Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door **Marjolijn**
#2957295
Dan heb je zo goed gezocht, alles uitgeplozen en ben je mega verliefd, al ruim een jaar aan het wachten zit de loopsheid er nu elk moment aan te komen en
laten we de reu nog even ECVO onderzoeken.
En dan komt er uit dat hij niet vrij is van distichiasis.....Potver wat een domper is dat zeg.
Eigenaresse is een goede vriendin van me en we hebben gister een potje zitten huilen samen. Zowel voor haar als voor mij zou dit een droomnest geworden zijn maar de reu wordt nu uit de fok terug getrokken.

Voor mij betekend dit als een gek alles regelen met een volgende reu. Uiteraard had ik die al op mijn lijstje staan maar het is wel even omschakelen.

Kees kan elk moment loops worden dus spannend!
Door Parelridder
#2957416
Oef wat een tegenslag voor jullie! En extra rot dat het zo heel kort voor de gehoopte dekking :( Gelukkig waren jullie het samen wel eens over de consequentie hiervan, hebben jullie het verdriet kunnen delen.
Ik kan me goed voorstellen dat het even omschakelen is. Hopelijk voelt de 'reserve reu' gauw niet meer als '2e keuze'.
Toi toi toi!!
Door Rabia
#2957852
Jakkes wat balen zeg, had hij al wel eerder een oogonderzoek gehad?

Hoop dat je een andere reu vind, waar je achter staat
Door Parelridder
#2958560
Oogonderzoeken moeten jaarlijks herhaald worden omdat het hoogst haalbare 'voorlopig vrij' is. De hond kan dus eerder vrij zijn geweest van distichiasis. Hetzij omdat er nog geen sprake van was, hetzij omdat het aantal haartjes erg mee valt en deze net waren uitgevallen. Eerder onderzoek of niet geeft gewoon geen garanties voor de toekomst :(
Door Parelridder
#2958631
De ECVO oogonderzoeken zijn altijd maar 12 mnd. geldig, op die afwijkingen na die aangeboren zijn en/of chirurgisch verholpen kunnen worden. Als die afwijkingen zijn vastgesteld, blijft dát van het onderzoek deel geldig.
Door Jantina
#2958732
Heeft Kees het ook dan of moet je volgens jullie VFR beide honden vrij hebben? Bij de Teckels mag 1 van beiden het hebben. Lizzy was 1e jaar vrij, 2e jaar 1 enkel haartje en 3 jaar weer vrij. Reu was ouder en al die jaren vrij geweest.
Door Kinnie
#2958764
Jeetje dat is balen Marjolijn.... Hopelijk gaat het vanaf nu voorspoedig met jullie 2e keuze reu.. Die is ook niet voor niets 2e keuze, dus ook dat zal zeker een goed reu voor Kees zijn!
Gebruikersavatar
Door **Marjolijn**
#2958882
Jantina schreef: Heeft Kees het ook dan of moet je volgens jullie VFR beide honden vrij hebben? Bij de Teckels mag 1 van beiden het hebben. Lizzy was 1e jaar vrij, 2e jaar 1 enkel haartje en 3 jaar weer vrij. Reu was ouder en al die jaren vrij geweest.
Nee Kees is voorlopig vrij bevonden dit jaar.
Stomme is als het een buitenlandse reu had geweest had hij aan de fokeisen van dat land moeten voldoen, zoals nu mijn Belgische reu, en daar is dit onderzoek niet verplicht en had ik hem wel mogen gebruiken.
Belgische reu wordt overigens wel getest op mijn verzoek volgende week.

Ach met deze mooie beer ben ik ook erg blij, vooral z'n karakter is waar ik op gevallen ben ( qua bouw past hij erg goed bij de tekortkomingen van kacey ) maar had me totaal blind gestaard op bruce.
Een leer voor de volgende keer....
Door Jantina
#2958884
Dat is ook vreemd van de RV! Bij mijn beiden rasverenigingen gelden de regels gewoon voor de reu die ik gebruik, ongeacht waar hij woont. In Frankrijk doen ze bij de Petits helemaal niet aan gezondheidsonderzoeken. Kunnen ze niet werken krijgen ze de kogel in het veld en klaar, wordt er ook niet mee gefokt  :P. Aangezien wij nog weleens wat uit Frankrijk gebruiken zouden we gewoon niet weten wat we binnen halen als we de regels van het land aanhouden.
Wel super jammer van Bruce!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door