Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Martine-Tom
#2964626
Ik vroeg me eigenlijk af wanneer een plekje waar een hond aan krabt of bijt van een "Gewoon" plekje over gaat in een hotspot?
Gebruikersavatar
Door Riek
#2964630
Wanneer het er uit ziet als een  hotspot, is het overgegaan in een hotspot.
Maar vaker verdwijnt een gewoon krabplekje uit zichzelf.
Door Martine-Tom
#2964639
Ik krijg er geen goede foto van maar het lijkt hierop:
Afbeelding
Door Martine-Tom
#2964645
Ik vrees er ook voor, hij blijft er ook maar aan soppen en haren uittrekken enzo  :-\
Zit net boven zijn lies zeg maar dus ook een zalig plekje..
Gebruikersavatar
Door Radja
#2964678
Dat ziet er idd uit als een beginnende hotspot! Evt rondom de plek haren wegknippen,zo kort mogelijk,droogmaken met een föhn ofzo en schoonmaken met betadine daarna honingzalf,of sudocrem of calendulan. En proberen dat er niet meer gebeten of gesopt wordt! Succes!
Door Martine-Tom
#2964679
Radja schreef: Dat ziet er idd uit als een beginnende hotspot! Evt rondom de plek haren wegknippen,zo kort mogelijk,droogmaken met een föhn ofzo en schoonmaken met betadine daarna honingzalf,of sudocrem of calendulan. En proberen dat er niet meer gebeten of gesopt wordt! Succes!
Tnx.
Heb hem vandaag geschoren en er zijn meer plekjes die op de nominatie staan, maar deze de ergste, vandaag gewassen met betadine en alle plekjes kaal geschoren, ga er zo honingzalf op doen en ff puzzelen of ik iets kan verzinnen waardoor hij er niet bij kan, morgen ff een rompertje halen.
Door hannabelgje
#2964704
Bij dat soort plekken ging ik accuut naar de da voor prednison. Ik weet dat het niet gezond is maar gestoord worden van de pijn/jeuk is dat ook niet. Denk je in dat je gigantisch veel jeuk hebt, maar je kunt er niet bij. Dat is om gek van te worden.
Door Martine-Tom
#2964740
Ik heb al pred in huis  :) Hij krijgt het nog niet, het krabben valt nu echt heel erg mee, hij heeft een grasallergie en krijgt daar sinds deze week antihistamine voor die hemel zij gedank goed aanslaat, er ontwikkelen zich geen nieuwe plekken, en ook het hele absurde krabben en bijten is over. Het is alleen dit ene plekje (bij hem 1 cm groot) waar ie niet af kan blijven, vooral soppen doet ie er nog, krabben en bijten zie ik hem niet meer doen eigenlijk.
Voor nu ga ik even lokaal dit plekje behandelen, ik ben niet anti pred maar als het niet nodig is liever niet en het gaat nu al zoveel beter dat ik hoop dat als ik het voor elkaar krijg dat hij een paar dagen niet bij die plek kan het uit zichzelf geneest.
Straks even een romper gaan halen...kijken hoe leuk ie dat gaat vinden  :biggrin2:
Door miik
#2964743
Bij Mickey hielp een rompertje niet, die sompte gewoon door, zodat het hele rompertje nat werd, en ook knaagde ze erdoor heen... bij Mik hielp alleen een kap om... maar gelukkig gaat het hier al een hele tijd wel goed.
Ik hoop dat Tom wat makkelijker is daarin !
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2964744
Hou er ook rekening mee dat een romper de plek niet genoeg laat ademen waardoor broeien (en uitbreiding) erg op de loer liggen.
Hier gaat bij een hotspot ook eigenlijk altijd een kap om, dan kan de plek goed indrogen door de lucht en kan hij er niet bij met zijn bek
Door Martine-Tom
#2964745
Monique77 schreef: Hou er ook rekening mee dat een romper de plek niet genoeg laat ademen waardoor broeien (en uitbreiding) erg op de loer liggen.
Hier gaat bij een hotspot ook eigenlijk altijd een kap om, dan kan de plek goed indrogen door de lucht en kan hij er niet bij met zijn bek
Oh dat is idd wel een goede om rekening mee te houden.
Waarom bedenk ik me nu pas dat ik van de winter al opzoek was naar zo'n kraag, ik wilde zo'n soort rubberband idee...zal er weer eens naar gaan zoeken!
Door eelke
#2964748
Hier ook meestal geen kap, maar de hond zo veel mogelijk onder toezicht. snachts slapen ze dan dus bij ons of ik bij hen.

Verder uitwassen met betadine shampoo, en dan betadine erop, of vetaderm spray. De kap doen we alleen net om als we het behandeld hebben, dan is de jeuk het ergst.
Door Martine-Tom
#2964750
Heb ik gister idd gedaan, eerst kaalgeschoren en toen onder de douche met betadine, in eerste instantie leek het niks te doen maar na een uur ofzo was het bijten echt al veel minder, vandaag heb ik hem nog maar 1 keer op die plek zien likken. Het is ook echt een rotplek, elke keer als hij zijn achterpoot beweegt valt het plekje weg in een huidplooi dus dat al ie dan elke keer wel voelen. Net na het lopen is het eigenlijk het ergst. Nu ligt ie gewoon rustig te slapen dat was een week geleden onmogelijk, ben iig blij dat de antihistamine bij hem lijkt te werken!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door