Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Martine-Tom
#2958068
Tom is nu 4.5 jaar en pas sinds heel recent problemen met zijn anaalklieren, een week of 4 geleden voor het eerst uitgeknepen, en er kwam een soort vanillevla uit....met een iets minder aangename geur  :P
Sinds 2 dagen weer aan het bijten en sleetje rijden dus vandaag weer eens even gekeken...ja hoor weer vol dus uitgeknepen, nu kwam er veel meer uit en weer vanillevla achtig.
Even goed gevoeld en het lijkt erop dat het 1 kant is die de problemen geeft, daar voel ik echt een soort van knikkertje zitten, en daar spuit het echt uit, de andere kant komen wat druppeltjes uit.
Hij piept verder niet als ik ze uitknijp, maar leuk vind hij het uiteraard ook niet  ;)
Geen koorts, ontlasting is ongewijzigd en gewoon wat je van barf-drollen mag verwachten.

Ik vraag me even af...wanneer is dit iets waar je meer mee moet dan uitknijpen?
Nu ze weer leeg zijn zijn alle klachten van sleetje rijden en bijten ook volledig verdwenen, net als de vorige keer.
Door Martine-Tom
#2958106
Ja dat dacht ik ook maar ik hoor en lees conflicterende dingen, en vooral ook omdat hij nu totaal geen pijn aan geeft bij het uitknijpen...en na het uitknijpen is het ook echt gewoon helemaal over.
Zelf helemaal geen ervaring mee tot nu dus ik dacht ik ga maar eens kijken of er hier ervaringsdeskundigen zitten  :)

(Ik vind het ook pusserig aandoen namelijk...)
Gebruikersavatar
Door Ashena
#2958216
Ik moet die van bella wel eens uitknijpen maar dat heeft geen consistentie van vlak,  tis veel dunner,  en nu ik erover nadenken heb ik bij stages bij de DA ook nooit vla dikte gezien.  Ik denk dat zijn klier ontstoken is en je even een bezoekje aan de da zult moeten brengen.
Door Martine-Tom
#2958230
Het is wel iets dunner hoor, maar de kleur is wel vla ja...
Denk dat ik idd toch maar ff langsga...
Door Lil
#2958550
Dan is hij ontstoken. Even goed in de gaten houden. Boris heeft dat ook wel eens gehad, maar is toen vanzelf weer over gegaan nadat ik ze steeds leeg haalde (heb toen niet gewacht totdat hij weer last aangaf, maar gewoon om de dag even leeggehaald totdat de ontsteking weg was). Als het niet ontstoken is, is het waterrig, beetje bruinig en niet (gebroken) wit.
Even met de da bellen is misschien wel handig dus. Kijken wat die zegt. Ik hoefde toen niet langs te komen, moest wel temperaturen en goed in de gaten blijven houden en leeg blijven halen.
Door Lizzy
#2958554
Dit klinkt als een anaalklierontsteking met pus. En dat is een beetje de ellende, hoe vaker je er aan gaat zitten rommelen en uitknijpen hoe erger het soms wordt of hoe meer je het in stand houdt. Wat goed helpt is de anaalklieren van binnenuit uit de knijpen, maar er eerst een warme kompres op leggen. En daarna (na het knijpen) een koude. Soms helpt het homeopathisch middel Hepar Sulfuris ook heel goed. In een lage potentie (dat is erg belangrijk) dus bij voorkeur D3 of D4. In combinatie met Silicea D12.
Door Martine-Tom
#2958643
Lizzy schreef: Dit klinkt als een anaalklierontsteking met pus. En dat is een beetje de ellende, hoe vaker je er aan gaat zitten rommelen en uitknijpen hoe erger het soms wordt of hoe meer je het in stand houdt. Wat goed helpt is de anaalklieren van binnenuit uit de knijpen, maar er eerst een warme kompres op leggen. En daarna (na het knijpen) een koude. Soms helpt het homeopathisch middel Hepar Sulfuris ook heel goed. In een lage potentie (dat is erg belangrijk) dus bij voorkeur D3 of D4. In combinatie met Silicea D12.
Dankje voor je reactie! Van binnenuit...*rilt* ja ik had al gelezen dat dat eigenlijk beter was, zal de volgende keer kijken of me dat lukt.
Net even gevoeld en nu is de knikker weg (wilde even een foto maken van wat eruit komt) dus verder maar niet aan gezeten.
Temp opgenomen en die was gewoon normaal.

