Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Hondenvriendje
#2961692
Beste allemaal,

Ook

Groet, Hondenvriend.
Laatst gewijzigd door Hondenvriendje op zo 12 okt 2014, 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door _Sandra_
#2961757
Ik hoor niet echt positieve verhalen over azijn, is niet agressief genoeg.
Als je het wilt proberen, neem dan de schoonmaakazijn.
Door Martine-Tom
#2961760
Als je al vlooien in je dekbed hebt zou ik toch met gif aan de gang gaan, valst voor mij niet meer onder "beetje last".
Door Hondenvriendje
#2963259
Martine-Tom schreef: Als je al vlooien in je dekbed hebt zou ik toch met gif aan de gang gaan, valst voor mij niet meer onder "beetje last".
Ja ik ga helaas ik spul van dierenarts gebruiken. Vorig jaar een plaag gehad nu weer :-\
Door Hondenvriendje
#2963262
Mi
Laatst gewijzigd door Hondenvriendje op zo 12 okt 2014, 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Martine-Tom
#2963288
Als je echt een plaag hebt zou ik het wel doen, alles in een zak, inspuiten en daarna wassen. Het is zo'n gedoe....succes!
Door Hondenvriendje
#2964295
A
Laatst gewijzigd door Hondenvriendje op zo 12 okt 2014, 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door inni
#2964820
Je kan voor in huis ook de "Bolfo fogger" gebruiken.. 't Is gif natuurlijk maar je kan er wel een boel zwervers mee vernietigen. Ik vrees dat het anders niet gaat weg geraken want wat achterblijft bijt, legt eieren, dan larven, dan weer vlooien....... Ee pipetje op de honden is geen optie??
Door Hondenvriendje
#2965330
inni schreef: Je kan voor in huis ook de "Bolfo fogger" gebruiken.. 't Is gif natuurlijk maar je kan er wel een boel zwervers mee vernietigen. Ik vrees dat het anders niet gaat weg geraken want wat achterblijft bijt, legt eieren, dan larven, dan weer vlooien....... Ee pipetje op de honden is geen optie??
Ze zijn nu behandelt
Door Claudia_
#2993497
Ik gebruik altijd een "pil"van de dierenarts (is net een bonbon trouwens en zo ruikt het ook hehe) die werkt 3 maanden tegen vlooien, teken, etc. Daar zou ik eerst mee beginnen. Erna zou ik toch hele huis inspuiten en behandelen. Vlooien kunnen zo onwijs hardnekkig zijn en lastig om er vanaf te komen. Succes!
Gebruikersavatar
Door kiara
#2993500
Ben blij dat ik dat nog nooit gehad heb in 30 jaar honden en katten
Maar als het zou gebeuren en zeker hoe het bij jou is zou ik toch met grof geschut aan de gang gaan
En uiteraard daarna proberen te voorkomen
Ik geef vanaf begin dit jaar zo 3 keer per week wat knoflook en heb totaal geen last van vlooien of teken gehad niet 1!
En evt diameeraarde strooien maar is met grof geschut
Succes is zeer hardnekkig
Door spikkel
#2993868
Hier ook last van vlooien en dan vooral boven, ik doe in een diep bord wat olie en water en een waxina kaarsje in het bord. Dit doe ik als het donker is.
Een aantal weken volhouden, de vlooien springen in het bord en kunnen door de olie er niet meer uit.
Door inni
#2995039
maar je blijft aan de gang: de vlooien bijten, leggen eieren, er komen larven die verpoppen en vlooien worden, die bijten en.......

Ik kies dan toch voor het groffe geschut......helaas is het gif.
Door Martine-Tom
#2995046
inni schreef: maar je blijft aan de gang: de vlooien bijten, leggen eieren, er komen larven die verpoppen en vlooien worden, die bijten en.......

Ik kies dan toch voor het groffe geschut......helaas is het gif.
Yep ik ook hoor! Hier nu ook vlooien, 10 op 1 dag gevangen dus teveel voor toeval. Ik ben absoluut niet voor gif maar als ik vlooien in huis heb gaat er toch echt de botlek op leeg. De katten en pippet, de hond niet omdat ie net over een vergiftiging heen is door vlooienpipetten (die krijgt er dus nooit meer 1!) hele huis ingespoten, alles wat gewassen kan worden in de wasmachine gestopt (die staat nu al 48 uur vrijwel onafgebroken te draaien.
De hond kam ik tig keer per dag, katten ook zovaak als me lukt, als ik meer dan 1 of 2 vlooien aantref in 1 kambeurt...dat is mij teveel voor toeval (hond is ook allergisch voor vlooienbeten, dus...), als aanvulling gebruik ik diatomaarde maar de hoofdmoot is botlek.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door