Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2959941
Mijn ridgeback van 3 is sinds 3 weken op kivo compleet.
Al tijden was ik op zoek voer waar hij geen open, rode huid op zijn buik van kreeg.
Een tijd lang heb ik brok jarco hert gegeven. Met zijn huid en haar ging het super!
Tot dat hij sinds een paar maanden veel meer ging stinken. Overal waar hij lag stonk het door zijn huidvet.
Sinds 3 weken zit ik dus op kivo compleet. Hij begon met vieze ogen. Dit was mij verteld en ik maakte me ook niet zo druk er om. Sinds de laatste week heeft hij allemaal bultjes op zijn rug/zij en ook nog vieze oren. Sommige van deze kleine bultjes worden kaal. Hij is ook ontzettend aan het verharen en vertoont wat 'kalere' plekken op zijn rug. De stank is er niet minder om. Een schoon kleedje stinkt al meteen als hij er een tijdje op heeft gelegen
Zijn huid tussen de tenen, liezen en oksels is wel gewoon dicht en niet extreem rood.

Heeft iemand hier ervaring mee? Zit hij nu nog in het ontgiftingsproces? Moet ik doorgaan met het voeren van kivo compleet?
Echt barf is niet te doen in onze situatie.
#2960026
Ik neem aan dat je met deze huidklachten ook al eens naar een dermatoloog bent geweest? Want dit klinkt een beetje als een giga teveel aan huidgisten, inclusief mogelijk een allergie voor iets.

En ja, zo'n overschakeling naar Kivo.... Het kan zijn dat de klachten erger worden omdat hij niet goed reageert op de Kivo. Het kan zijn dat hij aan het ontgiften is. Dat is lastig. Aangezien ik toch wel veel honden ken die het niet goed doen op Kivo, zou ik hem zelf eerst een overschakelen naar een ander merk. Een goed merk. Dat zich al een tijdje bewezen heeft.

Wel "vreemd" dat hij geen jeuk heeft, bij deze klachten. Ik zou eigenlijk wel graag willen weten of er ooit een fatsoenlijke diagnose is gesteld?

Barfplaats wordt gesponsord door