Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Sher
#2960083
Ik ben weer eens op zoek naar iets.  :P
Noortje kan nog niet los lopen en ik weet ook niet of dat wel gaat gebeuren. Toch wil ik haar graag zo veel mogelijk ruimte geven.
Nu heb ik wel een heel lang touw, maar dat is eigenlijk veel te zwaar voor haar. Ze is zelf maar 5,5 kilo, dus een heel klein hondje.
Wat ik graag wil is een heel lange lijn (meer dan tien meter?) die wel licht is en liefst niet zo vies wordt, want na een wandeling kan ik nu niemand meer een hand geven.  :P
Gebruikersavatar
Door Sher
#2960092
Die tweede leek mij wel leuk, maar er staat bij dat hij uitverkocht is.  Zul je altijd zien. :P
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2960101
Wat over de (natte) grond sleept wordt vies. Dan maar geen handen geven aan het eind van de wandeling. Doe ik sowieso nooit  :biggrin2:
Door zurca
#2960103
Ik zou hier eens naar informeren; http://www.hondenwebshop.nl/product/details/3600
(Even navraag doen naar het gewicht)
Neemt geen vocht op en de lijn zelf is makkelijk schoon te maken. Of je handen er ook schoner van blijven durf ik niets over te zeggen :biggrin2:

Zelf hebben we een speurlijn van biothane (en dan de beta uitvoering) laten maken. Ik wilde er zelf namelijk geen musketonhaak aan maar een karbijnhaak die dicht te draaien is. Speurlijnen hebben meestal geen lus op het eind maar ik wilde toch een soort "eind" aan de lijn. Er is voor osn toen op ongeveer een meter voor het einde van de lijn een extra stuk erop gezet. Als de lijn dan door de handen gaat voel je de "verdikking" en dat is voor ons een waarschuwing dat de lijn bijna op is. Dit materiaal is er in verschillende breedtematen. Voordeel van op maar laten maken is ook dat je zelf de lengte kan kiezen. Verder neemt het ook geen vocht op en is makkelijk schoon te maken.. Ik kan alleen niet meer vinden waar ik de lijn heb laten maken. Maar het is materiaal waar hoofdstellen enzo van gemaakt worden. Via google zal vast een winkel te vinden zijn waar ze dat doen en wie weet kunnen/willen ze daar een lijn voor je maken.
Door Nadia
#2960125
Die groene komt wel weer.
Ze hebben hem ook in het oranjehttp://m.zooplus.nl/shop/honden/halsband_lijn/heim_hondenhalsbanden/heim_trainingslijnen/131432

Maar die fel gele neemt geen vocht op. Dus word daardoor niet zwaarder en blijft redelijk schoon.
Gebruikersavatar
Door Sher
#2960172
Angelique schreef: Wat over de (natte) grond sleept wordt vies. Dan maar geen handen geven aan het eind van de wandeling. Doe ik sowieso nooit  :biggrin2:
Nou ja, het is ook geen halszaak hoor, maar als er een materiaal is dat zich niet helemaal volzuigt met vocht en viezigheid, dan heb ik dat liever.  :biggrin2:

Ik heb zelf al een lijn gevonden die licht is en een handvat heeft, maar die is maar 10 meter en dat vind ik eigenlijk te kort voor een hondje dat niet los mag lopen.  :-\
Een handvat vind ik wel erg prettig, want Noortje kan fijne onverwachte rukken aan de lijn geven, als ze opeens een ree ruikt of zo, dan moet ik niet de lijn laten glippen.
Gebruikersavatar
Door Sher
#2960217
Nadia schreef: Die heimlijn in het oranje heeft een handvat en is 20 meter ;)
Weet je of hij ook licht is? Noortje is maar een heel klein meisje en op het moment heb ik al een touw, maar dat is eigenlijk te zwaar voor haar.
Door Nadia
#2960236
Sher schreef: Weet je of hij ook licht is? Noortje is maar een heel klein meisje en op het moment heb ik al een touw, maar dat is eigenlijk te zwaar voor haar.
Ja die zijn erg ligt. Lees anders de gebruikers ervaringen en omschrijving.
Gebruikersavatar
Door Sher
#2960242
Nadia schreef: Ja die zijn erg ligt. Lees anders de gebruikers ervaringen en omschrijving.
Heb ik gelezen, maar daar staat niet of hij licht genoeg is voor zo'n klein meisje. Hmm dan is dit wel een optie inderdaad.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#2960245
Je kan hem toch altijd bestellen? Wanneer je hem in huis krijgt voel je toch hoe zwaar hij is? Is hij te zwaar dan stuur je hem retour en krijg je beeld terug.
Door Juul
#2960724
Een beetje een dikke waslijn is licht, neemt geen water op.
En bij de action hebben ze goedkoop rond touw, geel en rood, in twee verschillende diktes. Ligt her bij de gang met verf en autoartikelen enzo.
Misschien moet je googlen op sleeplijn, je zoekt nl niet echt een speurlijn.
Laatst gewijzigd door Juul op vr 18 jul 2014, 17:35, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door