Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Claudia_
#2958112
Hola allemaal,

Via het hondenforum ben ik hier terecht gekomen ;)

Mijn naam is te zien in mijn "nickname", en wij hebben thuis een Bullmastiffdame, genaamd Zoë, van nu ruim 8 maanden oud.  Erg lief, aanhankelijk, grappig, speels, ondeugend, soms veeleisend, gekke buien, heeft een schoenenfetisj en tolereert geen musjes in haar tuin  :biggrin2:

Sinds vandaag zijn wij begonnen om 1 maaltijd per dag (we geven er 3) te vervangen door KVV. Ik heb momenteel Duck en heb Lotgering erbij besteld. Als brok geven we haar Purina Pro Plan Puppy Robuust en dat bevalt op zich goed. Volledig KVV ben ik nog niet over uit, ook omdat ze 4 dagen per week mee is met mijn vriend op de boerderij en ik mijn schoonouders niet wil "opzadelen" met een diepvries vol vlees voor de hond. Soms zijn we een paar dagen van huis, en als Zoë niet mee kan, vind ik het ook wel net zo handig dat ze met brokken gevoerd kan worden. :) Maar ook handig als ze wel gewoon met ons mee kan natuurlijk  :)
Maar ik denk dat ik hiermee wel het "beste" van twee werelden redelijk goed combineer. Ik hou me voor tips aanbevolen natuurlijk.

Verder heb ik nog genoeg te lezen hier en kan ik ook vast nog wel wat nuttige informatie hier vandaan halen!  8)
Laatst gewijzigd door Claudia_ op zo 13 jul 2014, 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Aprilsnow
#2959179
Ben zelf hier ook nog erg nieuw Claudia maar welkom.

Over het 'opzadelen'van je schoonouders met een diepvries vol vers vlees, heb je het ze al eens gevraagd of ze het erg zouden vinden. Daarnaast is met het voeren met KVV en een diepvries vol een beetje overdreven. Wij hebben in de beneden vriezer (de andere staat op zolder) 1 la voor het KVV. Kan toch wel voor een week eten in liggen. Daarnaast zou je vriend dagelijks het portie voor de hond mee kunnen nemen. Ik zou het ze zeker eens vragen.
Onze oppas vindt het geen probleem om de hond KVV te voeren. De meeste mensen die tot nu toe raar op hebben gekeken denken er heel anders over als ze de hond met smaak zijn eten op zien eten  ;)

Ook een paar dagen weg hoeft blijkbaar geen probleem te zijn, zie daarvoor hier op het forum. Met een koelbox kom je al een heel eind. Persoonlijk vind ik KVV niet veel meer werk als een brok. Wij zijn dan ook vanaf het begin helemaal overgestapt op KVV. Zeker het wereld verschil in zijn drolletjes en de daarbij behorende stank was een goede motivator  :D
Door Martine-Tom
#2959190
Ik denk dat de meesten je berichtje niet gezien hebben, de meeste voorstelberichten komen in de Bar binnen, daar is het wat drukker  :)

Welkom hier!

Je kan met 8 maanden ook wel naar 2 maaltijden denk ik en dan gewoon smorgens voor ze weg gaat en bij thuiskomst weer voeren  :) Een weekendje weg kan je ook gewoon kvv blijven voeren, als je in nl blijft is er altijd wel wat te vinden in de buurt, en anders kan je in de super wel wat rundvlees en kippebot kopen daar kom je het weekend ook wel mee door  ;) Als je de beschikking over een koelkast hebt kan je ook bevroren kvv meenemen en in de koelkast bewaren, dan blijft het ook wel een paar dagen goed.
Keuzes te over  :)
Door Claudia_
#2959794
Haha nee, nooit gevraagd, maar er past al amper een doos Festini peer ijsjes extra in namelijk.. maar mocht het tegen die tijd aan de orde zijn (vakantie) dan kan ik het misschien wel even aangeven, wellicht kan ze dan iets minder eten inslaan :P

Ik zit nog een beetje te dubben of ik toch volledig overga op KVV of toch die brokjes erbij blijf doen voorlopig. Ben net een paar dagen bezig met 1 x daags KVV en wil ook eerst even kijken of ze op dit moment voldoende eten krijgt of dat ze "dunner" wordt en dus toch wat meer moet hebben per dag. Brokken is natuurlijk lekker makkelijk, maar merk toch dat ik nog wat "onzeker" ben over wat het "beste" voor haar is.

Twee x per dag is misschien ook wel handiger inderdaad 's morgens en 's avonds, kan ze tussendoor met de Kong spelen en daar nog wat lekkers uit zien te krijgen ;)

Dank je wel voor jullie reacties! :D
Door Claudia_
#2959796
Oh, de bar heb ik nog niet gezien ;) kan het berichtje daar ook nog plaatsen eventueel.

Merk trouwens wel dat ze KVV veeeeeel rustiger eet dan haar brokken, die ze echt naar binnen "schrokt".
Door M@rina
#2959826
welkom Claudia!

als je het hebt over het beste van 2 werelden dan past voor 99 van de 100 leden een brok daar niet in.  Iedereen al je adviseren de brokken bijv. naar het asiel te brengen en verder te gaan met vers.

