Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door daisy_boy
#2963417
Vanmorgen kwam ik beneden en trof ik daar boy al plat liggend op zijn zij aan op de vloer. Normaal als hij maar een teken van wakker zijn hoort komt ie naar boven en komt ie me even begroeten.
Maar vanmorgen kwam hij niet naar boven dus dacht ach het zal wel. En loop niets vermoedend naar beneden en daar lag boy in de woonkamer op de vloer op zijn zij al half kwispelend maar hij bleef maar liggen wat ik al raar vond. Want dat heeft hij nooit gedaan normaal als ik maar 1 stap beneden zet staat hij klaar om naar buiten te gaan maar vandaag niet.
Hij bleef liggen dus ik loop naar de voordeur en ik hem roepen maar hij kwam maar niet en bleef maar liggen. Dus ik zijn tuig gepakt en de woonkamer in gelopen en hem nog een keer duidelijk gemaakt we gaan naar buiten maar hij wou echt niet opstaan. Dus ik zijn tuig om gedaan en omhoog getild en ik had hem net staand en hij ging weer liggen. Dus ik denk oke prima ik zet je wel even in de tuin neer dan lopen we maar even niet misschien spiertje of iets verrekt wat even gevoelig is waardoor hij niet wil staan. Dus ik hem de tuin in geholpen en hij ging alweer glijdend daar liggen. Dus ik denk oke dit schiet niet op help je wel weer naar binnen. Nou binnen bleef hij liggen waar ik hem neer had gelegd en alles onderzocht. en mocht aan alle poten komen en drukken en doen en op zijn rug en kont ook.  Maar mijn gevoel zei van dat ik hem beter maar traumeel kon geven. Dus ik hem 3 tabletjes gespreid over 1 uur gegeven. En ben maar naar me werk gegaan om te kijken of ik vervanging kon regelen. En hij niet alleen thuis hoefde te blijven want met een ruime uur zou me vriend weer thuis zijn en was er dus iemand bij hem en die belde mij op rond half 11 van dat het niet goed ging en dat hij veel pijn aangaf. Dus ik gelijk naar huis gekomen en de DA gebeld. De DA zei van bel maar als je thuis ben en dan kijken we even hoe het met hem gaat. Dus ik onderweg gebeld van ben zo laat thuis toen zei ze van ik heb even met de DA overlegd en het lijkt ons beter dat je even de loop van de dag aan kijkt hoe het gaat en of er veranderingen of iets zijn. En heb dus vanavond om 19:30 uur afspraak bij de DA.
En ik kwam thuis en normaal wil die dan spelen en is hij heel enthousiast en wil dan van alles en nu wou hij het wel maar hij kon het niet hij gleed weer uit en daar lag hij weer op de grond.
Dus thuis gekomen en hem een klein rondje even uitgelaten want dacht ja of je nou wil of niet je zal toch keer even moeten plassen dus ik samen met me vriend een klein rondje gelopen en hij ontwijkt zijn rechter achterpoot en probeert die zo min mogelijk te belasten. hij had al vrij snel al zijn behoeftes gedaan dus wij weer terug naar huis hij heeft in klein rondje 2x geprobeerd een soort rondje te maken. En thuis gekomen ging hij gelijk weer liggen en bleef ook vrij lang liggen en na een ruime uur dacht ik wil even kijken hoe je nu loopt nou hij kijkt me dan echt aan van jaa ik wil wel maar ik kan niet. En blijft dan ook liggen. Dus daarna dacht ik van ga maar is even stofzuigen want dacht ja dat moet wel gewoon door blijven gaan normaal als hij de stofzuiger al ziet dan ligt hij of boven of in de tuin en nu deed hij 2 pogingen om weg te komen maar het lukte hem niet en had hij zoiets okeee ik blijf maar liggen.
En nu vanmiddag had hij even wat stuiptrekjes en hij ging al soort buikschuivend door de woonkamer. Het ene moment geeft hij aan dat hij pijn heeft aan zijn rechterheup/ kont. En het andere moment geeft hij helemaal geen kick. dus ik vind het erg lastig om in te schatten wat het nou kan zijn.

