Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door _Sandra_
#2959481
Hoi,

Hoe gaan jullie tandsteen te lijf? Dana heeft er amper last van, Eddie echt veel. Komt over een tijd een keer in aanmerking voor een gebitsbehandeling....

Wie heeft waar voordeel mee behaald?
Wie heeft gemerkt dat poetsen helpt? Met wat voor borstel? ik heb nu zo'n vingerborstel van stof, maar er zijn er ook met een rubber borsteltje aan.
Door Lizzy
#2959504
Ik geef ze hier 1 keer per week een vleesbot waar ze zich goed op uit kunnen leven. Naast de rest. En ik poets toch weer regelmatig de tanden. En met een gewone tandenborstel (wel een zachte). Ik gebruikte eerst hondentandpasta maar ik vind die niks doen en ik vind 'm wel stinken. En ik vind een andere hondentandpasta niet prettig omdat ik niet weet wat er in zit. Dus ik poets hun tanden met kokosolie. En dat vinden ze geweldig. En lekker. En het helpt bij de bestrijding van bacterieen. En kokosolie is gezond (wel extra vergin bio). En als er teveel tandsteen op de tanden en kiezen zit, haal ik dat zelf weg met een schrappertje. Liever doe je dat niet, want wij kunnen het gebit zelf niet polijsten dus zit het er weer sneller op. Maar het mooiste poets je elke avond zelf even de tanden.
Gebruikersavatar
Door Ingrid (shadow)
#2959633
ik poets elke dag bij de honden de tanden en ze barfen denk dat het ook scheeld voor het gebit, ze hebben in ieder geval spierwitte tanden nog
maar krijgen eigenlijk ook alleen gezonde voeding en geen zoet alleen hun eten en snacks zijn gedroogd vlees

maar wat ik lees van poetsen met kokos olie ga ik ook eens proberen want die honde tanpaste vind ik 3 keer niks en de honden vinden het ook niet lekker dus werd het soms zoutwater maar ook dat is natuurlijk vies
meestal met gewoon water verder niets

maar ga die kokos olie proberen nu,waar kan ik die krijgen???

bedankt voor de tip
Door Lizzy
#2959659
Ik koop extra vergin bio kokosolie bij de natuurvoedingswinkel. Maar de Tuinen heeft het ook. Van Royal Green. Moet je alleen goed kijken welke je neemt want je heb er met smaakjes als knoflook en je hebt er ook die is ontgeurd. Beide moet je niet hebben.
Gebruikersavatar
Door doranto
#2959863
Ik poets met een gewone (zachte) tandenborstel, of soms ook wel met een elektrische, zo vaak als nodig is.
Ik doe enkele druppels Ratanhia mondwater van Weleda in een glas water en spoel daar tijdens het poetsen regelmatig de tandenborstel in uit.
Eventueel tandsteen haal ik weg met een krabbertje. Alle honden hebben hier altijd een mooi schoon gebit, ook als ze oud zijn.
Laatst gewijzigd door doranto op do 17 jul 2014, 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Alba
#2960176
Ik doe tegenwoordig poetsen met een elektrische tandenborstel. Heb het geprobeerd met kokosolie, maar dan gingen ze proesten en doen dus viel er niet te poetsen ;D dus nu zonder. Ze hadden beide wat tandsteen op die grote kiezen achterin, wat ik normaal weghaalde met het krabbertje. Maar omdat ik dat toch zoveel mogelijk wil beperken heb ik eerst een paar keer met de tandenborstel gedaan en vorige week het laatste beetje met de krabber (het kwam makkelijk los, makkelijker dan anders). Ik verwacht dat ik, als ik het poetsen volhoudt, weinig meer met het krabbertje hoef te doen.

Overigens was het hier een soort van explosie van tandplak toen de honden bijna alleen DARF aten, wat ik verder een prima KVV vind, maar ze hadden zelfs plak op de voortanden  :o. Nu ze meer afwisseling in merken krijgen is het weer gewoon. Ze krijgen momenteel wat weinig BARF erbij, als we weer vleesbot hebben maakt dat zeker verschil.
Gebruikersavatar
Door Ingrid (shadow)
#2960954
Lizzy schreef: Ik koop extra vergin bio kokosolie bij de natuurvoedingswinkel. Maar de Tuinen heeft het ook. Van Royal Green. Moet je alleen goed kijken welke je neemt want je heb er met smaakjes als knoflook en je hebt er ook die is ontgeurd. Beide moet je niet hebben.
oke dank je wel voor de tip ik ga eens op zoek Afbeelding
Gebruikersavatar
Door doranto
#2961035
Ratanhia mondwater van Weleda is trouwens ook in de natuurvoedingswinkel  en biologische supermarkt te koop, als je dat soms ook zou willen proberen  ;)
Door Lizzy
#2961330
shadowhome schreef: net de  extra vergin bio kokosolie van royal green kunnen krijgen  bij de toko Afbeelding
Goedzo :biggrin2:
En hebbie er al mee gepoetst?
Gebruikersavatar
Door Ingrid (shadow)
#2961510
Lizzy schreef: Goedzo :biggrin2:
En hebbie er al mee gepoetst?
ja en ze bleven maar na likken hihi leek wel of ze het lekker vonden , die tanpasta normaal vinden ze echt niet lekker dus deed ik het steeds zonder en alleen met water
en nu bleven ze kauwen haha dus ik vind het wel top,
het is wel dik en de verkoopster zei dat je het kon opwarmen dan werd het vloeibaar maar doen jullie dat ook? ik heb dat nu niet gedaan
thanks
Laatst gewijzigd door Ingrid (shadow) op za 19 jul 2014, 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#2961655
Nee, ik warm niks op. Nou ja, nu is de olie sowieso vloeibaar. Maar normaal gesproken schraap ik er gewoon wat uit met een lepeltje, dat leg ik op de borstel en de olie smelt direct in de bek van de hond.
Gebruikersavatar
Door Ingrid (shadow)
#2962153
oke lijkt me dan ook beter dan zitten rotzooien in een pannetje dank je wel zo heb ik het nu ook gedaan en blijf het dan zo doen
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door