Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door C@rine
#2965485
Er wordt hier eigenlijk voornamelijk gesproken over de enting van Nobivac.
Maar er zijn ook DA die enten met Vanquard.
Welke heeft jullie voorkeur?
En waarom?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2965499
Ik weet niet of het inmiddels al veranderd is, maar tot voor niet zo heel lang geleden was Nobivac de enige (DHP/Rabies) die geregistreerd staat/stond voor 3 jaar. De andere merken hadden/hebben die registratie niet en moesten dus omwille van de geldigheid ieder jaar herhaald worden. Aan de hand daarvan zou ik dus voor Nobivac kiezen, omdat ik dan 3 jaar geldigheid heb (let op: geldigheid, geen bescherming). Wat de Lepto betreft is het momenteel de nieuwe Lepto4 die helemaal hot is, want er schijnen en masse honden om ons heen om te vallen aan net die 2 leptostammen die alleen in de nieuwe Lepto van Nobivac zit en de andere merken vallen dan wat in het niet omdat ze "oud" zijn en maar 2 leptostammen bevatten.
Door C@rine
#2966401
Ik stelde mijn vraag omdat ik jaren geleden heb gehoord dat je van de Vavquard af moest blijven omdat dat ook een hond van was omgevallen.
Het zou dat voornamelijk gaan om de hulpstoffen in de enting.
Nu hier veel lezen vallen er ook honden om van de Nobivac.

Lizzy had in een topic een link met alle merken en hun geldigheidsduur, ben het vergeten op te slagen.
Maar daar stond de Vaquard ook op voor 3 jaar geldig als ik me niet vergis.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2966459
Dat kan hoor, volgens mij volgde de andere merken een paar jaar later met een langere geldigheidsduur.

Er vallen bij alle merken honden om  :(
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door