Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kiara
#2964057
dit gaat om mijn sint bernard teefje van bijna 2 jaar ,en nu even tijdelijk hetzelfde menu krijgt als mijn berner teefje van 4 jaar 45kilo,dit omdat de sint niet opeet wat ze eigenlijk zou moeten eten,het is per dag berekend op 40% vleesbot,40% spiervlees,20% orgaan
Het is soms iets minder en iets meer niet exact op de gram,en los van dit weekmenu 2xkeer per week ei,en zo nu en dan groente ze lusten het niet,althans de sint niet,dus voornamelijk wat ik over heb als ik groente kook. De ontlasting is hier perfect op,als ik de spier ga verlagen word het te dikke poep tegen krijt aan

nu dan het menu voor allebei dus hetzelfde hopelijk tijdelijk:


400 Gr vleesbot
400gr spiervlees
200 Gr orgaan


da nu van een hele week

ma : eendennekken,geit,lamshart
di: kipkarkas,paard,rundlever of kippenlever
wo: kippennekken,kopvlees of rundvlees,lamsnier
do: kipkarkas,lamvlees,runderhart
vrij: parelhoenkarkas,kipfilet, runderhart
za: zalmlijf en kop (als ze het opeet berner wel) ook wel is sardientjes
zo: lap pens zo rond een kilo en iets van vleesbot bv eendkarkas,

daarnaast dus 2x keer per week ei,en zo nu en dan groente


ze doen het hier dus goed op en nogmaals de sint moet minstens het dubbele volgens de rekenhulp maar krijg het er niet in,eerst wel maar sinds aantal weken niet meer,moet loops worden en erg aan het puberen

Ik geef s'morgens het vleesbot en sávonds de rest

alvast bedankt voor het kijken ;)
Laatst gewijzigd door kiara op vr 25 jul 2014, 08:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door kiara
#2964203
Ging even fout met de % maar hoe het nu staat geef ik het al een tijdje
Katten ook maar dan gemalen
Even teveel aan mijn hoofd met cera  :-[
Gebruikersavatar
Door kiara
#2964287
Ja je weet zowel de Sint als de border en de chi zijn zeikerds
Met eten alleen de Berner
En ja de Sint moet meer ik hoop dat de kruiden gaan helpen en dan probeer ik het langzaam op te voeren
Bedankt lizzy voor het meekijken
Door smulpaap
#2964306
Heb je het weleens geprobeert met de zg zoete groentes ? Biet , wortel . Dat zou kunnen werken .
Ik heb hier ook zo,n zeikklep gehad . Alles wat maar riekt naar ""menseneten "" dat is zeker niet voor mij als hond .
Ik ben dus met een theelepeltje groenten begonnen , eerst de zoete soorten . En dat vermengd door spier of orgaanvlees .
Dat langzaam  aan uitgebreid tot de portie die de dame mag hebben .
Toen ben ik met een mix begonnen , en tijdelijk , voor het doel groenten eten gemalen pens gegeven
Gemalen pens en groenten door elkaar , en dat werkte .
Wat hier ook werkte was haasorgaan , dat is lekker bloederig en daar de groentenmix doorheen .
Inmiddels eet de freule groentenmix
Gebruikersavatar
Door Thea
#2964382
Mijn hond krijg 2x pw vleesbot met orgaan en groenten en ei. De groenten en ei roer ik door elkaar daar dan weer het orgaan bij en het is zo op.
Doe ik dat niet laat hij het liggen ;)
Wel de groenten eerst door de staafmixer.
Gebruikersavatar
Door kiara
#2964478
Een worteltje zo gekookt mot ze al niet die 3 dan
In deze groentemix waarvan ik nog 1 zakje heb zit ook wortel en bietjes
Wat zijn bv nog meer zoete groente dan? En ik doe het al door de staafmixer
Pens is ook geen succes ten eerste krijgen ze lappen maar heb ook wel is de pens van Smuldier geprobeerd nou mooi niet hoor
En voor de Sint door de orgaan of spier laat ik dat nou maar niet wagen ben al blij dat ze nu in ieder geval de helft eet van wat ze moet hebben
Dus ja ik weet het niet meer
Het enige wat ik zou kunnen proberen is alleen het zoete
Dus wat is allemaal zoet?????
Door Ruisje
#2964486
Wat allemaal zoete groenten zijn weet ik ook niet. Maar als je de groentenmix mengt met een ei, of yoghurt/kefir of yoghurt met een beetje honing?
Door Kim en Casper
#2964620
2 opmerkingen

