Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door miik
#2961573
Ok, ik heb officieel besloten dat ik ga sparen voor een airco  >:(
Ik kan echt super slecht tegen het weer... maar voor mezelf vind ik dat ik niet moet zeuren- maar ik merk dat ook mn honden er last van hebben, en dan vooral Mickey mn oudje heeft het zwaar...

Dus ik ben benieuwd, wie heeft er een airco ?
Wat voor eentje en bevalt die ?
Waar moet ik op letten ?
Door Jantina
#2961611
Wij een verrijdbare. Het nadeel is inderdaad die slang naar buiten, dat betekend dus dat m'n hor er niet meer voor kan. Het scheelt net een paar graden met buiten om het aangenaam te maken binnen. Maar je kan het niet binnen 10 graden koeler maken dan buiten, dat is echt ongezond. Dus ja, met 32 graden is het binnen ook nog warm. 26 ofzo hadden wij 'm op ingesteld. En het maakt herrie!
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2961619
Tja het fijnste eentje met motor buiten he . Maar ja dat scheelt nogal in prijs.
Degen die wij hebben ( mobiele en best zwaar) maakt ook een bak herrie, ik heb geen vergelijk verder. Maar die van ons heb ik een paar jaar geleden van marktplaats gerukt, ik wilde toen direct eentje, toen was het ook zo warm dat ze het niet meer trokken. Gebeld en direct opgehaald
Misschien dat nieuwere minder herrie maken, zou dat als je nieuw koopt navragen, eigenlijk vragen of ze ze aan willen zetten
Laatst gewijzigd door Kaio op zo 20 jul 2014, 09:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door inge58
#2961622
Wij zitten in de zomer altijd in ons houten chaletje op de camping, en hier is de airco onmisbaar.
Anders kun je hier echt niet slapen!
Wij hebben een verrijdbare van Zibro,en die doet het super goed.
Je kunt hem iedere richting uit laten blazen en hij koelt prima.
Hier in het chaletje scheelt het zomaar 8 graden met buiten.
#2961638
Wij hebben sinds enkele jaren 2 split units hangen. 1 in de slaapkamer en in 1 de woonkamer. Hebben bij elkaar 1000 euro gekost bij de Makro van het merk Alaska. Ze kunnen koelen en verwarmen. Ideaal. Nooit een moment spijt gehad van de investering. Het was gisteren bij ons 21 graden in huis en het had makkelijk nog een stuk naar beneden gekund. Ze zijn temperatuur geregeld dus met thermostaat. Ook de hond(en) van mijn ons bivakkeren hier nu veel.
Daarvoor zo'n verrijdbare gehad maar wij vonden dat niets, pestherrie en kreeg het echt niet koel.
Door charmed
#2961644
Wij hebben 2 mobiele met te weinig capaciteit omdat die winkelverkoper zei dat dat wel kon. Nou dat werkt niet, je moet altijd zorgen dat je overcapaciteit hebt. We gaan dan nu ook een echte airco aanschaffen, die de benedenverdieping helemaal alleen kan verkoelen en dan eentje die 2 airco's heeft, zodat we 1 ervan in de slaapkamer kunnen hangen.
Door lightning
#2961652
Wij zijn aan het kijken en inventariseren voor een echte. wel een mobiele in de slaapkamer en daar koelt het voldoende, alleen de huiskamer heeft dat ding geen nut. we hebben al een prijsindicatie, maar ze gaan dan 20 tot 30 jaar mee. Even goed overna denken, niet echt goedkoop.
Door fransbulletje
#2961653
Wij hebben hier een mastercooler van www.aircoanders.nl
Het is eigenlijk een ventilator gevuld met water en dat werkt echt heerlijk in huis.
Om goed te kunnen werken moeten ramen en deuren geopend blijven en hoe warmer het buiten is hoe beter hij binnen koelt.
Het stroomverbruik ligt gelijk met een gewone ventilator.
Uiteraard maakt hij wel geluid maar vind het niet storend en heb het er graag voor over.
Hij zorgt voor een aangename temperatuur in huis en prettige luchtvochtigheid.
De bullen gaan als het warm is vaak in de luchtstroom liggen en hebben geen last van de warmte.
Gisteren was het op het terras hier 38 graden en binnen met de cooler aan ( achterdeur open) 24 graden.
Vanmorgen was het 25 graden toen ik beneden kwam en nadat de cooler een uurtje had staan draaien was het 23,5 graden.
Heb het apparaat nu 5 jaar en zou niet anders willen.
Van een airco krijg ik hoofdpijn en je moet alles dichthouden dat vind ik niet lekker.
Gebruikersavatar
Door marnou
#2961674
Ik heb boven een mobiele van Zibro, die voldoet prima en koelt behoorlijk. Het geluid valt erg mee want ik slaap op 2 meter afstand. Voor beneden heb ik gisteren eentje besteld met het motorgedeelte buiten. Mijn buren hebben dezelfde al een jaar of 8 hangen en die voldoet prima. De prijs viel mij erg mee, ongeveer het dubbele van de mobiele airco inclusief het plaatsen. Hij wordt komende week of de week erop geplaatst. Tot die tijd bivakkeren we boven als het te warm wordt voor mijn 3 hartpatiëntjes.
Door K&D
#2961679
Wij hebben op de twee warmst gelegen slaapkamers Daikin (split units). Duur in aanschaf, maar in gebruik duurzaam, erg zuinig en makkelijk met onderhoud.
Met dit weer staan ze de hele dag aan, deuren open en dan is het boven koud, en beneden koel. Het trapgat is bij ons recht naar boven dichtbij de kamerdeur, dus dan kan het prima op die manier koelen. Met een grote of lange hal werkt het niet.
Op zich hebben we ze niet zo heel vaak aan, maar het is wel een zaligheid.
Door sella
#2961680
Wij een mobiele, wij hebben al de tweede, eerste is overleden na 7 jaar.
Wij hebben een schot van hout in het raam gemaakt en een opening op maat voor de slangdoorvoer. Dat verhoogt de efficientintie.
Scheelt heel veel vocht en warmte.
We gaan weer sparen voor de volgende en dat wordt weer een split unit. Die werkte als een tierelier tot de slang ging lekken
#2961693
wij hebben een mobiele op onze slaapkamer op zolder.mijn man heeft tijdens de verbouwing een afvoer naar buiten gemaakt voor de slang zodat je nu alleen maar de airco zelf ziet en geen raam open hoeft te hebben voor de slang.
vannacht goed geslapen het was 22 graden op zolder en het apparaat staat op anderhalve meter van ons bed. herrie? ja maar gek genoeg hoor je dat op een gegeven moment niet meer en slaap ik er dwars door heen om bij het wakker worden te denken...wat hoor ik toch? :D 
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door