Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Kriekheid
#2959444
Goedenavond,

Allereerst zal ik me even voorstellen, mijn naam is Marieke en samen met mijn man en 2 kindjes hebben wij 2 honden. Jules is een kruising mastino/duitse dog en Sjonnie een duitse jachtterrier.

Jules heeft een paar maanden geleden een bult gekregen in zijn lies wij zijn hiermee naar de dierenarts gegaan en ze vermoedde een tumor. Hij kreeg eerst een antbioticakuur en daarna prednison, op de prednison reageerde de bullt goed. Hij had ongeveer de maat van een sinaasappel en verkleinde wel van de prednison. Ondertussen een biopt laten maken en daar kwam uit een ontstoken lymfeknoop.

Het weg laten halen met een operatie zitten nogal wat risico's omdat het een zeer doorbloed gebied is maar hij heeft nu 3 antibioticakuren gehad en juist tijdens een kuur lijkt de ontsteking groter te worden. Met een vrij hoge dosis prednison blijft het stabiel en met een heel hoge dosis prednison verkleint de ontsteking.

Morgen hebben we weer een afspraak bij de dierenarts maar ze weten niet waar die ontsteking vandaan komt en wij willen niet blijven experimenteren met medicijnen dus wij zijn onderhand een beetje ten einde raad.

Klinkt dit misschien bekend voor iemand of heeft iemand tips, alles is welkom!

Alvast heel erg bedankt!
Door Lizzy
#2959505
Ik heb werkelijk geen idee. Maar wat een vervelende situatie zeg :-\
Ik neem aan dat ze ook bloed hebben geprikt en uit deze waardes ook blijkt dat er ergens een ontsteking zit? Kunnen ze nog iets met echo? MRI?
Door Kriekheid
#2960527
Hoi Lizzie,

Dank je wel voor je reactie. Ze hebben geen bloed geprikt of iets anders omdat de dierenarts zegt dat we zeker weten dat het een ontsteking is en zijn bloedwaardes door de prednison niet betrouwbaar zijn en ze uit de echo of mri niet de informatie krijgt die ze nodig heeft. Ze vermoedt een auto immuun ziekte en ook daar hebben ze weer medicijnen voor.

We hebben nu besloten om de predison af te bouwen en eens te kijken wat zijn lichaam doet zonder alle medicijnen. We willen hem eigenlijk laten detoxen en zijn weerstand wat omhoog laten gaan. Zou iemand hier misschien tips voor hebben?
We hopen dat het dan over gaat. Verder gaat het erg goed met hem hij is blij, speelt en eet en drinkt goed.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door