Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jantina
#2963222
Hondje van 4 maanden die even helemaal in de war is qua gezondheid als je het mij vraagt. Al 2x blaasontsteking gehad met nodige antibiotica (E-coli blijkt na kweek), blaasgruis op echo gezien, extreme jeuk, vieze oren, 'uiteraard' (helaas eigenlijk) de voorgeschreven entingen/ontwormingen/vlooiendruppels gehad.
Gaat nu over op vers, maar wat zou nou zonder 1000 dingen door elkaar te gaan geven voor dit hondje even een oppepper kunnen zijn? Pro-biotica? Of zou vers vlees daar al een goede zet in zijn? Jullie een idee?
Door Lizzy
#2963248
Is dat hetzelfde hondje als waar je eerder een topic voor hebt geopend?

Ja, dit hondje moet wel ontgift worden denk ik. Ik zou zelf eerst overzetten op KVV, dan gaan ontgiften met eerst 2 weken Schindele's mineralen (dat is mild) en daarna met groene leem (dat is niet zo mild). En dan eens kijken hoe het gaat.
Door Jantina
#2963260
Nee dit is een ander hondje maar ik tref alleen maar hele sneue pups momenteel en baasjes die met de handen in het haar zitten. Dat andere hondje is binnen twee weken helemaal goed gekomen met verse voeding, wassen met betadine en smeren met honing zalf. Echt bizar, maar gelukkig maar. En dat wist deze mevrouw dus (we zitten allemaal op dezelfde cursus) dat dat met een beetje tips van mijn kant zonder antibiotica en rommel zo snel is opgeknapt, en nu vroeg ze wat ze evt. zou kunnen doen. Maar ja ik ben ook geen arts of weet ik veel dus heb eerst de boot af gehouden en ze wilde niet aan vers beginnen maar nu belde ze gisteren weer. En het is toch een pup van een van mijn rassen en dan wil je toch weer helpen als dat zou kunnen. Vers gaat ze dus wel doen maar ja wat verder? Die Schindele's mineralen ken ik niet. Waar haal je zoiets, of gaat dat onder een begeleiding van iemand?
Door sella
#2963306
Schindeles mineralen kan je bij de natuurwinkels, reformwinkels ect zo halen.
Je kan het ook online bestellen.
Ik gebruik ze al jaren. Is milder dan groene leem ect maar niet minder effectief vindt ik.
Door Lizzy
#2963318
Schindele's mineralen verkopen ze bij de gemiddelde natuurvoedingswinkel, bij de Tuinen, dat soort zaken. Met zo'n klein hondje zou ik beginnen met 1/4 theelepel per dag. En dat uitbouwen (langzaam) naar 1/2 theelepel.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door