Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Ina
#2958065
Weet je wat ik nog het vreemdste vind..., naar mijn idee is het bij wet verboden.
Lees maar artikel 1.3.d

Ik hoop dat het lukt de link te plaatsen, je moet het PDF bestand openen naar het "besluit houdende regels met betrekking tot houders van dieren" en daar staat toch echt "WIJ BEATRIX, BIJ DE GRATIE GODS,  KONINGIN DER NEDERLANDEN,  PRINSES VAN ORANJE-NASSAU,  ENZ. ENZ. ENZ ". .....
Dus het verkopen is misschien niet verboden, het kopen en gebruiken in ieder geval wel

http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/besluiten/2012/06/14/besluit-houdende-regels-met-betrekking-tot-houders-van-dieren.html
#2958075
Vandaag nog een hondje gezien met een fijne prikband. :(
We liepen op een marktje in het centrum en hij kwam richting P gelopen. Ik liep eromheen om P rustig van een afstandje te kunnen kijken en toen zag ik de prikband. En hij had  vol in z'n riem gehangen om richting P te komen. Arm hondje  :(
#2958104
Ina schreef: Weet je wat ik nog het vreemdste vind..., naar mijn idee is het bij wet verboden.
Lees maar artikel 1.3.d

Ik hoop dat het lukt de link te plaatsen, je moet het PDF bestand openen naar het "besluit houdende regels met betrekking tot houders van dieren" en daar staat toch echt "WIJ BEATRIX, BIJ DE GRATIE GODS,  KONINGIN DER NEDERLANDEN,  PRINSES VAN ORANJE-NASSAU,  ENZ. ENZ. ENZ ". .....
Dus het verkopen is misschien niet verboden, het kopen en gebruiken in ieder geval wel

http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/besluiten/2012/06/14/besluit-houdende-regels-met-betrekking-tot-houders-van-dieren.html
Nou dan mag een stroomband ook niet als ik het zo lees.
#2958109
miik schreef: Op Dogpop heb ik er ook meerdere honden mee zien lopen, verbaasde me er toen ook over !
(Waren bullen/staffs achtige honden)
jup die zie ik vaker lopen.

heb 1x gevraagd waarom die hond een prikband om had.. kreeg als antwoord dat hoort bij het ras..
Gebruikersavatar
Door Ina
#2958148
Juul schreef: Die beslissing is uitgesteld.
Wat is uitgesteld..., het hele besluit of alleen de stroombanden..., voor zover ik het lees vallen alle dieronvriendelijke correctiemiddelen onder dit besluit, of zie i iets over het hoofd????
#2958152
Op de afstammelingendag van de tibetaantjes liep er een pupje van een maand of acht met een slipketting. Natuurlijk kon ik mn mond niet houden en vroeg of ze dat echt nodig was. Ja natuurlijk, als ze zich niet kan gedragen wel, was t antwoord :-X. Als ze  iet trekt heeft ze er geen last van  >:(
Tsja, einde discussie
#2958167
Ik vind dat zulke hulpmiddelen niet per definitie verboden moeten worden, maar dat ze alleen verkrijgbaar moeten zijn bij goede trainers inclusief begeleiding. Zodat het middel gebruikt wordt zoals het bedoeld wordt en dus ook goede effecten kan geven.

Dat het op elke straathoek voor 3 euro te koop is, maakt het veel te gemakkelijk, veel te toegankelijk en veel te verkeerd-gebruik-gevoelig.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door