Hiernaast heb ik ook een klein vermoeden dat ie wormen heeft dus de kit is onderweg, morgen opsturen en even zien of dat ook meespeelt (er zaten 2 segmenten van lintworm in zijn vacht maar in zijn ontlasting zie ik niks dus voor ik iets doe eerst maar eens testen of er iets zit) en ik heb hem nu even op Tinlo gezet daar krijgt ie altijd mooie harde ontlasting van dat lijkt me nu ook geen kwaad kunnen.

De middeltjes die je noemt zal ik ook eens op gaan zoeken en de volgende keer dat het nodig lijkt idd met compressen gaan werken. Ik weet idd dat hoe meer je eraan zit hoe erger het kan worden, maar ja hij was nu zo aan het bijten dat ik bang was dat dat ook weer problemen ging geven, ik denk dat er uit de rechterkant 2 eetlepels vocht schoot, de andere kant was echt marginaal.
Volgende keer zal ik er ook even een foto van maken, maar ik had verwacht dat het een soort koffie achtige substantie zou zijn en het leek idd op het spul wat je krijgt als je een puist uitkijpt..

Ik heb de da gebeld en die had ook iets van als ie geen koorts heeft en verder geen pijn oid na het uitknijpen kan hij er verder ook niet veel meer aan doen dan uitknijpen en ab geven...en omdat ie zo weinig last heeft vind ik ab mss net iets te vroeg. Ik ga het regime van Lil maar volgen, om de dag even kijken of ie weer vol zit, en dat blijven doen tot er geen pus meer uitkomt, compressen, pogen het van binnenuit te gaan doen, een paar keer per week Tinlo geven voor de hardere ontlasting (net zaterdag zijn porties staan maken, volgende lading zal ik zijn bot wat omhoog gooien, ik zit nu op 50% dus ga maar eens 55% proberen) en die middeltjes ga ik opzoeken!
Door Lil
#2958672
oe ja, idd van binnenuit proberen te doen. Is veel beter. Ik heb nu al maanden niet meer leeggemaakt en met de van buitenaf methode moest ik elke 6 tot 8 weken leegmaken (werd niet helemaal leeg had ik het idee).

Succes, komt vast helemaal goed en ik hoop dat je net als die ene keer bij ons geen ab nodig hebt.
Door Martine-Tom
#2958758
Hij voelt warm aan en hijgt veel dus wilde zijn temp even opmeten...de thermometer was 2 of 3 cm inwendig toen hij het echt uitkermde van de pijn  :(
Morgen maar even aanzien anders toch maar naar de da, ik voelde ook een soort van weerstand die ik normaal niet voel bij tempen...
Door Lizzy
#2958760
Heb je de thermometer wel goed ingesmeerd? Ja, nou weet ik dat dit een beetje een smerig praatje begint te worden... :-X :-[ :biggrin2:. Heb je kokosolie in huis? Neem een dot kokosolie, smeer dat op de thermometer en op zijn kont en dan de temp. opmeten, dus thermometer er in steken. En dan willen we graag weten wat zijn temp is Martine :)
Door Martine-Tom
#2958761
Ooit speciaal voor dit doel van de da glijmiddel meegenomen dus mag aannemen dat dat voldoende smeert, bij de katten ging het ook prima...
Kokosolie heb ik niet, vaseline wel, zal dat er eens opsmeren dan....
Door Martine-Tom
#2958768
*mikt de glijmiddel weg*
Met de vaseline lukte het wel, niet van harte maar het lukte, 39.2 was de score.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door