Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Mayka
#295258
Iemand wel eens een (gedeelte van) zwaan gevoerd?

Via via vroeg iemand mij of ik interesse had voor een geplukte en gevilde zwaan voor mijn honden. Is zwaan überhaupt eetbaar (in principe is het gewoon een grote vogel toch?) en zo ja, welke gedeeltes?

En hoe zit dat met ree? Organen, strot, staart, botten, ribben?
Door gonny
#295269
:o zwaan......hoe wat waar....... ??? ???
mag dat?? :-\
Laatst gewijzigd door gonny op ma 04 apr 2005, 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jolly
#295274
zwaan is toch een beschermde watervogel, waar je al een flinke bekeuring voor kan krijgen als je hem/haar aanrijd?
Door gonny
#295337
Lupa schreef: zwaan is beschermd dier!!!!
goh...dan was mn eerste ingeving toch de juiste...
Door 202spots
#295362
Mayka schreef: Iemand wel eens een (gedeelte van) zwaan gevoerd?
Via via vroeg iemand mij of ik interesse had voor een geplukte en gevilde zwaan voor mijn honden. Is zwaan überhaupt eetbaar (in principe is het gewoon een grote vogel toch?) en zo ja, welke gedeeltes?

En hoe zit dat met ree? Organen, strot, staart, botten, ribben?
De zwaan is toch al dood,dus ik zou 't gewoon voeren hoor,je hond weet toch niet dat 't 'n zwaan is geweest?Alles kan gebruikt,ik weet alleen niet of de bot van poten net zo hard zijn als kalkoen....anders misschien de poten en de nek malen?

Ree kan ook heel goed worden gevoerd,ik zou de poten niet geven,en uitkijken met de staart of die niet in 1 stuk word ingeslikt...de rest is allemaal prima.
Door Peet
#295628
Maar nog los van dat alles: waar komt die zwaan vandaan? Als het een "verkeersslachtoffer" is, is het nog tot daar aan toe. Maar zwanen mogen niet afgeschoten worden...blijft nog over: ouderdom, ziekte of vergiftigd..... :-X :-\

Ik zou er niets mee te maken willen hebben....tenzij je de leverancier persoonlijk kent en weet dat het goed zit....
Door Mayka
#295712
Peet schreef: Maar nog los van dat alles: waar komt die zwaan vandaan? Als het een "verkeersslachtoffer" is, is het nog tot daar aan toe. Maar zwanen mogen niet afgeschoten worden...blijft nog over: ouderdom, ziekte of vergiftigd..... :-X :-\

Ik zou er niets mee te maken willen hebben....tenzij je de leverancier persoonlijk kent en weet dat het goed zit....
Met een speciale vergunning mogen ze dus wel worden afgeschoten ;):
a. in het belang van de volksgezondheid en openbare veiligheid;
b. in het belang van de veiligheid van het luchtverkeer;
c. ter voorkoming van belangrijke schade aan gewassen, vee, bossen, bedrijfsmatige visserij en
wateren of
d. ter voorkoming van schade aan flora en fauna.
Door Peet
#295720
ok, ;) weer wat geleerd....hoewel ik die redenen absolute kul vindt >:(
Door gonny
#295743
Peet schreef: ok, ;) weer wat geleerd....hoewel ik die redenen absolute kul vindt >:(
ik ook.... >:(
Door rees
#295848
Peet schreef: ok, ;) weer wat geleerd....hoewel ik die redenen absolute kul vindt >:(
kan ik me alleen maar bij aan sluiten >:(
Door Lizzy
#295868
Ik wil niet veel zeggen, maar hier worden ieder jaar weer vele zwanen en ganzen afgeschoten hoor. Omdat 'de boeren er last van hebben'. En niet zo'n klein aantal trouwens.....
Door 202spots
#296027
Peet schreef: Maar nog los van dat alles: waar komt die zwaan vandaan? Als het een "verkeersslachtoffer" is, is het nog tot daar aan toe. Maar zwanen mogen niet afgeschoten worden...blijft nog over: ouderdom, ziekte of vergiftigd..... :-X :-\
Ik zou er niets mee te maken willen hebben....tenzij je de leverancier persoonlijk kent en weet dat het goed zit....
In 't eerste bericht gaat 't over 'n" geplukte en gevilde zwaan voor mijn honden"
Dus ik nam aan dat 't dan toch te zien is of er iets verkeerds mee is?
Door johanna25
#2217383
.
Laatst gewijzigd door johanna25 op zo 12 aug 2012, 23:49, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door