Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door AmandaJamie
#2959360
Ik heb een dringende vraag.

Ik heb een kruising mechelse herder/amerikaanse stafford die nogal lastig is met eten. Hij eet het liefste alleen maar nekken en geen karkassen. Nou is dat niet zo'n probleem, maar wel dat hij nogal gelimiteerde keuze heeft qua diersoorten. Hij eet alleen kip, eend en kalkoen. Toen ik begon met barfen kreeg hij konijnnenrug, dat at hij eerst wel maar erna met steeds meer tegenzin. Sinds hij een keer kalkoenbot gegeten heeft eet hij hem helemaal niet meer.

Ik bestel regelmatig wel eens bij degomeat een ander diersoort aan bot, en ook via barfplaats (om de kosten af en toe een beetje te drukken als er een aanbieding is) maar hij eet het allemaal gewoon niet. Ik heb pas geleden weer na lange tijd konijn meebesteld met de grote bp levering, daar at hij 1 bout van zonder fatsoenlijk te kauwen, die kotste hij weer uit, kauwde toen fatsoenlijk en voor de rest eet hij het gewoon niet meer.

Is er nog iets wat ik kan proberen om hem meerder diersoorten aan bot te laten eten of moet ik het maar gewoon bij eend, kip en kalkoen houden en opgeven met de andere dieren?
Door AmandaJamie
#2959370
Hij kauwt wel op eend, kip en kalkoenkarkassen, maar ik krijg bij hem de indruk dat als hij daar te lang op moet kauwen dat het gewoon niet snel genoeg gaat..
Hij pakt andere diersoorten niet eens aan, daar haalt hij zijn neus voor op, of hij begint er met zijn neus tegenaan te duwen om het te verplaatsen, maar hij wil het niet in zijn mond pakken. Had vandaag een konijnenbout in 3 stukjes gehakt daar heeft hij 1 stukje van opgegeten, op eentje een beetje gekauwd en toen laten vallen en de andere wou hij niet.
En dan zijn er ook nog soorten waar hij voor wegduikt of tegen begint te blaffen.
Heb geprobeerd er iets wat hij lekker vind tussen te stoppen, maar dat weet hij heel vakkundig ertussen uit te halen zonder de konijn aan te raken.
Gebruikersavatar
Door Jura&Mahru
#2959383
Lust hij het niet of gaat het om de grote stukken? Je zou die diersoorten gemaald aan kunnen bieden misschien voor meer variatie?
Door Greece
#2959392
AmandaJamie schreef: En dan zijn er ook nog soorten waar hij voor wegduikt of tegen begint te blaffen.
Lijkt wel of hij niet weet wat hij ermee moet behalve spelen. Want dit lijkt op uitdagen.
Door AmandaJamie
#2959398
beginnertje schreef: Lust hij het niet of gaat het om de grote stukken? Je zou die diersoorten gemaald aan kunnen bieden misschien voor meer variatie?
Ik weet het niet zo goed, want hij pakt het gewoon niet aan. De konijn zou hij wel moeten lusten want die heeft hij eerder ook gehad, maar opeens begon hij dat slechter te eten. Toen ben ik andere soorten gaan proberen en dat was helemaal drama.
Rosalie schreef: Lijkt wel of hij niet weet wat hij ermee moet behalve spelen. Want dit lijkt op uitdagen.
Dat zou het misschien ook wel kunnen zijn, want hij is niet altijd even slim. Maar hoe kan ik hem dan leren dat hij die andere diersoorten ook gewoon kan eten? Heb al geprobeerd om hem te laten vasten en het dan opnieuw aan te bieden, maar daar trapt hij niet in.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door