Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door vanhaut
#2960082
Vraag. Ivm de vele teken in Drenthe krijgen de Dames een scalibor band om. Maar ze spelen veel en lizzy (pup) is nog bijterig naar haar moeder. Kan dat kwaad met die band ?
Ik weet dat het met zwemmen kwaad kan (dus gaat hij af ) maar met die band en bijten weet ik eigenlijk niet.

Wie weet het wel ?  Dierenarts zegt geen probleem maar die vind ook brok beste voor pup ;)
Door Parelridder
#2960370
'Kwaad' kan het officieel niet, maar gezond is het natuurlijk ook niet.. Als je vraagt of je de band zélf in je mond mag nemen krijg je ongetwijfeld een ander antwoord ;) Ik doe in de tijd dat m'n honden een band dragen deze 's morgens bij opstaan af. Op die manier voorkom ik dat ze tijdens het keten bij elkaar in de band happen en tegelijkertijd is 'ie zo af tijdens zwemmen. Tegen de avond gaat 'ie weer om, dan zijn ze eigenlijk altijd wel weer rustiger en jonge honden gaan dan naar de bench. Hoewel 'ie zo natuurlijk slechts een deel van de dag om is, blijven ze er toch tken vrij me, dus kennelijk komt op deze manier toch voldoende van het bestrijdingsmiddel op hen. En ik ga er vanuit dat ze toch een heel stuk minder troep daarvan binnen krijgen als ze keten zonder de band zelf in de bek te kunnen nemen. Overigens heb ik er nooit zichtbaar reactie op gezien, het is meer dat het stomweg niet gezond is om in te nemen.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door