Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2964781
Kayne is nu twee jaar epilepsie vrij met lage dosering medicatie.
We hebben een korte tijd last van een paar vlooien gehad die we hebben bestreden met shampoo. Eigenlijk is iedereen rustig en volgens mij vlo vrij. Maar Kayne blijft jeuk houden. Zijn huid lijkt wat geïrriteerd. Ik weet van vroeger dat hij altijd lang kriebelig bleef na een korte periode vlooien. Gister hebben we hem nog maar eens met sebomild gewassen maar vanmorgen was zijn jeuk nog erger en had hij een kale plek naast zijn staart.
Een paar jaar geleden hebben we dat ondervangen met 1 enkele corticosteroïden injectie maar nu met die epilepsie vind ik dat eng. De da zegt weljaaaaaa kan best. Maar ik ben er niet zo zeker van.
Wat vinden jullie?
#2965111
Ik mag van Mandigers geen Cortico's gebruiken bij mijn dames. Daar kan je echt van alles van krijgen. Zeker die spuitjes die zo'n 6 tot 8 weken werken, zijn vreselijk uit den boze. Daar kunnen ze van alles van krijgen.

ik heb er zelf ook eentje lopen met jeuk  :-[
#2965176
Ik wilde mandigers maandag bellen maar als ik t zo lees heeft dat geen zin.
Maar wat nu?
Vannacht heeft Kayne bij de baas in bed gelegen om in de gaten te houden dat hij niet verder gaat met bijten. Het is nu een kale plek met een korst. Geen hot spot. Sano wilde vannacht in zijn tent slapen dus lig ik in zijn bed. Maar deze jeuk duurt al een tijdje. Het moet echt stoppen. Ik vermoed dat twee x wassen de vlooien wel te pakken heeft gekregen maar zijn huid was er kennelijk niet blij mee.
Ze krijgen 1 a 2 x per week een zalmkop. Is nog meer visolie geven een plan? Of misschien wat olijfolie door t eten? Ik zie geen schilfers op zijn huid.
#2965180
Mijn epilepsie hond had dan wel geen jeuk, maar pijn en kon nog maar slecht lopen (spondylose/dish), die heeft wel cortisone gehad, en jawel ook weer een aanval.
Maar voor mijn gevoel konden we niet veel anders meer, waren er op en eraan hem te laten inslapen omdat ie zo slecht was  :-\

In jouw geval zou ik daar niet voor kiezen.
Misschien kun je velcote als ondersteuning gebruiken?
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... lien/26976
Moet zeggen daar zie je normaal gezien al binnen een paar dagen verschil mee.
#2965719
Hij is op vakantie op dit moment.

Soms helpt wassen bij onze Phoebe. Maar ook niet altijd, dan is ze wel even van de jeuk af. Mijn dames krijgen al 1000 mg Omega 3 capsules. Geen idee of dat daar ook voor zou helpen.

Die plek zou je met honingzalf in kunnen smeren, dat doe ik ook altijd. Die plekken genezen dan snel en de jeuk verminderd er ook op. Hij heeft mij ook wel eens het advies gegeven als er bepaalde plekken zijn die altijd jeuken, dat je dan die plekken met kamferspiritus in kan smeren.

spreeuwtje schreef: Ik wilde mandigers maandag bellen maar als ik t zo lees heeft dat geen zin.
Maar wat nu?
Vannacht heeft Kayne bij de baas in bed gelegen om in de gaten te houden dat hij niet verder gaat met bijten. Het is nu een kale plek met een korst. Geen hot spot. Sano wilde vannacht in zijn tent slapen dus lig ik in zijn bed. Maar deze jeuk duurt al een tijdje. Het moet echt stoppen. Ik vermoed dat twee x wassen de vlooien wel te pakken heeft gekregen maar zijn huid was er kennelijk niet blij mee.
Ze krijgen 1 a 2 x per week een zalmkop. Is nog meer visolie geven een plan? Of misschien wat olijfolie door t eten? Ik zie geen schilfers op zijn huid.
#2965766
spreeuwtje schreef: Ik wilde mandigers maandag bellen maar als ik t zo lees heeft dat geen zin.
Maar wat nu?
Vannacht heeft Kayne bij de baas in bed gelegen om in de gaten te houden dat hij niet verder gaat met bijten. Het is nu een kale plek met een korst. Geen hot spot. Sano wilde vannacht in zijn tent slapen dus lig ik in zijn bed. Maar deze jeuk duurt al een tijdje. Het moet echt stoppen. Ik vermoed dat twee x wassen de vlooien wel te pakken heeft gekregen maar zijn huid was er kennelijk niet blij mee.
Ze krijgen 1 a 2 x per week een zalmkop. Is nog meer visolie geven een plan? Of misschien wat olijfolie door t eten? Ik zie geen schilfers op zijn huid.
Ik zou dat wel even doen, want wat Charmed vaak zelf ook al aangeeft...haar honden hebben een stofwisselingssziekte en mede daarom aanvallen, dus dat iets voor haar honden geldt, wil niet zeggen dat dat ook voor de jouwe zo is.

Hier ook 1 x de combi gehad en geen nadelige gevolgen (lees: extra aanvallen) van gezien.
#2967063
Ik heb Phoebe's buik gisteren geschoren, en die was dus rood van het bijten. Heb de buik ingestreken met kampferspiritus tot 2 x achter elkaar. Ik heb alle rode plekken opgezocht. En och wat een rust. Had ik dat maar eerder gedaan. We hebben dit met zijn tweeën gedaan, zaklamp erbij en alles opgezocht, er zat een hele rode streep over haar rug van het bijten, rode plek achter haar achterpoot. Nu kijk ik elke keer of ze krabt, als ze krabt wordt het weer ingestreken. De jeuk is voor nu over. Ze heeft vannacht ook lekker doorgeslapen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door