Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Dian
#2958690
Ik heb gezien dat er in de bieb ook een aantal artikelen hierover staan, maar dat wordt niet altijd gelezen. Pas las ik weer een artikel over blauwalg dat het dodelijk kan zijn voor mens en hond. Laddy heeft er een handje van om uit sloten te drinken aks hij bij het water kan. Hij heeft nu een slotendrinkverbod...........

Ik denk ik noem het hier toch. Het warme weer komt er weer aan en bij veel sloten staat geen bordje dat er blauw alg in zit. Even een reminder......

hier een link naar een artikel over blauwalg dodelijk voor honden: http://www.licg.nl/336/home/let-op-voor-blauwalg.html
Laatst gewijzigd door Dian op ma 14 jul 2014, 15:17, 1 keer totaal gewijzigd.
#2958708
Hier staan bij de sloten echt geen bordjes. Alleen zie ik wel zo'n groene gloed over het water en stinkt het. Kijk dan ook uit, dan is de kans groot dat er blauwalg in zit............
voor mij is er een algeheel zwem en drinkverbod in die wateren voor Rakker en Laddy............. Ik vind het moeilijk om te zien wanneer het blauwalg is, maar in dat geval is het better safe than sorry (en ben ik geen trol :biggrin2:)
#2958717
Daarom zeg ik ook dat het alleen de locaties geeft die onder controle staan, daarnaast zijn er minstens zoveel locaties die niet onder controle staan.
Vooral stilstaand water is aangenaam voor blauwalg.

En zoals je zegt dian: better safe than sorry!
#2958819
Enne, blauwalg is geen alg maar een bacterie. Blauwgroen van kleur, niet alles wat groen ziet is blauwalg. Maar bij twijfel kan je je honden beter erbij vandaan houden. Better safe than sorry.
Spirulina overigens (te koop in tabletvorm in een potje) is ook een blauwalg  :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door