Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door judith1967
#2960258
Wij gaan begin sept naar Bourtange(Groningen)
De route gaat via de Duitsland.
Maar enten tegen rabies?(voor het geval we controle krijgen)
We gaan van ma t/m dond.
Omdat we dan wel vlakbij Duitsland zitten,zijn we niet van plan om een dagtripje er naar te doen.
In Bourtange  is genoeg te zien en te doen
Door Suzanne
#2960260
judith1967 schreef: Wij gaan begin sept naar Bourtange(Groningen)
De route gaat via de Duitsland.
Maar enten tegen rabies?(voor het geval we controle krijgen)
We gaan van ma t/m dond.
Omdat we dan wel vlakbij Duitsland zitten,zijn we niet van plan om een dagtripje er naar te doen.
In Bourtange is genoeg te zien en te doen
Ik vind het een te groot risico om niet te enten. Grenscontroles zijn weliswaar verleden tijd maar toch, als je een steekproef valt ofzo... Het risico dat je hond wat oploopt lijkt me klein. Wel denk ik aan de gevolgen als je toch gecontroleerd wordt. Of je echt je hond moet afstaan weet ik niet, maar alleen de gedachte eraan maakt me ziek.

Wat mij betreft dus 2 opties: omrijden en dus de grens vermijden of toch enten. Nou... eh.. doe maar omrijden dan ;-)
En, ALS je ent, moet je 21 dagen wachten voor je de grens over mag.

Ik snap dat de kans dat je gecontroleerd wordt heel klein is, maar als de gevolgen zo groot kunnen zijn nam ik geen geen enkel risico.

Suzanne
Door Greece
#2960267
Ik denk dat ik ook zou omrijden. Vaccineren alleen omdat je door Duitsland komt ... >:(
Ik ben van alleen vaccineren als het moet en daar valt dit niet onder.
Door judith1967
#2960269
Even gekeken op Google maps,maar zie dat je idd ook kan omrijden(wat jullie al schrijven) ;)

Nou dan gaan we idd maar een stukkie omrijden. :D :D
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2960334
Om in Bourtange te komen hoef je toch niet door Duitsland? Wij komen er meerdere keren per jaar en kijken alleen van een afstandje naar de windmolens  ;D Misschien als je van het zuiden komt dat door Duitsland rijden korter is, maar dan inderdaad maar een stukje om.
Gebruikersavatar
Door Laika
#2960480
Suzanne schreef: Ik vind het een te groot risico om niet te enten. Grenscontroles zijn weliswaar verleden tijd maar toch, als je een steekproef valt ofzo... Het risico dat je hond wat oploopt lijkt me klein. Wel denk ik aan de gevolgen als je toch gecontroleerd wordt. Of je echt je hond moet afstaan weet ik niet, maar alleen de gedachte eraan maakt me ziek.

Wat mij betreft dus 2 opties: omrijden en dus de grens vermijden of toch enten. Nou... eh.. doe maar omrijden dan ;-)
En, ALS je ent, moet je 21 dagen wachten voor je de grens over mag.

Ik snap dat de kans dat je gecontroleerd wordt heel klein is, maar als de gevolgen zo groot kunnen zijn nam ik geen geen enkel risico.

Suzanne
Vanuit Bourtange naar Duitsland staan ze regelmatig te controleren. Dan worden auto's met een Nederlands kenteken staande gehouden, ws drugscontrole.
Door judith1967
#2960798
Kaela schreef: Om in Bourtange te komen hoef je toch niet door Duitsland? Wij komen er meerdere keren per jaar en kijken alleen van een afstandje naar de windmolens ;D Misschien als je van het zuiden komt dat door Duitsland rijden korter is, maar dan inderdaad maar een stukje om.
Toen ik het adres intikte bij Google Maps,gaf hij aan route gaat stukje door duitsland
Gisteren even verder lopen kijken en ja kan idd stuk omrijden is ong. half uurtje langer,maar dat is mij wel waard
Liever ent ik niet :)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2960935
judith1967 schreef: Toen ik het adres intikte bij Google Maps,gaf hij aan route gaat stukje door duitsland
Gisteren even verder lopen kijken en ja kan idd stuk omrijden is ong. half uurtje langer,maar dat is mij wel waard
Liever ent ik niet :)
Wij komen altijd vanuit Groningen of Stadskanaal die kant op. Vandaar mijn verbazing. De omgeving is daar heel mooi, dus dat half uurtje omrijden zal geen straf zijn (mits het vandaag is en je geen airco hebt :o).

Veel plezier!
Door judith1967
#2961423
Kaela schreef: Wij komen altijd vanuit Groningen of Stadskanaal die kant op. Vandaar mijn verbazing. De omgeving is daar heel mooi, dus dat half uurtje omrijden zal geen straf zijn (mits het vandaag is en je geen airco hebt :o).

Veel plezier!
We hebben gelukkig airco :D

Dankjewel,duurt nog wel eventjes,hoor pas sept.maar we kijken er nu al naar uit :) ;)
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door