Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Esther4
#2959103
Hallo ik ben Esther en ik heb een odh van een half jaar oud. Het is hier al veel besproken maar ik weet toch nog niet goed wat ik moet doen. Shelby heeft sinds dat ze 4,5 maand oud is groeipijn. Er zijn foto's gemaakt en je ziet dan op sommige plaatsen wat witte"rook" in haar lange beenderen zitten, dus groeipijn volg DA. Hij is tegen vlees voeren maar daar wil ik niet mee stoppen. Ze krijgt 1 kg Naturis be in alle soorten, en elke dag een half kopje karnemelk. Als snack krijgt ze zelf gedroogde vis ,kalkoen en orgaanvlees. Ze weegt 25 kg en is al 56 cm hoog, maar aan de magere kant en ik durf haar eigenlijk niet minder te geven. Zou het nu verstandig zijn om haar op een andere kvv te zetten? De DA wil dat ik carnibest ga voeren(als ik perse vlees wil voeren) maar ik kan nergens vinden hoeveel bot daarin zit en heb, dacht ik hier ergens gelezen, dat daar toegevoegd calcium inzit en dat lijkt me helemaal niet zo goed. Barf is hier geen optie want dat ziet de rest van de familie niet zitten, heeft er nog iemand een goede raad voor mij? groetjes Esther
Door Lizzy
#2959110
Carnibest verteld niet hoeveel % bot er in hun KVV zit. Dat is een staatsgeheim. Bandit, zij hebben een speciaal voer ontwikkeld voor honden met groeipijn. Dus dat is misschien een goed idee, om Bandit te gaan voeren? En dat kun je wel combineren met All Animal. En ik zou sowieso niet op 1 paard wedden met KVV en liefst meerdere merken voeren. Dus als de groeipijn weer over is, zou ik zelf nooit alleen dit merk gaan voeren.
Door Lizzy
#2959112
Super erfelijk trouwens, groeipijn. En jouw ras staat er echt om bekend.....
Door Esther4
#2959121
Hoi Lizzy,
Ik had al gezocht naar Bandit die speciaal voor groeipijn is maar die kan je niet zomaar krijgen. En als ik zie hoe duur Bandit is ben ik bang dat  een kilo per dag echt niet te betalen is.
Weet jij ook of groeipijn op langere termijn problemen kan geven of is het echt iets wat ze moeten overgroeien?
Door hannabelgje
#2959146
Ik dacht dat groeipijnen ook later nog consequenties konden hebben. Ik zou toch proberen te investeren in de juiste voeding nu. Het is maar tijdelijk en voor een heel goed doel.
Door Lizzy
#2959215
Als Bandit en All Animal geen opties zijn, dan zul je je KVV een beetje moeten gaan verbouwen.... Ik zou wel meerdere merken gaan voeren. En stel je hond eet normaal 1 kg KVV per dag, dan zou ik 300 gram minder gaan geven en daar voor in de plaats 150 gram pens en 150 gram groenten gaan geven. Dat is ongeveer 30% van het totaal aan voer dat je geeft (dus als je meer of minder voert, moet je deze hoeveelheid pens en groenten ook aanpassen). En ik zou ook een goede visolie erbij gaan geven. Omega 3 werkt ontstekingsremmend en is goed voor honden met groeipijn. En dan zul je even moeten kijken hoe dat gaat.

En oh ja, het is belangrijk dat je dus ook minder kcal voert. Dus ik zou de super vette en veel Kcal rijke KVV's even laten staan en wat meer de magere soorten geven. Als het goed is staat er op de website of verpakking wel welke hoeveelheden eiwit en vet er in de voeding zit. En hoe lager dit percentage, hoe beter geschikt het voer nu voor jouw hond is.

Dit moet je dan natuurlijk tijdelijk geven.

Ik weet niet of je wat met homeopathie hebt, maar er zijn diverse middelen die erg goed werken bij groeipijnen!
Door Esther4
#2959255
Ik ga morgen naar Djairos nature en met haar wat verschillende kvv's zoeken. Gelijk zal ik daar een goede visolie meenemen. Homeopathische druppels krijgt ze al. En je gelooft het niet, maar mevr hoeft geen pens ::).
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door