Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door miekjevdv
#2958763
Hallo iedereen,

Eindelijk is het zover. Rond 10 augustus gaan we onze nieuwe Beagle-pup ophalen.
Bij de kweker krijgt hij brokken, maar eens bij ons ga ik hem overzetten op KVV van verschillende merken en smaken. (ondertussen ook al een kleine diepvries bijgekocht en die word in de loop van volgende weken gevuld met de KVV)

Mijn vorige hond kreeg altijd van die staafjes buffelhuid. Hij kreeg die vooral als hij tanden aan het wisselen was of als hij zich nog even wou af reageren na een training om dan later lekker in slaap te vallen.
Hij heeft nooit problemen gehad met die buffelhuid staafjes, maar na wat zoekwerk op het forum kwam ik toch wel negatieve dingen tegen over die buffelhuid staafjes waar ik nog nooit bij stil gestaan heb.

Maar nu is mijn vraag:
Wat geven jullie als kauwwerk aan een pup?  (ik bedoel dan voor zoiets als van die staafjes buffelhuid of andere dingen, maar dan beter verantwoord dan die buffelhuid staafjes)
Door Martine-Tom
#2958775
Het leukste is om een droger te kopen en zelf te gaan drogen, en dat kan dan van alles zijn...eigenlijk alles wat je aan barfspul kan kopen behalve botten. Dus hartjes, lever, nieren, pens, spiervlees, konijnenoren, bullepezen, luchtpijpen.

De meesten kan je ook kopen, maar zelf drogen is zo leuk en verslavend...  :biggrin2:
Door miekjevdv
#2961846
Ik heb nu gedroogde pens stukken en gedroogde hertenpezen in huis.

Zelf drogen is misschien nog een leuke optie voor in de toekomst.
Welk model droogmachine raden jullie aan?
Of kan ik ook gewoon drogen in de oven, of gaat geeft dat een te sterke geur af, want het is natuurlijk niet de bedoeling dat alles was nadien de oven nog ingaat (cake, vlees,...) ook gaat geuren en smaken naar het product dat ik gedroogd heb?
En gaat geeft het geen te sterke geur af tijdens het drogen in huis?
#2963310
ikzelf droog elke dag wel honden snacks
zoals kipvile - Pangasius filet niertjes- hartjes -bal- lamslong
maar vooral favoriet is lamslong , daar zitten ze wat langer mee om te knagen maar vinden ze heerlijk

ikzelf heb de bomann droogmachine met 5 ronde schalen in

succes ermee
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door