Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door nova
#2964548
vandaag zag ik dat een oog van Senta een blauwig randje  aan t vormen is. Het randje zit op t grensgebied van  het wit van de oogbal en het bruine van de iris. Het oog  ziet verder  niet geïrriteerd uit, traant, pust of slijmt niet. Senta krabt of schuurt ook niet aan het oog. Toch is het  iets wat niet zo hoort te zijn. iemand een idee? ik heb wel een plaatje
Duidelijker plaatje lukt niet, Senta is geen  geboren fotomodel  ;)

Beetje groot  :-[ , maar op een kleinere afbeelding is  t nóg moeilijker te zien
Aangeduid met klokcijfers  zie je  randje  op  zes uur tot  10 uur, 

Afbeelding
Laatst gewijzigd door nova op vr 25 jul 2014, 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ruisje
#2964583
Als je via deze link kijkt zie je ook een blauwig randje bij hoe een normaal hondenoog eruit ziet.
Kan het zijn dat het je nooit opgevallen is? *ik ga nu Sergi bekijken* ;)

edit: Sergi heeft ook een blauwig randje...
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Ruisje op vr 25 jul 2014, 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door nova
#2964593
Vlgs mij heeft Senta dat nooit gehad,  aan haar andere oog zie ik ook niks
Door Ruisje
#2964598
Ik heb geen idee ??? Bij Sergi zie ik het bij beide ogen en bij Lily bij 1 oog. Ook niet helemaal rond bij ze, precies het gedeelte als bij Senta. Zal het niet gewoon zo horen? Heb je de foto via de link gezien?
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#2964656
Rechts zie ik het duidelijk bij B maar links niet. En P slaapt nu eindelijk maar op de foto is het ook haar rechteroog.

Edit:
Kijk op deze foto zie je het bij P haar linkeroog ook
Afbeelding
Laatst gewijzigd door MarijeEnBoomer op vr 25 jul 2014, 23:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ruisje
#2964684
Ja, zie je wel. Volgens mij is het normaal.
Ik ga het morgen bij daglicht bij de katten eens bekijken ;)
Laatst gewijzigd door Ruisje op za 26 jul 2014, 00:34, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door