Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#2959134
Vandaag bij de dierenarts geweest omdat we binnenkort naar Engeland gaan met de hond, hij is op de hoogte van zijn voedselallergie en op zijn vragen hierover heb ik verteld dat hij KVV krijgt van 2 merken , 5 vleessoorten, vis een eitje en groentenprut krijgt en de klachten zijn verdwenen.
:oToch maakte hij de opmerking dat er tekorten kunnen ontstaan en we er misschien later problemen mee kunnen krijgen bv zinktekort. Kan ik iets doen om dat te voorkomen?
bijv een poeder met de nodige vitamines en mineralen? Brok wil ik niet meer geven dat vindt  Frost wel te doen als beloning maar niet om een hele maaltijd van te eten. Volgens mij ging het zo lekker nu ben ik toch weer onzeker :-\.
Ik heb deze geweldige hond omdat ik allergisch ben voor honden nu is hij zelf allergisch en ik maar denken dat ik zo goed bezig
ben. Hebben jullie tips alsjeblieft?
#2959154
Hij zegt dat als we een tekort opbouwen dat over een aantal jaren pas gaan tegen komen en hij had t over salmonella.
vroeger hadden we een hond die met de pot mee at dan was het natuurlijk gekookt maar ze at alles mee,  dat beestje is 17 geworden en er was nauwelijks een brok in die tijd. Moet ik het dan koken ? Rauw leek mij nog natuurlijker, ik wil best koken dat is t niet, maar hij had t echt over koken en aanvullingen. Vooral die aanvulling zou belangrijk zijn.
Door fransbulletje
#2959169
De meeste dierenartsen hebben totaal geen verstand van voeding en verkopen nu eenmaal graag een zak dure brokken.
Ik voer nu denk ik zo'n 8 jaar kvv en heb nog nooit zulke gezonde honden gehad.

Je voert 2 merken, vijf diersoorten, eitje, vis en groenteprutje volgens mij ben je dan goed bezig.
#2959170
Omdat ik ook "bang" voor zo'n discussie bij de DA, heb ik een keer alle voedingsstoffen van een zak brokken opgeschreven (RC skin care) en van de kvv's die ik had,om aan te tonen dat alles hetzelfde is,behalve dan de onzin die in een zak met brokken ter opvulling erbij zit. Is in ons geval niet nodig geweest want zoals ik al zei,mijn DA vond het prima dat Radja kvv at!
#2959204
[quote="draconia"]
Daar was ze weer, zou er een risico zijn op tekorten en welke zijn dat dan?
misschien kan ik er dan extra op letten of van een bepaald iets meer geven.
[/quote]

En zitten hier op het forum 3de en 4de generatie versgevoerde honden. Je zou denken dat die tekorten dan wel een keer zichtbaar gaan worden.

Je moet wél even nadenken over wat je doet vers, anders loop je inderdaad kans op tekorten. Als je bijvoorbeeld altijd kippenpoten met pens voert. Maar jij voert meerdere merken, ruim voldoende diersoorten, vis ei en groente. Jij bent gewoon helemaal goed bezig.

En dan nog he, stel dat je over 5 jaar er achter komt dat je hond een zink tekort zou hebben. Dan los je dat wel weer op. Er wordt altijd gedaan alsof tekorten het einde van de wereld zijn, maar zo spannend is het niet. Je gaat klachten zien, komt er achter wat het is en vult het aan. Ik heb zelf vit D tekort, was hondsmoe en slik nu pilletjes. Geen ramp hoor.
#2959268
Iedereen bedankt voor de reacties, ik heb zelf ook zoiets van hij zal er wel belang bij hebben ivm die speciale brokken,
maar toch het is wel een dierenarts he . Ik ga gewoon door en ga na de vakantie op zoek naar meer diersoorten want hij is best voor veel allergisch, ik ben blij er 5 te hebben maar meer variatie lijkt me nog beter en ik hou het bij rauw.
#2959290
[quote="draconia"]
Iedereen bedankt voor de reacties, ik heb zelf ook zoiets van hij zal er wel belang bij hebben ivm die speciale brokken,
maar toch het is wel een dierenarts he . Ik ga gewoon door en ga na de vakantie op zoek naar meer diersoorten want hij is best voor veel allergisch, ik ben blij er 5 te hebben maar meer variatie lijkt me nog beter en ik hou het bij rauw.
[/quote]

Ja en die heeft medicijnen gestudeerd en geen voedingsleer, net zoals b.v. je huisarts, vast ook een doodgoeie man met goede bedoelingen, maar als het om voeding aankomt volgen ze ook met oogkleppen op wat "bovenaf" hun voorkauwt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door