Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door marjan23
#2960136
Ik meende dat de oranje knop van de vriezer altijd aan stond. Enige tijd geleden stond die uit en dat was te merken aan de inhoud. Vriendjelief zei dat de vriezer te laag stond voor het warme weer en dat de oranje knop dient om snel te vriezen. De vriezer hoger gezet maar dit mocht niet baten. Ik terug de oranje knop aangezet en nog geen 24 uur later was de inhoud weer stijf bevroren.
Vriendjelief is er nog steeds zeker van dat dit een snel-vries-knop is en heeft deze weer op uit gezet. De producten in de vriezer lijken nu heel langzaam te dooien. Dus ik heb de oranje knop weer aangezet, waar zit anders de aan/uit knop op de vriezer. Ik neem aan dat het groene lampje dient voor: stroom de rode voor storing en de oranje als aan/uit knop.

Iemand enig idee (voel me heel blond)

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Ingrid (shadow)
#2960140
Mijn man werkt in de koeltechniek dus ook vriezers ed
dus die heb ik even gevraagd voor je  en hij was er heel duidelijk in hihi

de groene knop is aan uit inderdaad
de rode knop is storing
de oranje knop is continu vriezen ,dus handig als je even snel nieuwe producten in moet vriezen en daarna zet je hem weer uit
de witte knop kun je de temperatuur de thermostaat regelen hoe koud je hem wilt hebben staan
Laatst gewijzigd door Ingrid (shadow) op do 17 jul 2014, 15:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nadia
#2960144
Klopt. Oranje knop is snelvriezen. Wellicht staat hij niet koud genoeg? Ik heb dezelde knoppen op mijn vriezer gehad. Die vriezer heb ik niet meer Dus kan niet kijken op welke stand hij stond.
Door Greece
#2960145
Nadia schreef: Klopt. Oranje knop is snelvriezen. Wellicht staat hij niet koud genoeg? Ik heb dezelde knoppen op mijn vriezer gehad. Die vriezer heb ik niet meer Dus kan niet kijken op welke stand hij stond.
Ik dacht dat jij een sollicitatiebrief aan het schrijven bent  :biggrin2: :-[
Door Nadia
#2960150
Klopt! maar de bel ging. Ik kreeg een ouders van nu baby box.. En nu ben ik afgeleid ;D ;D
korte concentratie boog..

Tafel ligt vol met gekregen spulletjes.. Dus nu ga ik echt ECHT beginnen  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door kayla
#2960162
Heb ook een Liebherr met hetzelfde bedieningspaneel. Oranje is inderdaad snelvriezen.
Ik gebruik oranje alleen voor als ik een grote hoeveelheid vlees in wil vriezen.

Groen is de normale aan-stand.
Temperatuur stand moet ook goed zijn. Die van mij staat tussen de 2-3 en ik heb in mijn vriezer (op dit moment) -28. (Staat wel in een koele kelder)

Staat jouw vriezer koel genoeg?  Komt er zon aan?  Kan hij zijn warmte kwijt? Bij de Liebherr moet de vriezer vrij staan, dus alle zijwanden, niet alleen waar het rooster zit. 
Door marjan23
#2960165
Ik zal hem eens wat hoger zetten. De vriezer staat in de schuur met een deur open, kan hem nergens anders kwijt dus met dit weer hebben de vriezers het al zwaarder hier. Ik zal straks ook eens kijken of ik hem iets vrijer kan zetten.
Sommige dingen voelen zacht aan, andere weer stijf bevroren.
Door Borke
#2960376
marjan23 schreef: Ik zal hem eens wat hoger zetten. De vriezer staat in de schuur met een deur open, kan hem nergens anders kwijt dus met dit weer hebben de vriezers het al zwaarder hier. Ik zal straks ook eens kijken of ik hem iets vrijer kan zetten.
Sommige dingen voelen zacht aan, andere weer stijf bevroren.
Wij hebben er ook zo een en ook in de schuur.
Dit voorjaar nieuwe dakbedekking op de schuur met 7 cm isolatie: wat een verschil, het is er echt significant koeler. Een goede investering  :biggrin2:
Door Lil
#2960533
Borke schreef: Wij hebben er ook zo een en ook in de schuur.
Dit voorjaar nieuwe dakbedekking op de schuur met 7 cm isolatie: wat een verschil, het is er echt significant koeler. Een goede investering  :biggrin2:
Dat helpt zeker.

Ik heb een soortgelijk probleem gehad. Hetgeen hier hielp is gewoon flink wat tempex tegen de muren en het plafond. Niet mooi, wel effectief.
Door Borke
#2960641
Lil schreef: Dat helpt zeker.

Ik heb een soortgelijk probleem gehad. Hetgeen hier hielp is gewoon flink wat tempex tegen de muren en het plafond. Niet mooi, wel effectief.
Wij hebben in de schuur de trottoir tegels gelicht en daar 10 cm dik tempex onder gelegd, dat hielp ook goed en inderdaad meer isolatie achter en naast de kist. Verder een vorstbegrenzer er naast, maar die hoeft nu niet aan  8)
Door Parelridder
#2961823
Bij bijv. de Blokker kun je losse koelkast/vrieskist thermometers kopen. Ze kosten ca. een euro. Daarmee kun je gemakkelijk checken op welke stand je de knop draaien moet om -18 te bereiken.
Het oranje lampje gooit idd de themperatuur omlaag, maar t.b.v. het invriezen van een nieuwe lading nog onbevroren waren. Die stand vreet extra energie, dus alleen aanzetten wanneer dat van toepassing is en buiten die situatie met de draaiknop op de juiste temp. brengen.
Ik begrijp dat je vriezer wat 'ingeklemd' staat. Heb je het ventilatierosster wel vrij, met voldoende ruimte tot en volgend voorwerp?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door