Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Gizmo
#2958561
Hallo allemaal,

Momenteel voer ik Gizmo de hele week kvv. Meestal krijgt ze Darf natuur, maar daarnaast ook Alaska Zalm, Alaska Lam, Barfmenu Groente en soms wat andere afwisseling.

Nu wilde ik graag proberen om Gizmo af en toe ook te laten barfen. Ze krijgt 2x op een dag eten (anders gaat ze braken) en nu vroeg ik me af of je ook bijv. 's ochtends wat kvv kan geven en 's avonds bijv. een kippennek of een visje (visje dan wel 1x per week). Of kan ik dan beter een hele barfdag inlassen? Moet ik ook bij bijvoorbeeld een kippennek weer wat orgaan/spiervlees toevoegen of is dat niet nodig?

Ik heb maar een klein vriezertje en aangezien Darf ook al een doos van 5 kilo is kan ik niet heel erg veel exra's inslaan. Ik wil het verder ook niet al te duur en ingewikkeld maken, ik kan nu al niet spier/orgaan/botvlees onderscheiden haha.

Hebben jullie misschien nog ideeën wat ik naast de kvv kan geven?
(Het gaat hier om een klein hondje van 6 kilo)
Laatst gewijzigd door Gizmo op ma 14 jul 2014, 09:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#2958567
Ik geef Appie regelmatig in het weekend deels barf en de rest vd week kvv. Heb zelf ook maar kleine vriezer, dus veel kan ik ook niet inslaan. Ik kan hier kipkarkassen (kleine) gratis krijgen van een halal poelier en kipnekjes erg goedkoop..... 's Ochtends krijgt Appie een karkas met wat orgaan en in de avond een halve portie kvv.
Aangezien Appie ook af en toe gal spuugt 's ochtends vroeg krijgt hij na de laatste ronde nog een kipnekje...... Weet niet of het zo ook kan, maar Appie doet het er goed op, heeft er geen problemen mee......
Gebruikersavatar
Door Gizmo
#2959354
Bedankt voor je reactie! Dan ga ik het ook maar gewoon proberen met een kippennekje/karkasje en wat orgaanvlees en kijken hoe ze erop reageert.
Gebruikersavatar
Door Gizmo
#2959993
Gisteren voor het eerst een kippenvleugel gegeven, maar het was niet zo'n succes. Het enigste wat ze doet is dat hele ding aflikken en een beetje kauwen aan het vlees, maar van het bot wil ze niks weten. Ook vanochtend nog een keer aangeboden, maar dat ging hetzelfde. Is het een kwestie van wennen en doorkrijgen hoe zoiets werkt?
Gebruikersavatar
Door NonaQ
#2960129
Kauwen kan even wennen zijn, dat snappen ze niet allemaal meteen ::) :P
Heb je wel eens een kuiken geprobeerd? Dat is een goede toevoeging aan je menu (vergelijkbaar met een rauw ei) en ik heb al vaker meegemaakt bij katten en kleine hondjes dat dit een goede truc was om ze te leren kauwen. Daarna heb ik kwartel en kippennek geprobeerd en dat ging prima. Vleugel vonden ze qua vorm hier best lastig, dus misschien niet het makkelijkste om mee te beginnen. Het bot vasthouden wil ook nog wel eens helpen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door