Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Parelridder
#2958735
In verband met het 20-jarig bestaan wil de hondenschool waar ik sinds 'mensenheugenis' en met veel plezier train, graag iets doen voor een goed doel. Hiervoor hebben ze het asiel in Hoorn uitgekozen, dat ieder jaar weer honderden honden en katten opvangt die het minder goed getroffen hebben. Het merendeel vindt door de inspanningen
van het asiel weer een goed tehuis. De probleemgevallen worden heropgevoed en begeleid, zodat ook die vaak weer te plaatsen zijn. De gedragstherapeuten van de hondenschool helpen daar al jarenlang belangeloos bij.
Daarom zijn ze op zoek naar tweedehands hondenspullen die in goede staat verkeren. Te denken valt aan benches, speelgoed, lijnen, bakken etc. Die willen ze tijdens het feest (24-08-14) verkopen, waarbij de opbrengst volledig ten goede komt aan het asiel.
Dus heb je nog een mand staan waar je hond toch niet in ligt, een te groot gekochte halsband waar je pup nooit in is gegroeid, speelgoed waar je hond niet mee speelt, een overcompleet speurtuig? Doneer het voor het goede doel!

Ik heb zelf al flink gespit in alles wat ik in de loop der jaren verzameld en bewaard heb en bedacht me dat er hier wellicht ook mensen zijn die het leuk vinden hondenspullen - die ze eigenlijk niet meer gebruiken, maar nog best bruikbaar zijn - te doneren t.b.v. het asiel.
Misschien is het verzendbaar, maar anders kan het wellicht middels een lijntje richting Alkmaar of Hoorn op komen? Vanaf daar komt het wel goed!
Door Ruisje
#2958896
Ik heb volgens mij in de kast nog zo'n elektrische waterdrinkbak voor katten staan die ik niet gebruik. Het is wel geen hondenspul, maar sommige mensen met honden hebben ook katten -- dus bruik- en verkoopbaar. ;)
#2958999
Oh wat SUPER, bedankt voor jullie reacties!!
Ik dacht zelf dat het wellicht m.b.v. vleeslijntjes deze richting op zou kunnen liften. Als het in de omgeving Alkmaar of Hoorn kan komen of i.i.g. Nrd. Holland, dan komt het wel goed!
In welke plaats/omgeving wonen jullie?
#2959090
Ik ga een balletje opgooien in de Noord Holland groep of er wellicht iemand iets besteld heeft wat van daar uit richting Nrd. Holland komt. Wie weet :)
En natuurlijk: wie dit leest en toevallig iets weet of kan hierin.. ;)
#2959271
kiara schreef: Heb je nog iets aan een katten rijsmandje ? Zo'n plastic klein model
Staat nu in de weg eigenlijk maar voor goed doel wil ik hem wel bewaren
Staat in Hoofddorp
Graag!! :) Hartstikke bedankt!!!
Als je 'm nog even vast wilt houden, PB ik je z.s.m. om iets af te spreken over ophalen.
Of mocht je onverhoopt iemand uit regio Alkmaar/Hoorn zien, dan hoor ik het natuurlijk graag ;)
Gebruikersavatar
Door kiara
#2959272
OK bewaar hem rustig aan zoek nog wel plekje hoor
Goed doel trouwens
Zal kijken of ik nog meer heb
Waar is de grootste behoefte aan?
Heb ook nog een aantal grote metalen vloerbalken
En 1 standaard
#2959276
Alle tweedehands hondenspullen die in goede staat verkeren zijn van harte welkom!! Maar ik volg Ruisje in dat een hondeneigenaar tevens katteneigenaar kan zijn en iets voor de kat dus ook best op de 'markt' past. Komt bij dat zaken als zo'n reismandje óók geschikt zijn voor kleine hondjes...
Maar als voorbeeld kun je denken aan bench, speelgoed, lijn, voerbak, trainingsmateriaal, halsband of tuig... Zo lang het nog netjes genoeg is om voor een ander interessant te kunnen zijn om op een 2e hands markt te kopen (zodat het wat oplevert voor het asiel) is het ontzettend welkom!!

P.s. Wat zijn vloerbalken? :-[
Door Ruisje
#2959314
Ik woon in midden limburg, dus ook niet naast de deur. Als het via lijntjes niet lukt stuur ik 'm gewoon naar je op. Maar eerst straks in de kast kijken of de waterfontein er nog staat. ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door