Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Sher
#2959122
In de zomervakantie ga ik graag een paar keer een dagje weg, met de kinderen en hondjes.
Nu willen we ook een keer een dagje naar Limburg, om daar te genieten van de omgeving en om vlaai te kopen.  8)
Weet iemand een leuke wandeling? De honden moeten wel mee, maar loslopen is niet noodzakelijk, omdat Noortje dat toch nog niet kan. Het moet ook niet een al te lange wandeling zijn, want mijn kinderen zijn minder enthousiaste wandelaars dan ik.  Zes kilometer is volgens mij echt maximaal.  :P
Door Lil
#2959143
En waar in Limburg wil je dat? Je kunt op zoooooooo veel plekken wandelen en Limburg strekt zich erg lang uit.
Door hannabelgje
#2959151
Ik vind zelf de groote peel erg mooi. Geen idee of dat in limburg of net nog in Brabant ligt. Mooie routes van een km of 3,5 en ook 6 dacht ik. Leuk voor kinderen met moeras en van die houten loopbruggen.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#2959166
hannabelgje schreef: Ik vind zelf de groote peel erg mooi. Geen idee of dat in limburg of net nog in Brabant ligt. Mooie routes van een km of 3,5 en ook 6 dacht ik. Leuk voor kinderen met moeras en van die houten loopbruggen.
Ben er afgelopen mei geweest en inderdaad erg mooi :-)
Het ligt op de grens van Brabant en Limburg ;-) geloof dat ene kant van grens mariapeel heet en andere kant van grens deurnse Peel. En inderdaad korte routes ;-)
Door Nadia
#2959180
Dan zou ik kijken om een deel van de mergelland route te lopen. Er is hier zoooo onwijs veel.

Wat bijvoorbeeld leuk is, om naar wijlre / stockem te gaan en daar aansluitend te high tea'en dat is echt een aanrader. Bij Paul's ijsboetderij.
Of naar de pietersberg in Maastricht. De kortste route daar is nog geen 3 km. Er is daar ook een rodelbaan enzo. Leuk voor de kids. En je kunt ook de mergel grotten in. Zie je niet veel van de omgeving maar is wel leuk om eens te doen.
Gebruikersavatar
Door Sher
#2959188
Nadia schreef: Dan zou ik kijken om een deel van de mergelland route te lopen. Er is hier zoooo onwijs veel.

Wat bijvoorbeeld leuk is, om naar wijlre / stockem te gaan en daar aansluitend te high tea'en dat is echt een aanrader. Bij Paul's ijsboetderij.
Of naar de pietersberg in Maastricht. De kortste route daar is nog geen 3 km. Er is daar ook een rodelbaan enzo. Leuk voor de kids. En je kunt ook de mergel grotten in. Zie je niet veel van de omgeving maar is wel leuk om eens te doen.
Mergelgrotten en rodelen is natuurlijk wel leuk, maar we hebben wel twee hondjes bij ons.  ;)
Door Nadia
#2959200
Sher schreef: Mergelgrotten en rodelen is natuurlijk wel leuk, maar we hebben wel twee hondjes bij ons.  ;)
Rodelen zou je om en om kunnen doen. Sommige grotten mogen honden ook mee. Was puur even aan het denken voor iets extra's voor de kids.
Het labyrint in Vaals is ook leuk :)
Gebruikersavatar
Door Sher
#2959208
Nadia schreef: Rodelen zou je om en om kunnen doen. Sommige grotten mogen honden ook mee. Was puur even aan het denken voor iets extra's voor de kids.
Het labyrint in Vaals is ook leuk :)
We zijn met zijn drietjes, dus om en om is dan erg ongezellig.  ;)
Wel bedankt voor het meedenken.

Dat geuldal klinkt wel goed eigenlijk. Een rondwandeling is waarschijnlijk het leukst, anders moet je twee keer hetzelfde stuk.
Gebruikersavatar
Door Sher
#2959267
Ik heb zelf nog eens flink gezocht op internet. Het valt me op dat ik nergens bewegwijzerde routes tegenkom, dat loopt altijd wel makkelijk als je ergens onbekend bent. Verder zie ik vaak dat je door weilanden moet en door hekjes en ik ben dan altijd een beetje bang dat we dan dwars door de koeien moeten of zo.  :-\

Heeft niemand een duidelijke rondwandeling die gewoon mooi is, zonder dat je heen en terug moet lopen of dwars door weilanden moet?  :-\
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door