Heeft er iemand hier ervaring mee? met dit soort bekende klachten?
Door Lizzy
#2963421
Wat een narigheid.... :-\
Ik heb geen idee wat het is. Ik hoop dat je DA daar uitsluitsel over kan geven. Ik heb soortgelijks ooit meegemaakt met mijn hond, zij bleek een hernia te hebben.
#2963590
Zoo we zijn net terug van de dierenarts. Boy is niet zo'n held bij de dierenarts dus dat duurt dan altijd even maar gelukkig neemt de dierenarts uitgebreid de tijd en kent boy ook dus is zelf ook rustig naar boy toe.
Wat dat betreft kan ik zeggen dat we echt bij een top dierenarts zitten en ook de tijd ervoor neemt.
Maar toen we eenmaal aan de beurt waren werden we binnen geroepen en gelijk had de DA al beetje gekeken naar boy zijn houding en manier van lopen.
En hij zei ik denk dat ik het al weet hij zo dit lijkt op een kruisband probleem of een heup probleem. Maar daarvoor wil ik hem wel helemaal onderzoeken wat ook  terecht is in mijn ogen.

Dus hij zo wil je boy laten zitten dus ik laat boy braaf zitten en hij zo het lijkt erop alsof het zijn kruisbanden zijn want hij zet zijn voet in zo'n houding. Dus terwijl boy nog braaf zit voelt hij er even aan en zegt het lijkt inderdaad zijn kruisbanden te zijn maar hij mag even gaan liggen. nou zo gezegd niet zo gedaan want om boy liggen te krijgen bij een DA valt niet mee maar met 3 man sterk kwamen we er wel en lag hij op de grond dus wij zelf ook en de DA zegt ik ga gewoon is volledig onderzoeken en begon dus ook bij zijn tenen te controleren en bij zijn 3e teentje gaf boy duidelijk veel pijn aan. Dus hij gaat dat teentje nader onderzoeken maar kan niet heeel uitgebreid onderzoeken met het gedrag van boy hij zo ik voel wat afwijkends bij zijn kootje.

Hij zo of er is een bandje gescheurd of er zit een breukje. Hij zo nu kunnen we 2 dingen doen of we kunnen het gewoon behandelen als een breukje en we gaan het spalken of we kunnen rontgenfoto's maken om te kijken of er nog meer aan de hand is. En terwijl hij dit verteld kijkt hij ook naar boy zijn teen en gaat is wat dieper zoeken bij zijn teen en ineens komt hij een rood plekje tegen dus hij gaat de huid even verder onderzoeken en ziet dat het best diep doorloopt. Hij zo ik denk dat dit de oorzaak is hij zo het kan zijn of dat hij door een wesp is gestoken of dat er een graszaadje heb gezeten wat is gaan irriteren en dit als gevolg heeft.  Hij zo maar ik ga even de lamp en me spullen pakken om het goed te onderzoeken en gelukkig bleef het bij dat wondje wat geirriteerd is. Hij zo ik wil nu nog niet starten met een anti biotica kuur want het is nog niet ontstoken en om het nu gelijk als een ontsteking te behandelen vind ik ook zo wat want dat is voor de hond ook niet het beste. Hij zo verder voelt het niet warm aan of lijkt het erop dat het aan aan ontsteken is dus we laten het even zo.

Hij zo maar dit zijn helee gemene wonden bij honden hij zegt zelfs de stoere vechthonden kunnen hiervoor hun poot omhoog houden en heel veel pijn aangeven. En ook niet meer willen lopen. Dus nu moeten we opgeleiden van de pijn aan de wandelingen maken en heeft hij een pijnstiller gekregen Metacan om te kijken of dat aanslaat en hem even regelmatig in badje met soda weken en opletten dat het goed geneest. En dan moet het binnen een week over zijn en anders weer terug komen.
Maar wat ben ik blij dat het met een sisser is afgelopen achteraf. En nu maar hopen op een spoedig herstel en dat hij snel weer de oude is.

Groetjes Daisy
#2963723
Ja de DA heeft boy verder nog helemaal onderzocht ook zijn rug en zijn heupen en de linker achterpoot maar daar gaf hij helemaal geen pijn of iets aan dat was allemaal prima. Dus nu hopen dat de pijnstiller snel aanslaat en hij langzaam aan weer zijn poot wil gaan gebruiken.

Groetjes Daisy
#2965258
Hallo,

Met Boy gaat het eigenlijk langzaam aan steeds iets beter en gaat hij langzaam aan weer normaal op 4 poten lopen. Wel red ie nog geen hele stukken maar hij gebruikt al veel meer zijn rechter achterpoot.
Als ik aan zijn teen zit geeft ie duidelijk nog wel veel pijn aan. Maar het belangrijkste is dat hij weer kan en wil lopen.

Groetjes Daisy
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door