- 3 keer vleesbot kip. Misschien een keer vervangen door konijn?
- Een kilo pens en een eendkarkas niet erg verl in verhouding met de rest?
- zalmkop en zalmlijf hetzelfde. Een zalmlijf is 500 600 gram een kop ook snel 500. Dat betekend een kilo vis per week. Is wel veel meer dan de aanbevolen 8 procent... Ik zou of kop of lijf geven met wat spiervlees erbij.

Al eens geprobeerd een keer per dag te voeren? Savonds voor het slapen gaan?

Heb je al eens geprobeerd een vastendag in te lasten? Dan zou je je hoeveelheid van 3 dagen bijvoorbeeld in 2 dagen kunnen geven.
Dag 1 anderhalve portie dag 2 vasten dag 3 weer anderhalve portie.
Door Ruisje
#2964661
[quote="kiara"]
ei krijgen ze zo ploep met schil op de grond,yoghurt moeten ze niet,ja het is niet zo makkelijk hoor heb al van alles geprobeerd :-\
[/quote]
Maar in plaats van "zo ploep met schil op de grond" kun je 't ei ook in de voerbak ploepen en wat groentenmix erdoor roeren. ;)
Proberen kan altijd, toch?!
Gebruikersavatar
Door kiara
#2964686
[quote="Kim en Casper"]
2 opmerkingen

- 3 keer vleesbot kip. Misschien een keer vervangen door konijn?
- Een kilo pens en een eendkarkas niet erg verl in verhouding met de rest?
- zalmkop en zalmlijf hetzelfde. Een zalmlijf is 500 600 gram een kop ook snel 500. Dat betekend een kilo vis per week. Is wel veel meer dan de aanbevolen 8 procent... Ik zou of kop of lijf geven met wat spiervlees erbij.

Al eens geprobeerd een keer per dag te voeren? Savonds voor het slapen gaan?

Heb je al eens geprobeerd een vastendag in te lasten? Dan zou je je hoeveelheid van 3 dagen bijvoorbeeld in 2 dagen kunnen geven.
Dag 1 anderhalve portie dag 2 vasten dag 3 weer anderhalve portie.
[/quote]

Ja konijn heb ik ook vergeten erbij te zetten dat wissel ik af
En een vaste dag doet ze zelf al
En als ik eendkarkas geef en pens eet ze het ook inderdaad niet altijd op
Zondag heb ik grote kippenpoot eigenlijk 4 maar denk dat 1 genoeg is met dan lap pens
Denk dat je gelijk heb beetje teveel
Morgen krijgen ze het wel ligt er al uit de zalm lijf met kop
Maar zal het voortaan of of doen is beter denk
Gebruikersavatar
Door kiara
#2964688
[quote="Ruisje"]
Maar in plaats van "zo ploep met schil op de grond" kun je 't ei ook in de voerbak ploepen en wat groentenmix erdoor roeren. ;)
Proberen kan altijd, toch?!
[/quote]
Zal het proberen
Gebruikersavatar
Door kiara
#2964695
Ik zit even op de groente lijst te kijken en het is me al is eerder gezegd en ik heb mij er wezenloos naar gezocht alfalfa , ben bij Appie geweest, vomar en dirk
Heb ook geen idee hoe het eruit ziet en zat dus alle zakjes te kijken
En is dit zoet?
En zoete aardappel ook geen idee waar je dat kan kopen?
Ik wil dan vandaag wat gaan halen en dat word dan in ieder geval wortel, biet, dacht beetje andijvie
Dacht mais? Paprika de rode is ook zoet zei mijn dochter maar dat valt onder nachtschades en kun je denk ik niet koken??
Ik dacht iets van 2 kilo te maken en dan porties van 50/100 gram ja weinig maar om te beginnen
Dus aub hulp gevr hoeveel ik van wat zal kopen  :-[
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door