijn. Vindt t wel zielig voor  Bindi :-\
Door hannabelgje
#2965774
Hier ook gehad. Ik heb het ook mooi aan de da overgelaten. Was nadien vrij vlug genezen. Het bloedde wel als een idioot dus er werd ff een drukverbandje aangelegd door de da.
Door rosmin
#2965802
[quote="nova"]
De nagel gaat er vanmiddag af.
[/quote]

Dat zal een opluchting geven bij Bindi als ie eraf is
Bij Zorro ook eens gehad/ gescheurde nagel, deed ontzettend pijn, hij bleef piepen en manken. Bij de DA eraf laten trekken onder verdoving en gelijk daarna liep hij weer zonder pijn. Wondje was snel genezen.
Gebruikersavatar
Door nova
#2965813
Bindi mankt ook wat, en al  ga ik nu maar korte rondjes met haar,  ze zal zich natuurlijk even ergens aan moeten stoten.
En dat doet duidelijk pijn. Dus, maar even eraf halen, en aangezien ze nuchter moet zijn,  gaat dat ook met een roesje.
Niet echt blij mee, maar  het gaat hier wel om een grote hond, en die hou je zo even niet  in een hand
Door hannabelgje
#2965862
Ik zou dat roesje niet erg vinden hoor. Ik hoor Zoë nog gillen toen ik met haar bij de da was met haar nagel. Nou was het toen niet de bedoeling van de da om de nagel eraf te halen, hij wilde em korter knippen zodat ze er minder last van zou hebben.
Veel succes straks.
Gebruikersavatar
Door nova
#2965957
Nagel is eraf gehaald , er zit al een  fikse ontsteking bij.  :-\
Ze heeft niet veel meegekregen van het verwijderen,  Bindi was toch wel wat groggy.
Met wat pijnstillers en een kuur in mn tas, en Bindi  aan de hand  zijn we weer naar huis gegaan. Zal wel snel beter gaan met mijn meisje
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door