Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Kaio
#2960256
Wordt er moe van zeg, als pup at Fozz zowat alles, maar het wordt steeds gekker met hem. Eerst lusten we geen fazant meer, dan parelhoen, dan konijn, dan eend, zij nieuwste rage is kip  :-\
Ik hou zo geen vleesbot meer over, ofja heb ik nu al niet dus. Hij trekt echt zijn neus op, de laatste keer dat ie kip at kotste hij het ook uit.
Bijv gemalen konijn at ie tot voor kort wel maar ook dat niet meer.
Spiervlees eet ie wel nog is lama of paard. Lamsribben ne kale haaskarkas ( wat zo goed als niet te verkrijgen is) wil die wel eten. Maar ik ben niet fan om van die hardere vleesbotten vaker dan 1x per week te geven.
En veel reserves heeft ie niet. Noemen hem nu al spriet. Ook twijfel ik of ik hem niks moet geven, maar ik denk dat hij dat best eens lang kan volhouden, langer dan ik. Tenminste hij eet nu ook al 2 weken zo goed als alleen wat spiervlees  :-\
He toch horen toch vreetschuren te zijn die newfs. Maar hij is ook minder beloningssnoep gericht dan die anderen,
Denk dat ik toch maar wat kvv moet zoeken die naar binnen gaat. Zucht.
Bedenk me dat maci op die leeftijd ook erg moeilijk was. Maar daar wil ik met hem niet heen ( maci woog 45 toen..  :-X )
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2960305
Zou dat verband houden, niet op voerbeloningen gericht zijn en mutsen? Want dan ken ik er hier ook 1..
Balen van Fozzy, weet dat het heel moeilijk vol te houden is soms. . Hier helpt soms een andere hond (heel erg op voer gericht) maar jij hebt er natuurlijk al standaard 2 die het voorbeeld geven. . Ik geef ook kvv, dat wordt gelukkig wel gegeten, succes met Fozzy!


Edit: Excuuuuus!! Komt doordat ik dit antwoord op de telefoon heb getypt en waarschijnlijk je forumnaam als topictitel zag..
Laatst gewijzigd door Fenixjuh op vr 18 jul 2014, 09:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2960489
Fozzy  ;) (Kaio is 10,5 en snaait alles wat los en vast zit, die is heel erg beloningsgericht zeker tegenwoordig)
Vraag me af of het ook hormonaal is, bijna 3 jaar. Genoeg teven in de buurt. Maar daarnaast is ie nooit heftig geweest met eten en beloningen.
Maar goed dan nog zie ik zowat geen andere optie dan gemalen te geven (en hopen dat ie het wel eet! dat is nog maar de vraag) want nu kan ik er geen fatsoenlijk menu van maken  :-\ Of iemand ideeen?

Hmmm Fozzy eet wel binnen en Kaio en Maci buiten in de kennel gescheiden. Maci heeft bezitagressie en Kaio doet tegenwoordig alles voor voer. EN om voer kan er mot onstaan tussen Kaio en Maci. Dus heeft Fozzy altijd binnen zijn eten gekregen. Maar hij zou zich dus zonder meer weg laten duwen en alles door een ander op laten eten, daar hebben die andere 2 geen last van zeg maar.
Laatst gewijzigd door Kaio op vr 18 jul 2014, 09:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door NonaQ
#2960532
Zou de vorm van het vleesbot nog wat uitmaken, of zie je daar geen verschil in? Dus bijv. wel een nek willen eten maar geen karkas of andersom. Ik weet ook niet of je duif en kwartel al geprobeerd hebt, soms helpt een heel nieuw smaakje (of iets wat ze al een tijd niet op hebben) juist heel goed, maar het kan natuurlijk ook dat je hond dat helemaal niet proberen wil nu.. Lastig hoor zo'n hond die ineens gaat miepen en het eerst allemaal wel lustte!
Gebruikersavatar
Door NonaQ
#2960823
Nee het is natuurlijk zeker niet de bedoeling dat ie alleen maar nekken eet! Maar dat was om te bepalen of het wel aan de diersoort ligt of eerder aan de vorm, dat ie bijv. een karkas knagen teveel gedoe vind omdat ie nekken en ribben wel eet. Zou het helpen om een karkas in repen te snijden?
Lamsribben en eendennekken heb je in ieder geval alweer twee soorten, en eendennek is niet zo hard, dus dan ben je wel weer een klein stapje verder. Liefst natuurlijk ook een karkas erbij, of vleugel, of kop etc.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2960842
Ik heb zijn karkassen en ruggen wel eens platgeslagen ed, maar nee dat was het ook niet.
Vleugels vind ik eng, grote honden kunnen ze te makkelijk inslikken.
Eendenek kan ik wel eens weer proberen. Voedingswaarde van een eendekop? Wat zou die zijn?
Gebruikersavatar
Door kira
#2961108
Kleine beer is ook geen alles eter. Ze is dol op kalkoennekken, lamsnek en rib (heb ik van beide erg mooie van van buitenlammetjes). Zalmkop ook nog en lamspkoppen. Maar dat is weinig variété, helemaal omdat ze van vlees alleen geitenvlees wil en soms rund of hert (maar de ene kilo daarvan is goed, de andere kilo raakt ze niet aan). Kleine beer is ook snel mager. Minste op beloningen gericht. Ze krijgt nu half barf en half KVV. KVV eet ze dus wel in combirollen (dus konijn hert smaak, konijn met pens, wild met rund etc). Iets meer afwisseling en ze doet het goed op 500 KVV en 500 barf. Misschien dat nog een idee? Ik heb zelf de indruk dat ze gewoon van de appelmoes generatie is, in die rollen KVV zot overal pens in gemalen en ik denk dat ze dan gewoon het konijn niet proeft. Gewoon gemalen konijn gaat ze echt niet eten.
Door Jacoba
#2962267
Ik kom niet gauw in deze hoek, maar zag iets op een ander forum (misschien dat het hier ook ergens staat?) Voernatuurlijk, waar je wellicht wat aan hebt:

Iemand had hetzelfde probleem als jij. Zij sneed de prooi open en vulde hem met gemalen pens. Dit liet ze een nachtje intrekken en haalde toen de gemalen pens er weer uit om vervolgens, in dit geval een fazant patrijs, te voeren. Deze werd sindsdien weer gegeten, ook zonder de truuk met de gemalen pens. Zoek op 'patrijs gemalen pens'.
Laatst gewijzigd door Jacoba op ma 21 jul 2014, 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Rapalje
#2962275
Hier ook een mieperd, het helpt meestal wel om het in stukjes te hakken, er wat visolie overheen te doen of het gewoon weg te halen en later nog een keer aan te bieden. Maar je krijgt er wel een punthoofd van af en toe  ::) sterkte!
Door smulpaap
#2962301
Jacoba schreef: Ik kom niet gauw in deze hoek, maar zag iets op een ander forum (misschien dat het hier ook ergens staat?) Voernatuurlijk, waar je wellicht wat aan hebt:

Iemand had hetzelfde probleem als jij. Zij sneed de prooi open en vulde hem met gemalen pens. Dit liet ze een nachtje intrekken en haalde toen de gemalen pens er weer uit om vervolgens, in dit geval een fazant patrijs, te voeren. Deze werd sindsdien weer gegeten, ook zonder de truuk met de gemalen pens. Zoek op 'patrijs gemalen pens'.


Dat ben ik  :biggrin2: Ik heb de foto hier ook eens geplaatst . Bij deze nog een keer

Afbeelding
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door