Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#2962245
Ik kocht net de nr. 2, reuze blij dat het weer op de markt is gebracht (en Linga weer oogontsteking heeft).

Dit zit er nog in de nr. 1: Een waterige, met boraat gebufferde oplossing, isotoon gemaakt met natrium nitraat. Euphrasia officinalis

En dit in de nr. 2: Een waterige, met boraat gebufferde oplossing, isotoon gemaakt met natriumnitraat.

Oftewel, wat zit er in? Nou, 3 x niks ::)

Dit zat vroeger in de nr. 2: Apis mellifica D6, Euphrasia officinalis D6, Sabadilla (Schoenocaulon officinale) D6

Ik kan helaas het product niet meer terug brengen naar de drogist, heb de boel al aangebroken. Maar dit is dus ter waarschuwing! Similasan is terug. Met niks >:(
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 22 jul 2014, 07:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door miik
#2962257
>:( >:( >:(
Daar zou ik ook pissig over zijn !
Bedankt voor de waarschuwing !
Laatst gewijzigd door miik op di 22 jul 2014, 07:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Femke
#2962546
Waardeloos zeg. Ik zou de fabrikant aanschrijven. Dit neigt gewoon naar oneerlijke handelspraktijken want ze doen het product voorkomen als iets wat het niet is.
Toen Sunday er nog was haalde ik wel eens oogdruppels van Heel voor hem. Daar was ik redelijk te spreken over.  Maar niet zo goed als similasan  :-\
Laatst gewijzigd door Femke op di 22 jul 2014, 07:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#2962589
Dat heb ik gedaan, de fabrikant aangeschreven. En die schrijft :

"Omdat het product nu als medisch hulpmiddel op de markt wordt gebracht is de samenstelling niet meer tot in detail vermeld op de verpakking.
Wij begrijpen dat dit verwarring veroorzaakt maar de wetgever heeft dit zo besloten".

OK.... Ze vragen mij het product gewoon te gebruiken. En dat ben ik dus gisteren gaan doen. Ik houd jullie op de hoogte en OK, ik weet dat onze regering gek is geworden als het homeopathische middelen aan gaat. Maar dit is voor de consument wel heel vervelend. Aan de andere kant, als het producten de gelegenheid biedt om producten gewoon te blijven verkopen zonder het recept te veranderen, ben ik daar weer helemaal voor! Heel veel PUUR producten werken dus gewoon niet meer, sinds het recept is aangepast (tot iets regering-vriendelijks) :-X
Door Ruisje
#2962746
Lizzy schreef: Dat heb ik gedaan, de fabrikant aangeschreven. En die schrijft :

"Omdat het product nu als medisch hulpmiddel op de markt wordt gebracht is de samenstelling niet meer tot in detail vermeld op de verpakking.
Wij begrijpen dat dit verwarring veroorzaakt maar de wetgever heeft dit zo besloten".

OK.... Ze vragen mij het product gewoon te gebruiken. En dat ben ik dus gisteren gaan doen. Ik houd jullie op de hoogte en OK, ik weet dat onze regering gek is geworden als het homeopathische middelen aan gaat. Maar dit is voor de consument wel heel vervelend. Aan de andere kant, als het producten de gelegenheid biedt om producten gewoon te blijven verkopen zonder het recept te veranderen, ben ik daar weer helemaal voor! Heel veel PUUR producten werken dus gewoon niet meer, sinds het recept is aangepast (tot iets regering-vriendelijks) :-X
De wetgever heeft dit zo besloten omdat niet zij, maar de farmaceutische industrie de machthebbers van de wereld zijn. Zij bepalen wat er te koop is, waarvoor en aan wie. Onze gezondheid, en daarmee ook die van dieren, is ondergeschikt aan de bankrekening van de aandeelhouders.
Door Lizzy
#2963244
Ik heb de fabrikant gemaild en kreeg dit antwoord terug:
Lizzy schreef: Dat heb ik gedaan, de fabrikant aangeschreven. En die schrijft :

"Omdat het product nu als medisch hulpmiddel op de markt wordt gebracht is de samenstelling niet meer tot in detail vermeld op de verpakking.
Wij begrijpen dat dit verwarring veroorzaakt maar de wetgever heeft dit zo besloten".


OK.... Ze vragen mij het product gewoon te gebruiken. En dat ben ik dus gisteren gaan doen. Ik houd jullie op de hoogte en OK, ik weet dat onze regering gek is geworden als het homeopathische middelen aan gaat. Maar dit is voor de consument wel heel vervelend. Aan de andere kant, als het producten de gelegenheid biedt om producten gewoon te blijven verkopen zonder het recept te veranderen, ben ik daar weer helemaal voor! Heel veel PUUR producten werken dus gewoon niet meer, sinds het recept is aangepast (tot iets regering-vriendelijks) :-X
Door Lizzy
#2963253
MarijeEnBoomer schreef: Ow... Maar das toch gek dat er vanalles inzit wat niet vermeld staat  :-\
Eh ja. Dat vind ik dus ook.
Door Lizzy
#2963257
Nou, link... Homeopathie is toch niet wetenschappelijk bewezen dat het werkt? Sterker nog, het kan toch niet werken? Want er valt toch niks meer van de verdunning terug te vinden? Dat is wat men zegt. En daarom mogen ze geen gezondheidsclaim doen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door