Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Debbie
#2960564
Hallo allemaal ,

wij moeten met pijn ins ons hart onze lieve poes Yana wegdoen. Yana is een zeer lieve poes maar heeft echt de gelegenheid nodig dat ze naar buiten kan en dat kan ze bij ons helaas niet.
Yana is nu anderhalf jaar oud en is gewend aan honden, konijnen en cavia`s.
We hebben haar meerdere speeltjes gekocht, laten steriliseren, nieuwe krabpaal etc gekocht in de hoop dat Yana zich toch gelukkig zou voelen bij ons.
Ze heeft hier bij ons nog een maatje (Boefje) maar deze poes is een heel andere poes. Heel rustig karakter en Yana is heel erg speels en ERG actief.
Als ze bij ons naar buiten zou kunnen dan zouden wij deze moeilijke beslissing zeker niet maken.
Wij hebben geen behoeften aan verwijten, want hebben naar ons idee alles geprobeerd om het voor Yana het beste te doen... Ze gaat alleen weg als ze een goed huisje krijgt

Ik zit nu weer te huilen dus hoop echt dat er iemand is die haar een goed huisje kan geven

Groetjes Debbie

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Debbie op vr 18 jul 2014, 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.
#2960619
Nee als ze in de tuin zou kunnen loslopen dan zou dat voldoende zijn, maar helaas hebben wij die mogelijkheid niet ivm vissen. En ze zou bij ons ook over de schuttingen heen kunnen springen en aangezien buurtbewoners geen kattenmensen zijn weet ik waar dit dan anders zal eindigen..... Ik wil het beste voor Yana, ik wil haar een kattenbak meegeven en wat speeltjes dat maakt me verder niets uit als ik maar weet dat ze het goed krijgt
#2960762
Is het niet een optie om je tuin & vissen af te schermen? Dus boven langs de schuttingen een systeem dat ze er niet uit kan (hebben wij zelf heel goedkoop met wat latjes en kippengaas gedaan) en je vijver afschermen met een net bijvoorbeeld.
#2960803
Wij hebben ook altijd vijvers met vissen en meerdere katten en geen problemen. Verder hebben we de (grote) tuin volledig afgezet.

Ik ken ook mensen met jonge kinderen die de tuin afzetten, maar dan met een veiligheidssluis, zodat kinderen met fietsen en vriendjes toch achterom kunnen komen.
Kortom er zijn heel veel mogelijkheden.

Veel met een kat spelen, haalt ook veel wilde energie er uit.
Nagels knippen spaart je meubilair.
#2960808
En een stroomdraadje (met aan katten aangepast voltage, verkrijgbaar op internet) om de vijver en boven langs de schutting? Daar hoeven ze maar 1 of 2 keer mee in contact te komen en dan weten ze: daar kan ik niet langs.

Ik vraag het maar gewoon; zelf dacht ik namelijk ook altijd dat onze tuin onmogelijk was dicht te maken voor de katten, maar na de komst van Vaya van Nadia heb ik er toch maar werk van gemaakt en ziedaar: tuin dicht, katten blij! En daar was uiteindelijk niet meer dan 100 meter kattengaas (te koop bij Zooplus op internet), een weekend bramenstruiken en ander overbodig struikgewas slachten, en ongeveer 800 kabelbinders voor nodig!  :biggrin2: Oké, en 40 van die boekenplanksteunen, die steken naar binnen, de tuin in, met gaas en al, zodat de katten er niet omheen kunnen. Maar als je al een schutting hebt staan, is een stroomdraadje waarschijnlijk sneller en goedkoper. En het geeft een heerlijk gevoel, te weten dat je katten veilig de tuin in kunnen!

Kortom, het loont de moeite om nog eens goed te kijken naar de mogelijkheden de tuin af te zetten, als je geen nieuw huisje voor Yana kunt vinden!
#2960872
Debbie is er misschien een andere reden dat je een nieuw tehuis voor haar zoekt?
In haar belang is het dan handig als je dat eerlijk vertelt.

Ik weet dat je geen discussie wilt, maar als je zit te huilen om het herplaatsen, dan gaan mensen met je meedenken of ze toch kan blijven.

En ik moet de eerste tuin nog zien die niet af te zetten is...
Door Martine-Tom
#2960873
Borke schreef: Debbie is er misschien een andere reden dat je een nieuw tehuis voor haar zoekt?
In haar belang is het dan handig als je dat eerlijk vertelt.

Ik weet dat je geen discussie wilt, maar als je zit te huilen om het herplaatsen, dan gaan mensen met je meedenken of ze toch kan blijven.

En ik moet de eerste tuin nog zien die niet af te zetten is...
Dat was ook mijn gedachte. Als je haar echt wil houden is er heus een oplossing te bedenken.
En zo niet, als er meer speelt is het echt het beste voor haar om daar eerlijk over te zijn  ;)

Succes in elk geval.
#2960882
Ik ken Debbie als Yana erg goed. En kan rechtuit zeggen dat er geen andere redenen zijn. Dus er valt niks 'in alle eerlijkheid' te vertellen.
Ik snap dat jullie het goed bedoelen om baasje en kat samen te houden. Maar de suggesties kunnen best hard over komen wanneer ze misplaatst zijn in die zin dat er niks anders te zeggen is.
Yana is echt Vaya in een ander jasje.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door