Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2958484
Ben ff wat hulp nodig, weer. Ik heb met dit zomerse weer weer leuke kleurtjes aan en ook vaak witte kleding, maar nu heeft mijn nieuwe roze jurkje afgegeven op mijn witte legging. Dus ik dacht, legging even met ossegal en wassen, roze jurkje even in de azijn voor een uurtje en dan wassen. Nu heeft het jurkje niet afgegeven in het azijn water, maar wel in de wasmachine, dus hebben we een roze waszakje (wat op zich niet zo erg is) maar het jurkje geeft nog steeds af.

En de witte legging is nog steeds roze na het wassen.

Wat doe ik verkeerd? Heb het ook niet in warm water gezet, maar in koud water.
Heb nog meer roze onderjurkjes en mooie ecru kleurige leggings, maar durf ze niet aan te trekken, ben bang dat die ook gaan verkleuren.
#2958496
Heeft het tijdens het dragen afgegeven? Helaas is het een slecht kwaliteit jurkje. Met slechte verf. Je kunt van die color catchers gebruiken in de trommel. Die werken best goed. De witte legging ga je helaas niet meer wit krijgen. Misschien is hij roze ook mooi? Je kan proberen de legging te verven.

Je kunt het jurkje nog eens apart wassen. Evt nog een nacht in koud water met azijn. En dan met iets wassen wat kleur mag absorberen om te kijken of deze kleur nog afgeeft.
Zo heb ik een blauw shirtje van Dwayne gehad. 9x in schoon water gezet voordat hij niet meer af gaf :X
#2958507
Waardeloos als zoiets gebeurt.  :-\

Een vriend waste altijd zoiets weg met een borrelglas bleek in de wasmachine. Nadat hij het een nacht
had laten staan in biotex. Maar ja dan ging het om een shirt niet om een legging.
Zelf vertrouw ik speciale kleuren nooit. Die was ik apart. Soms een handwas, soms met de machine.
Misschien als oplossing de legging en t jurkje als setje gebruiken.  ;)
#2958568
Ik gebruik ook echfawit, bij verkleurde witte dingen door bv een roodwit shirt dat is doorgelopen.
Niet schrikken wat er tijdens het proces lijkt te gebeuren, alles wordt een beetje raar van kleur, maar het komt goed.
Wel eerst goed de gebruiksaanwijzing lezen, dat scheelt veel stress :P
#2958655
Ja tijdens het dragen, maar heb ook een onderjurk in dezelfde kleur, want het is ook een kanten jurkje (en kanten onderjurk) ben natuurlijk geen 16 meer, maar 23! :P I wish I was.

Ik heb hem de hele nacht in water en ossegal gezet. Had ook al een mug doodgemept op mijn witte legging, dat was een blonde aktie! lol

De kleur zal niet meer veranderen, maar hij past nog perfect onder het roze jurkje, het is niet anders. Heb heb nog even een keer gewassen.

Het onderjurkje zal ik nog eens in water zetten

Nadia schreef: Heeft het tijdens het dragen afgegeven? Helaas is het een slecht kwaliteit jurkje. Met slechte verf. Je kunt van die color catchers gebruiken in de trommel. Die werken best goed. De witte legging ga je helaas niet meer wit krijgen. Misschien is hij roze ook mooi? Je kan proberen de legging te verven.

Je kunt het jurkje nog eens apart wassen. Evt nog een nacht in koud water met azijn. En dan met iets wassen wat kleur mag absorberen om te kijken of deze kleur nog afgeeft.
Zo heb ik een blauw shirtje van Dwayne gehad. 9x in schoon water gezet voordat hij niet meer af gaf :X
#2958656
Geen idee, legging was in de opruiming, maar past nog goed onder het roze jurkje. Komt er in ieder geval niet onderuit
inni schreef: De witte legging....als ze nu niet draagbaar is is er niet veel te verliezen door ze te wassen met wat bleekmiddel. Het afgevende roze?? wanneer je kleding verft moet er zout bij, zou dat misschien helpen om de verf vast te zetten?
#2958658
ik heb ze ook apart gewassen, maar de roze legging kwam al te voorschijn na het dragen. Dus met deze warme dagen zweet je en daardoor denk ik roze geworden.

Wilde juist van Setjes af stappen en combineren, maar idd, onder dit jurkje geen andere nieuwe legging
Neally schreef: Waardeloos als zoiets gebeurt.  :-\

Een vriend waste altijd zoiets weg met een borrelglas bleek in de wasmachine. Nadat hij het een nacht
had laten staan in biotex. Maar ja dan ging het om een shirt niet om een legging.
Zelf vertrouw ik speciale kleuren nooit. Die was ik apart. Soms een handwas, soms met de machine.
Misschien als oplossing de legging en t jurkje als setje gebruiken.  ;)
#2958663
Haha ik zal het onthouden

Iedereen bedankt voor de reacties!
sella schreef: Ik gebruik ook echfawit, bij verkleurde witte dingen door bv een roodwit shirt dat is doorgelopen.
Niet schrikken wat er tijdens het proces lijkt te gebeuren, alles wordt een beetje raar van kleur, maar het komt goed.
Wel eerst goed de gebruiksaanwijzing lezen, dat scheelt veel stress :P
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door