Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door - Judith -
#2958901
Mijn oude Sammerd is inmiddels bijna 14,5 jaar en ik vind dat ze de laatste maanden snel achteruit gaat. Kon ze in maart nog twee uur lang meehobbelen over het strand, inmiddels is dat geen optie meer  :(. Wel loop ik met haar een stuk of zes kortere rondes per dag om haar in beweging te houden. Ze staat sinds kort op Rimadyl, en dat heeft wel verbetering gegeven. Ook krijgt ze glucosamine. Ze heeft nog genoeg lol in het leven hoor, dat is het niet, maar ik zie nu opeens dat ze een oude hond is. De bespiering van haar dijen is ook flink afgenomen, en ze heeft soms moeite om van haar kussen op te staan als ze lang heeft gelegen. Dus ik dacht: ik moet op zoek naar een slaapplek die het haar makkelijker maakt om in de benen te komen.

En toen kwam ik dit tegen: een orthopedisch hondenkussen

http://www.zooplus.nl/shop/honden/slaap ... den/206410

Heeft iemand daar ervaring mee, in combinatie met een oude hond?
Gebruikersavatar
Door *Remy*
#2958907
Ja, wij hebben het bed van jouw link gekocht voor onze toenmalige 12 jaar oude labrador met zware artrose. Ze vond het helemaal niets, heeft het 1x uitgeprobeerd en is er daar na nooit meer op gaan liggen. We hebben het via marktplaats gelukkig weten te verkopen. Het is een erg hard en ongemakkelijk bed met voor mijn teefje een niet geschikte vorm.

Het orthopedische bed waar Misty wel tot aan haar dood erg graag in heeft gelegen is het Karlie "OrthoBed", ook te koop bij Zooplus. Heb wel geregeld een nieuw Karlie bed gekocht omdat ze er zoveel in lag werd de memory foam steeds dunner . Volgens mij elk jaar een nieuw bed. Mijn huidige jonge honden liggen er trouwens ook graag op.
Door Summerditches
#2959006
Ik heb een veel jongere maar zware hond die ik wilde "ontlasten" bij het liggen na een operatie dus die ligt op een bia-bed met zo'n skai hoes..alleen...ik vond het een prima kussen..goed schoon te houden en had ook echt het idee dat het voor de hond top was..
Nu ligt de pup er op en die is iets minder braaf dus had de hoes kapot gegeten..ik het kussen even ontleed..er was werkelijk niets bijzonders aan het schuimrubber in de hoes te ontdekken..heb ook foto's van allerlei ingewikkelde lagen en zo gezien maar dit was/leek een stuk schuimrubber punt...ik moet eerlijk zeggen..hij komt van MP dus mogelijk heeft iemand bij mooi in de maling genomen met een originele hoes maar een binnenkant die iets minder origineel was...maar eerlijk is eerlijk..het kussen is wel echt favoriet bij ons..maar dan wellicht iets minder geschikt voor een echt orthopedisch doel.. ;D ;D
Door Lil
#2959016
Goede ervaringen met zooplus. Eentje is 9 jaar oud en eentje 7 jaar oud. Boris, Cayley, Jones en al het hondenbezoek liggen er erg graag op (leg er wel een vachtje bovenop, dus ze liggen niet meteen op het leer). Mij bevalt het ook goed. Doek of stoomreiniger erover en weer helemaal schoon en fris. Alleen in die van Jones zit een ligkuil; hij is dan ook officieel beetje te zwaar voor de matras.  :P

Boven staat een mand van Karlie en die is een heel stuk slapper.
Door fransbulletje
#2959045
Misschien staat hier iets voor je bij www.comfort-kussen.nl
De bullen hebben zo'n kunstleren hondenmand en een dikke schapenvacht erin.
Een schapenvacht is echt super voor de oudere hond, lekker warm , dik en zacht.
Laatst gewijzigd door fransbulletje op di 15 jul 2014, 09:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Eef+Stippels
#2959187
Ik heb onlangs bij Comfort-Kussen.nl een grote orthopedische hondenmand (bia bed model) van nepleer laten maken voor Yindra en Xindy.
Ik heb gekozen voor een bodem van 10 cm traagschuim en dat is geweldig! Het biedt veel ondersteuning.
Mijn dames liggen er graag in  :)

Comfort-kussen kan dus ook die orthopedische hondenbedden met rand maken, in de dikte die je wilt:
http://www.comfort-kussen.nl/contents/n ... nmand.html
Door sella
#2959197
Ik zag bij mijn oudje heel veel verbetering toen ze een nep schaap kreeg in de mand. Ik heb Jaren biabedden gehad, maar ben er nu klaar mee. Ze gaan steeds sneller stuk bij normaal slaap gedrag.
Mijn oudje vond een orthopedische mand of bed niets, dat porde toch net verkeerd.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2959234
Ik heb mijn ouders een orthopedisch hondenkussen cadeau gedaan voor Hope. Hij lag niet meer lekker, altijd alleen nog op zijn buik met zijn poten onder zich.
Het is niet het kussen van jou link, want wij vinden dat met die randen niet zo mooi staan. Het materiaal lijkt echter hetzelfde, memory foam, en Hope is er echt van opgeknapt.
Enige nadeel: hij komt nu niet meer uit zijn mand  ;D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door