Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Suzanne
#2964416
Hoi,
Vraagje ;-)

Mijn 2 shelties EN mijn nieuwe aanwinst zijn weer aan de beurt voor een Lepto-enting.

Na veel overleg met mijzelf heb ik besloten die te laten zetten maar NIET de Lepto4. Dus, ik wil zeker de herhalingsenting niet doen maar ook niet de "eerste van de 2 lepto-4 entingen". Ik wil echt alleen Lepto 2 erin.

Mijn DA is meedenkend en welwillend maar moet ook op zoek naar welk merk enzo. Blijkt toch weer uit dat ze daar verder niet te hard nadenken en alleen dat erin duwen wat ze aangeleverd krijgen. Mooi, laten ze ook maar even meezoeken en nadenken ;-)

Welk merk is voor de Lepto2-enting? En, welke details over die entstof moet ik doorgeven zodat we er zeker van zijn dat er geen Lepto4 in gaat?
Ofwel: hoe onderscheid ik de Lepto4 van de Lepto2 als ik dit aan mijn DA moet doorgeven? ;-)

Ja, omgekeerde wereld, maar goed.

Ik ben er dus ook niet 100% in thuis maar hoor teveel gedonder over de L4; ik wil ? niet laten zetten!

Suzanne
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2964469
Suzanne schreef: Hoi,
Vraagje ;-)

Mijn 2 shelties EN mijn nieuwe aanwinst zijn weer aan de beurt voor een Lepto-enting.

Na veel overleg met mijzelf heb ik besloten die te laten zetten maar NIET de Lepto4. Dus, ik wil zeker de herhalingsenting niet doen maar ook niet de "eerste van de 2 lepto-4 entingen". Ik wil echt alleen Lepto 2 erin.

Mijn DA is meedenkend en welwillend maar moet ook op zoek naar welk merk enzo. Blijkt toch weer uit dat ze daar verder niet te hard nadenken en alleen dat erin duwen wat ze aangeleverd krijgen. Mooi, laten ze ook maar even meezoeken en nadenken ;-)

Welk merk is voor de Lepto2-enting? En, welke details over die entstof moet ik doorgeven zodat we er zeker van zijn dat er geen Lepto4 in gaat?
Ofwel: hoe onderscheid ik de Lepto4 van de Lepto2 als ik dit aan mijn DA moet doorgeven? ;-)

Ja, omgekeerde wereld, maar goed.

Ik ben er dus ook niet 100% in thuis maar hoor teveel gedonder over de L4; ik wil ? niet laten zetten!

Suzanne
Dus je DA weet niet meer welk merk hij in zijn cliënten spoot voordat Lepto4 op de markt kwam? ::)

Maar er bestaat officieel geen Lepto2. Er is een oude en een nieuwe enting en de nieuwe..van Nobivac heet lepto4. Alle anderen zijn zoals jij ze vernoemd hebt Lepto2. Maar officieel bestaat die kreet Lepto2 niet.

En het onderscheid tussen Lepto4 en de anderen is dat deze Lepto4 heet b.v. om reden dat die tegen 4 leptosoorten zou beschermen en al die anderen dus maar 2. Alle leptoentingen die dus geen Lepto4 heten zijn geschikt voor jouw doeleinden.
Door Lizzy
#2964747
Moet je alleen uitkijken dat ze geen Lepto enting gebruiken waar dan toevallig weer Parvo in zit.

Dus gewoon vragen naar de oude Nobivac enting met 2 serovars. Of naar Tannetje of Brenda gaan, die hebben 'm gewoon nog staan.
Door Suzanne
#2965481
DAnk je Lizzy.
In dit geval zou dat niet erg zijn. Pup "moet" nu Parvo/weil krijgen.
En dat wil ik ook laten geven, maar dan alleen als die weil de L2 is.

Suzanne
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door