Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door RoLa
#2954779
Ik ben op zoek naar routes om een weekendje te gaan wandelen met mijn hond en na heel veel routes gevonden te hebben....vond ik dit onderstaande.
Dit word niet meer georganiseerd door onderstaande bedrijven maar ik zou wel graag de routebeschrijving er van hebben.
Heeft iemand tips om daar achter te komen?

De Sallandse Heuvelrug Trek
Standaard tocht. Kan door iedereen met een redelijke conditie goed gelopen worden.
"De tocht heeft al onze verwachtingen overtroffen. Nog mooier dan wij bij het uitzetten ervan hadden verwacht en wat kunnen de honden lekker veel los!! Beginnend in het soppend veen van Dedemsvaart, lopen we al snel naar "boven" de Hondsrug op naar het zuiden. Onderweg passeren we mooie, door stilte en rust omgeven, heidevennen. De honden kunnen er eindeloos spelen en zwemmen. Er groeit, zelfs in redelijk ruime mate, het heel kleine, vleesetende plantje Zonnedauw. We krijgen onderweg nog te maken met de Overijsselse Vecht, welke overgestoken dient te worden, alvorens we onze trektocht voort kunnen zetten. Plaatsen als Lemelerberg en Holterberg geven al aan dat het om hoogteverschillen gaat. Een tiental meters hoogteverschil is in ons land al snel een berg. Wel vinden we hier weer prachtige doorkijkjes, vergezichten, dorpjes met beschermde dorpsgezichten, grote heidevelden met jeneverbessen en zandverstuivingen met kromme grove dennen en Mierenleeuwen. De uitkijktoren bij Ommen biedt ons prachtige vergezichten, o.a. op de Archemer- en Lemelerberg."
(te boeken bij eDOGation & sports i.s.m. Hondenpension Brummen)

Het lijkt me een erg mooie wandeling!
Hoop dat jullie tips hebben!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2954782
Klopt, dat was een leuke wandeling en een hele leuke organisatie! Ben 3 keer met ze mee geweest.

Wat ik me nog wel herinner van deze wandelingen is dat we ook veel door terrein liep waar de honden officieel vast moesten. Dit werd ook gemeld, maar alles liep dan meestal gewoon los (mits geen weg, vee ed natuurlijk!). Ik denk dus dat je niet al te optimistisch moet zijn over loslopen, zeker niet omdat het in de loop der jaren eerder minder dan beter is geworden.
Door RoLa
#2957031
Ja Wapper loopt ook eigenlijk overal los :D...met uitzondering als er vee staat uiteraard. :)
Ik woon in buitengebied en ook hier langs de weg loopt ze los.
Maar als ze een stukkie of meer vast zou moeten is dat ook geen probleem!

Dus wie kent degene die dit eerder organiseerden? Misschien een naam?
Bestaat dat pension Brummen nog van die mensen? Dan kan ik wellicht mailen...
Door Juul
#2959206
Je kunt toch ook zelf wat wandelroutes aan elkaar breien en een leuke bed and breakfast boeken? Of fletcher hotel in hellendoorn, of camping in de buurt? Ik weet niet hoe lang de wandelingen moeten zijn maar ik heb eventueel wel wat tips als je wilt, Als je wat geduld hebt kan ik ook wel een route idee samenstellen iig rond nijverdal hellendoorn. Rond rijssen holten ben ik iets minder bekend.

Houdt er rekening dat loslopen onder de N35 maar erg beperkt is. En ook al luistert je hond goed, natuurmonumenten deelt daar graag boetes voor uit.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door