Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ruisje
#2958925
Volgens mij zijn dat dezelfde karkassen als die van JJurgen ;) Ik maal ze omdat ze te kaal zijn en Lily dat niet eet en voor de katten, maar er zijn zat mensen hier die ze zo voeren.
Door Parelridder
#2961265
Ik heb er enkelen geprobeerd om te proberen of het wat is en hier bevallen ze goed. De filets zijn er af, dus op de borst is het karkas kaal, maar overige vlees - incl. dijen - zit er nog aan + orgaanvlees. Je droomt natuurlijk altijd van rijk bevleesde botten, maar dat is niet reeel voor karkas ;) Het totaal aan vlees t.o.v. het bot is wat mij betreft prima. Ik knip de karkassen met m'n snoeischaar in twee gelijke helften. De hardheid levert hier geen enkele probleem op, noch bij knippen, noch bij eten, noch bij verteren.
Door TMG1961
#2961318
Parelridder schreef: Ik heb er enkelen geprobeerd om te proberen of het wat is en hier bevallen ze goed. De filets zijn er af, dus op de borst is het karkas kaal, maar overige vlees - incl. dijen - zit er nog aan + orgaanvlees. Je droomt natuurlijk altijd van rijk bevleesde botten, maar dat is niet reeel voor karkas ;) Het totaal aan vlees t.o.v. het bot is wat mij betreft prima. Ik knip de karkassen met m'n snoeischaar in twee gelijke helften. De hardheid levert hier geen enkele probleem op, noch bij knippen, noch bij eten, noch bij verteren.
waren dat die van degomeat?
Door TMG1961
#2961487
lianneke schreef: Hier eten ze ze graag en zijn zeker niet te hard voor een herderinnetje en leonberger.
dank je..dan zal ik de volgende keer eens een kilootje mee bestellen om uit te proberen.
Door Ruisje
#2961549
TMG1961 schreef: dank je..dan zal ik de volgende keer eens een kilootje mee bestellen om uit te proberen.
Als je wilt kan ik wel een brandgans karkas voor je meenemen 1 augustus (titeren). Ik heb ook de grauwe ganskarkassen gehad en die zijn even hard en kaal. ;)
Kun je eerst uitproberen of je hond het lust. Brandgans is wel kleiner, ons of 3 à 4 inclusief hart en lever, exclusief maag.
Door TMG1961
#2961552
Ruisje schreef: Als je wilt kan ik wel een brandgans karkas voor je meenemen 1 augustus (titeren). Ik heb ook de grauwe ganskarkassen gehad en die zijn even hard en kaal. ;)
Kun je eerst uitproberen of je hond het lust. Brandgans is wel kleiner, ons of 3 à 4 inclusief hart en lever, exclusief maag.
Pixie eet gans, ze heeft al paar keer spiervlees gehad.
Door Parelridder
#2961635
De voeten zitten er nog aan, die knip ik er zelf mbv een snoeischaar tot het dijbeenvlees begint af. De voeten werden hier niet aantrekkelijk gevonden en dan ben je meteen van dat stukje kaal been tussen voet en dij af. De maag zit er nog in, die heb ik er uitgehaald. De darmen waren er al uit gehaald. Lever, hartje etc. zitten er in en heb ik (natuurlijk) mee gevoerd.
Als alle wildkarkas is het net wat harder dan bijv. karkas van tam konijn of kip, dus net wat meer werk. Dat spreekt me aan, ook met het ook op het gebit.
Wat mij betreft, aangezien je hond gans lust, zeker iets wat ik het proberen waard zou vinden. Leuke afwisseling :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door