Mijn ervaring bij de oppas is dat er eigenlijk altijd bereidheid is om vers te voeren. Ik maak gewoon kant en klare pakketjes voor de honden, zet met een stickertje hun naam er op, de één eet namelijk aanzienlijk minder dan de ander.  Ik ontdooi de rollen deels, snijd ze in porties per hond en vries het weer in.  Als je goed bevroren bij je ouders in de koelkast legt blijft het zeker 4 dagen goed. Voor het helemaal ontdooit is ben je al dik een dag verder.
Laatst gewijzigd door M@rina op vr 18 jul 2014, 17:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Claudia_
#2959831
Dank je wel!

Het is misschien nog wel een knop in mijn hoofd die om moet denk ik, om helemaal van de brokken af te stappen. :) omdat ze het toch al die tijd toch prima heeft gedaan op deze brok. Plus ik denk dan: ze is "nog maar 8,5 maand, kan dat al dan, alleen KVV"

Ik zal de komende tijd eens veel gaan lezen hier zodat ik beter op de hoogte ben van alle voordelen van KVV.

En ik heb vast nog wel vragen t.z.t. haha
Door Martine-Tom
#2959834
Tom was 3 of 4 maanden toen hij op rauw over ging en de katten weten niet beter (15 en 8 weken), hier op het forum lopen heel veel honden rond die zelfs op vers afgespeend zijn en van hun hele leven nooit iets anders dan rauw hebben gegeten...dus ja met 8.5 maanden kan dat prima  ;)
Door Claudia_
#2959842
Dan moet het inderdaad goed komen ja ;) ik ga er eens langzaam aan wennen en er meer over lezen in ieder geval.

Ik heb nu 2 verschillende merken, Duck en Lotgering. Duck vindt ze heerlijk! (wel allemaal de complete)

Zelf voer ik een grotere en jongere hond liefst 3 x per dag, geen idee waarom precies, maar dat heb ik altijd gedaan eigenlijk.
Door Claudia_
#2959847
Ik denk eigenlijk dat ik nog een beetje zit met het feit dat ik niet "weet" of ze van alles voldoende binnenkrijgt, krijgt ze teveel eiwitten binnen, groeit ze te hard, krijgt ze misschien te weinig van dit binnen, kunnen haar darmen er wel tegen, en zo niet, wat dan, etc.

Anderzijds hoor je meer goede verhalen dan slechte, maar toch. Ik weet er op mijn manier nog niet voldoende van om die gehele overstap (al) te maken geloof ik  ::)
Door M@rina
#2959911
Als je zeker wilt weten dat je hond alles wel binnen krijgt dan kan je naar mijn mening het beste een paar verschillende kvv merken voeren die alleen enkelvoudige varianten hebben en dan zorgen dat je zoveel moelijk verschillende diersoorten voeren.
bij mijn laatste bestelling zat:

All animal parelhoen en kip
Kiezenbrink (bevat alleen bot en orgaan) konijn, eend en lam, ik vul dit aan met spiervlees van konijn, kalkoen, kip, paard of rund
Tamro kalkoen, eend, lam en een complete versie (bevat 5 diersoorten)

Ik heb nu in een volgende bestelling ook een paar kg natuur en dier besteld: kalkoen/paard en konijn/paard om te proberen.

Bij een volgende bestelling neem ik weer eens andere merken zoals Darf, Tammenga en Versvoer.

Ik geef daarnaast af en toe een rauw ei, wat gepureerde groente, wat yoghurt vroeger ook 1x per week een sardientje maar dat eten ze beide niet meer, dus geef ik zalmolie 2x per week een klein scheutje.
Door Claudia_
#2960483
Ik heb net een berg compleet KVV besteld hehe, nou dat moeten we dan eerst maar opmaken. Zak met brokken is ook bijna leeg, maar mijn vriend blijft nog een beetje aan die brokken hangen (ook ivm uit logeren, vakantie of dagje weg, waar ik dan ergens ook wel in mee ga moet ik eerlijk zeggen)

Gebruiken jullie alle merken door elkaar? (ik zal alles nog meer gaan lezen hoor :P )

En ik ben zelf van dat een grote hond (bullmastiff dus) beter 3 x per dag kan eten, welk idee hebben jullie hierover? Ik zal wel niet de enige met een grote hond zijn hier haha
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2960598
Op dagjes weg en vakantie kan vers ook prima hoor.

Vaker kleinere porties wordt vaak aangeraden ivm maagtorsie. Maar uiteindelijk is helemaal niet duidelijk waar een maagtorsie nou precies door komt. Een hondenmaag is gebouwd om af en toe grote hoeveelheden te verteren. Ik voer onze mechelse herder dus 1 keer per dag, aan het begin van de avond. Daarna buikt de hond lekker uit, is voldaan en kan de hele nacht lekker rustig verteren. Vervolgens kan hij smorgens op een nuchtere maag in beweging komen, iets wat ook goed schijnt te zijn.
In het begin dat we Oscar hadden voerden we kvv en 2 keer per dag. Hij bleef onrustig, vragen om meer. Nu met 1 keer per dag (barf, maar als we in de vakantie kvv voeren, dan krijgt hij ook 1 keer per dag), is hij verzadigd en tevreden. Drie keer per dag voeren aan een volwassen hond, lijkt me daarom niet zo fijn, dan zou ik voor hooguit 2 keer gaan.

Toen wij nog kvv voerden, wisselden we merken af. Uiteindelijk moet je de fabrikant maar vertrouwen en door merken en smaken af te wisselen, zit er meer variatie in je voeding. Elke fabrikant gebruikt toch net wat andere verhoudingen. Ik wisselde 1 duur en 1 goedkoper merk af en zo af en toe nog eens wat van een derde en vierde merk erbij.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door