Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door renate1985
#2962899
We passen op de kitten van mijn ouders.
Net ging hij poepen en hing er een draadje uit zijn kontje.
Voorzichtig vast gepakt maar hij begon al meteen te brommen.
Dus da gebeld. We moesten het touwtje afknippen en hem in de gaten houden. Waarschijnlijk zou hij de rest uitroepen maar zodra hij ziekig oogt moeten we meteen langs komen.

Mijn ouders zijn op de hoogte en we geven hem dadelijk een heel blikje gourmet kattenvoer en de nacht slaapt hij bij ons.

Wat kunnen we nog meer doen om te zorgen dat het touwtje er zo snel mogelijk uit komt?
Aan trekken mag absoluut niet, hebben we ook niet gedaan overigens.
Door Martine-Tom
#2962912
Geen idee wat je kan voeren, zoveel mogelijk zodat het er zo snel mogelijk uit komt denk ik  :-\

Persoonlijk trauma dit, idd goed opletten, zodra ie ook maar iets ziek oogt gelijk de da bellen, ook midden in de nacht!
Mijn vorige kat heeft een darminvaginatie gehad doordat er een touw door zijn darmen heen gegaan was en de boel af aan het knellen was. Kleine kans dat het gebeurd maar ziek=gelijk bellen!

Hoop dat alles mee valt  :-*
Door renate1985
#2962919
Dat is inderdaad ook de reden dat ik meteen de da belde. Mijn ouders zijn op de hoogte en maken zich geen zorgen omdat ze weten dat wij goed op hem letten.
We hebben ook alles afgezocht waar hij een touwtje vanaf kan hebben gehaald maar niks gevonden.
Er is niks kapot en we stofzuigen dagelijks dus snap niet hoe hij eraan gekomen is.

Eten staat er verder onbeperkt dus zal hem een heel blikje gourmet geven. Vlees en kvv eet hij nog steeds niet  >:( dus kan hem ook geen spiervlees als extra geven.

Heel erg bedankt en ik hoop ook dat het meevalt maar voor de zekerheid staat alles klaar binnen handbereik mochten we ineens naar de da moeten.
Door renate1985
#2962954
Hij heeft hem uitgepoept!!!  :D
Pfff ben helemaal opgelucht.
Voor de zekerheid blijft hij vanacht bij ons slapen maar ik denk dat alles eruit is.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#2963194
Wat fijn dat het eruit is :-D

Voor zulke situaties is het handig om een haarbalpasta/laxeerpasta in huis te hebben ;-)
Heb zelf standaard lax-a-paste in huis.
Door renate1985
#2963203
De nacht is goed gegaan. Hij is speels en heeft zijn streken nog steeds. Ben blij dat het met een sisser afgelopen is.
Waar kan je haarbalpasta halen? Gewoon bij de dierenwinkel?
Dan haal ik die voor mijn ouders voor als het nog een keer voorkomt.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#2963313
Je hebt inderdaad haarbalpasta dat verkrijgbaar is in dierenwinkel ;)
Heb daar zelf geen ervaring mee.
lax-a-paste, dat ik zelf in huis heb, is via dierenarts of medpets.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door