Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Gio89
#2962340
Onze lab is nu 14 maanden oud en staat nu circa 6 maanden op vers, waar ik echt heeeel erg tevreden over bent!
Nu verhaart hij momenteel heel erg en ziet zijn vacht er niet uit. Ik help het een beetje door om de aantal dagen te borstelen ( dat ligt dan allemaal niet meer in huis :biggrin2:) maar het helpt niet echt.

Nu krijgt Gio elke dag 2 visolie capsules,1 maxi blokje schapenvet met knoflook en daarnaast 3x per week een rauw ei zonder schil ( anders kan die daarna moeilijk poepen). Is er iets wat ik kan doen of geven om hem te helpen in het verharen en/of om zijn vacht weer mooi vol te krijgen? nu komt vooral op zijn rug de ondervacht erdoor heen schijnen.

Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door Gio89 op ma 21 jul 2014, 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Gio89
#2962481
Ik geef hem nu herby en lotgering, en een paar weken geleden zat daar ook degomeat tussen. Ik wissel elke paar weken van merk om die variatie te geven. Herby is nu een compleet versie van 2 partijen met daarin 6 diersoorten. Daarnaast geef ik met lotgering nog denk 3 a 4 andere diersoorten en vis.
Gebruikersavatar
Door Esther en Daya
#2962489
Ik zou persoonlijk met mate (of geen) lotgering geven. Herby geef ik zelf ook maar ik kwam erachter dat Daya begon te stinken. Ik gaf toen 4 keer per week Herby afgewisseld met Kiezebrink en Kivo.

Ik geef nu 2 keer per week Herby, 2 keer per week Kivo, 1 keer per week Hunter en 2 keer per week barf (karkas, pens, spiervlees, zalm en orgaan). Daarbij krijgt ze 2 keer per week een ei en twee keer per week groente. Daya ruikt nu weer zoals het hoort, niet!

Zou het toch eerst zoeken in het voer wat je geeft. Als je meer merken per week afwisselt loop je minder het risico dat er tekorten ontstaan.
Door Martine.
#2962975
Ik zou het eerst nog een paar weken aankijken voor ik mij zorgen zou maken hoor. Hier is het ook één grote haren bende de laatste twee weken. Ik heb het idee als ik naar mijn eigen honden kijk (Flatcoats) dat bij de ene de nieuwe jas wat langer op zich laat wachten als bij de ander, meestal wel de dezelfde honden. De eerste twee/drie zomer verharingen is er dan inderdaad een korte periode door de vacht heen te kijken. Hoe ouder ze werden hoe minder dit probleem werd. Dit heb ik vooral bij mijn twee bruine gezien. Bij Flatcoats hebben de bruine ook een wat kwetsbaardere vacht, geen idee of dit bij Labradors ook het geval is.
Door Ruisje
#2963118
Dagelijks 2 visolie capsules en ook nog vis lijkt me een beetje teveel van het goede!!
En er zit al behoorlijk wat vet in lotgering kvv, dus ook het dagelijkse schapenvet is misschien wat veel.

Ik heb zelf ook een Labrador gehad en die kon bepaalde tijden ook zo vreselijk verharen dat er geen eind aan leek te komen. Later bracht ik haar dan een aantal keer achterelkaar naar de trimster die waste haar en haalde veel haren eruit en de rest blies ze eruit met de föhn. Dat scheelde heel veel haren! ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door