Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Kaela
#2958168
De laatste tijd valt op dat Oscar het na het eten echt warm heeft. Hij eet begin van de avond, voor of nadat wij zelf eten. Hij is de uren er na duidelijk meer aan het hijgen en onrustiger dan voor het eten. Niet zo erg dat het echt een drama is, maar aangezien Oscar niet zo van warmte houdt, vind ik het toch niet zo fijn.

Hebben jullie deze ervaring ook? En zo ja, wat zou ik er tegen kunnen doen?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2958294
Martine-Tom schreef: Op vakantie voerde je KVV toch? Had ie het toen ook?
ja toen had hij het ook. Nou kreeg hij ook meer kvv dan normaal barf dus het waren wel aardige porties.

misselijk lijkt hij niet. Hij hijgt alleen, geen gesmak of gekwijl of iets van die aard.
Door Martine-Tom
#2958382
Kaela schreef: ja toen had hij het ook. Nou kreeg hij ook meer kvv dan normaal barf dus het waren wel aardige porties.

misselijk lijkt hij niet. Hij hijgt alleen, geen gesmak of gekwijl of iets van die aard.
Ok, ik dacht dat het mss lag aan het zware verteren van botten, maar als het op kvv ook gebeurd zal dat het niet zijn... :)
Door miik
#2958493
Als je hond om wat voor reden dan ook een wat mindere weerstand heeft, kan dat direct invloed hebben op de vertering.
Omdat het juist na het eten is vind ik het klinken als "moeite" met de vertering. Ik zou zelf zijn eten verdelen over 2 porties, zodat ze kleiner zijn en kijken of het dan beter gaat.
Ik heb jarenlang mijn honden om de dag gevoerd (dus 1 grote portie per 2 dagen), en ik merkte hetzelfde toen bij Mickey, de porties werden te groot voor haar. Ze hijgde dan veel, maar was ook onrustig. Ik geef haar nu weer elke dag en dat gaat goed.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2958527
Twee keer per dag voeren brengt weer andere problemen met zich mee. We zijn 1 keer per dag gaan voeren, omdat hij maar niet voldaan was na een halve maaltijd.

Ik kan het natuurlijk wel proberen. Zou ik dan simpelweg bot en spier/orgaan/pens/groente/enz uit elkaar kunnen trekken? Dan valt misschien ook op waar het probleem in zit. Of zou dat problemen geven met de vertering?
Door smulpaap
#2958543
Ik ben het wel met Miik eens .
Zou Oscar misschien teveel krijgen ? Ik weet niet of hij snel aanleg heeft om dikker te worden ? Dan zou je dat snel zien natuurlijk .
Maar als een hond nu niet gelijk dikker word .......
En laat hij zijn eten liggen als hij genoeg heeft ?
Hier laten twee van mijn dames het uit zichzelf leggen als ze voldaan zijn
De andere dame eet door ,maar heeft dus ook helemaal geen aanleg om dik(er) te worden , ook niet toen ze jonger was
Wat zachter en gemakkelijker te verteren vleesbot zou je nog kunnen proberen
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2958553
Oscar is eerder snel te mager dan te dik. Hij krijgt nu 800-1000 gram per dag, anderhalf jaar geleden kreeg hij nog standaard 1000-1500 gram per dag omdat ie zo mager bleef. Na de operatie is hij dikker geworden (34 kilo) en nu hebben we hem weer op een mooie 31-32 kilo en is hij stabiel in gewicht. Hij eet altijd alles op wat je geeft.

Hij eet aan bot kipkk, parelhoenkk, konijnkk, haaskk, geitjes, kwartel(kk), eendennekken. Haas en geit is wat harder, de rest valt allemaal onder beginnersbot.
Door miik
#2958679
Kaela schreef:Ik kan het natuurlijk wel proberen. Zou ik dan simpelweg bot en spier/orgaan/pens/groente/enz uit elkaar kunnen trekken? Dan valt misschien ook op waar het probleem in zit. Of zou dat problemen geven met de vertering?
Dat ligt aan de hond.. Ik heb hier nu 5 honden, bij eentje gaat dat fout, de andere vier kan ik prima in de ochtend orgaan geven en in de avond vleesbot...
Maar als ik dat doe bij mijn windhond, dan heeft ze van haar orgaan maaltijd te dunne ontlasting en van het vleesbot te harde ontlasting- terwijl dat voor de andere honden dus geen probleem is.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door