Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Claudia_
#2962857
Hallo allemaal,

We geven Zoë iets langer dan een week nu Lotgering (weekend) en Duck (doordeweeks) nu zag ik net dat haar eerste keutels zwart waren (2 keutels) en wat er achteraan kwam was wel bruin om het zo maar te zeggen.

Is dit normaal? Kan dit komen doordat we haar ook nog brokken geven in de ochtend? Kunnen we het misschien beter bij 1 merk houden?
Jullie hebben hier vast ervaring mee, kan iemand me vertellen of dit "erbij hoort" om het zo maar te zeggen?

las ook ergens ook iets over bloed en beschadigingen in de darmen etc. iets waar ik dan liever niet aan denk natuurlijk
Laatst gewijzigd door Claudia_ op di 22 jul 2014, 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2962904
De ontlasting kleurt aan de hand van wat je voert. Dus het kan best goed dat je keutel uit meerdere kleuren bestaat. Ook als je alleen barf of kvv voert. Om die reden moet je niet 1 merk gaan voeren, want er is gewoon niets raars aan.

Van kvv en brokken raakt geen darm beschadigt, dus maak je daar geen zorgen over.

Verder kan het zijn dat je hond nog aan het wennen is aan het nieuwe voer en dat daarom de ontlasting ook nog niet consistent is.
Door M@rina
#2963006
Afhankelijk van wat ze te bikkesementen krijgen kleurt de poep mee. Van kip en parelhoen hebben ze altijd lichte ontlasting beetje okergeel zelfs. Bij saartje wordt het van kip ook altijd wat smeuïger, van paard hebben ze altijd heel donkere drollen. soms hebben de keutels 2 kleuren  :o beetje gevogelte beetje paard, rund of geit.
Door Claudia_
#2963225
Ok, maar zwart ook? (nu zjin niet alle keutels zwart hoor)
Zie dan weer "schokkende" dingen over bloedingen staan enzo...
Door Aprilsnow
#2963232
Onze pup heeft ook regelmatig 'zwarte' (of in ieder geval erg donkere) keutels. Maak me er niet zo'n zorgen om, leg de link eerder met wat hij eet dan dat hij een bloeding heeft.
Overigens varieert de kleur (en samenstelling) nu we vaker verschillende soorten KVV geven (we zijn gestart met de puppy variant van Darf maar dat bleek niet nodig te zijn).
Gebruikersavatar
Door Radja
#2963623
Heeft Zoë misschien gegraven in zwart zand,waardoor ze misschien zwart zand heeft binnen gekregen/gegeten,daardoor kunnen ze ook zwarte keutels krijgen! Was bij Radja ook duidelijk te zien ;)
Door malimaniac
#2963678
Hier krijgen ze zwarte ontlasting als ze veel pens krijgen. In lotgering zit vrij veel pens. In sommige versies wel 15% en dat dan bovenop het orgaan percentage. (15%) wat er toch al in zit.
Door Claudia_
#2963703
Haha zou ook nog kunnen inderdaad, ze houdt wel van gaten graven en bomen strippen inderdaad... ::)
Gisteravond was de keutel inderdaad weer goed, het is voor mij ook duidelijk wennen :P
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2964185
hier krijgen de dames standaard zwarte poep van paardenspiervlees , ook willen ze de dag erna 2 van de 3 keren gras eten .
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2967133
Hier ook zwarte ontlasting na pens, of kvv met veel pens. De dag erna word er ook nog wel wat gras gegeten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door