Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Hondenvriendje
#2964398
Lizzy schreef: Heb je in 2012, 2013 niet laten vaccineren? Officieel "moet" je namelijk ieder jaar Lepto laten enten. En officieel zou je nu ook DHP "moeten" enten.
Laatst gewijzigd door Hondenvriendje op zo 12 okt 2014, 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
#2964723
Ik zou ze beiden DHP vaccineren, deze vaccinatie is (van Nobivac) voor 3 jaar geregistreerd.
De kennelhoest vaccinatie (PI) beschouw ik als overbodig, want dit leidt zeer zelden tot ernstige problemen en mócht je hond onverhoopt hevigekennelhoest krijgen die middels rust niet na enkele dagen af neemt, dan is tijdig inzetten van (ab) behandeling in de regel succesvol.
Over de voors en tegens van Lepto vaccinatie is hier al veel geschreven. Het loont de moeite e.e.a. te lezen en je eigen afwegingen hierover te maken. Maar indien je kiest voor Lepto vaccinatie, dan heeft deze slechts zin als je 'm na 3 weken boostert. Vooralsnog is dit volgens de gegevens in dit topic nooit gebeurd.
Rabies wordt geeist als de hond de grens over gaat, doen je honden dit niet, dan is deze vaccinatie m.i. overbodig.
#2964769
Het titeren wat Lizzy oppert vind ik zelf een súper optie, maar slechts als je het laat doen bij een da die aan de hand van 't resultaat durft af te wijken van het standaard (en naar ik begreep wettelijk verplichte) advies om DHP te vaccineren als er één titer niet optimaal is. Zonder informatie over het risico op deze ziekte - n.a.v. het voorkomen van de ziekte + leeftijd, gezondheid en leefgewoonten van jouw hond - vind ik de titerbepaling beduidend minder waardevol. Oók fijn als een arts op grond van de titers eeen indruk heeft van de termijn waarop je opnieuw moet laten titeren/vaccineren, anders dan standaard jaarlijks. Zelf heb ik op dit gebied heel goede ervaringen met Tannetje Koning.
Door Hondenvriendje
#2965327
Parelridder schreef: Ik zou ze beiden DHP vaccineren, deze vaccinatie is (van Nobivac) voor 3 jaar geregistreerd.
De kennelhoest vaccinatie (PI) beschouw ik als overbodig, want dit leidt zeer zelden tot ernstige problemen en mócht je hond onverhoopt hevigekennelhoest krijgen die middels rust niet na enkele dagen af neemt, dan is tijdig inzetten van (ab) behandeling in de regel succesvol.
Over de voors en tegens van Lepto vaccinatie is hier al veel geschreven. Het loont de moeite e.e.a. te lezen en je eigen afwegingen hierover te maken. Maar indien je kiest voor Lepto vaccinatie, dan heeft deze slechts zin als je 'm na 3 weken boostert. Vooralsnog is dit volgens de gegevens in dit topic nooit gebeurd.
Rabies wordt geeist als de hond de grens over gaat, doen je honden dit niet, dan is deze vaccinatie m.i. overbodig.








..........
Laatst gewijzigd door Hondenvriendje op zo 12 okt 2014, 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door