Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Kaboke
#2957871
Hallo,
Ik zal mij even kort voorstellen mijn naam is Kathleen en ben woonachtig in West-vlaanderen , Na het plotseling overlijden ( Agressieve Hersentumor ) van onze 9 jarige Goldendoodle  worden wij op 3 Aug  de gelukkig eigenaars van een 8 weken oud Bouvier pup  :D
Ik moet eerlijk toegeven dat ik nooit van Kvv gehoord had ( luister altijd naar de DA goeie Brok  :o ) tot ik aan de kennelhouders vroeg wat zij hun honden gaven voor voeding .
Ik ben toen op deze site terecht gekomen en zo veel mogelijk beginnen lezen over Kvv en Barf en ik moet zeggen ik ben overtuigd van deze manier van voeding alhoewel de stap naar Barf net nog een beetje groot is .
De mensen waar ik mijn Puppy ga halen zijn natuurlijk laaiend enthousiast en hebben mij dan ook onmiddelijk al de nodige informatie verschaft waar zij de voeding halen en van welke zij het meest tevreden zijn .
Dit is een huismerk  (Top Dog)  deze fokker van Bull Mastiff maalt en mixt alle producten zelf en gebruikt het natuurlijk ook voor zijn eigen dieren .
Wat ook leuk is is het grote aanbod van compleet versies maar ook het grote aanbod van enkelvoudig gemalen diersoorten , je kan er ook alle andere bekende Kvv kopen zoals Alaska , Carnibest enz

Gisteren ben ik dus naar de winkel geweest en heb het volgende meegebracht
Ik heb als hoofdmenu in de week Kip , Konijn , Kalkoen en Lam allemaal de compleet versies
afwisselend voor de andere 3 dagen heb ik daar ook nog Paard , Rund , Geit en Pens met Runderhart  maar ook Zalm , Bosduif en Wilde Eend ook natuurlijk allemaal de compleet versies op deze manier is er genoeg afwisseling .
Als toevoeging op Paard en Rund heb ik ook Gemalen kippennekjes en kalkoenkarkasjes in deze 2 varianten zit er minder bot percentage .

De vele variatie is vooral ook om te zien wat hij lekker vind of misschien helemaal niet te eten vind

Als tussendoortje heb ik ook Volledige Kippennekjes .

Ik hoop nu toch dat ik goed bezig ben want zoals iedereen die net begint twijfel ik toch ook wel een beetje

Nu is het nog 3 weken wachten op onze nieuwe vriend want het is hier veel te stil in huis .

Mvg
Kathleen
Door M@rina
#2957923
welkom Kathleen en veel plezier met je pup.
Het merk Topdog ken ik niet,kon er ook zo gauw niets over vinden op internet.

Er vallen mij 2 dingen op:
1. Je noemt zo'n 9 diersoorten op, dat is prima, maar ook dat het allemaal complete versies zijn, wat bedoel je met compleet? Kan je van dit merk bijv.  alleen rund geven en dan voer je compleet? met andere woorden zijn er vitamine en mineralen toegevoegd om het compleet te maken.
2. Je zegt dat je gemalen kippennekken en kalkoenkarkas hebt en dat daar minder bot in zit, dat is raar. een goede kvv bevat tussen de 15 en 25% bot daarnaast zit er spiervlees en orgaan in en soms ook een beetje groente. als je gemalen karkas neemt dan is dit met een beetje mazzel minsten 50% bot en de rest is spiervlees, het kan dus niet dat een gemalen karkas minder bot bevat dan een goed samengestelde kvv.

Verder raden we hier iedereen aan meer merken kvv te voeren. Niet 1 merk maar het liefst 3 of 4 verschillenden merken. ik adviseer ook altijd de enkelvoudige, niet complete merken. Bij deze merken moet je minimaal 4 diersoorten voeren en dan voer je compleet.
Door Kaboke
#2957940
Hallo,

Wat ik bedoel met compleet is dat de menu's bestaan uit Bv Kalkoen 70% ( spiervlees , orgaan en bot ) Groenten 20% en Fruit 10% , er worden geen toevoegingen gedaan van preparaten
alleen de variant Paard en Rund bestaat enkel uit spiervlees en orgaan 70% en de rest in groenten en fruit vandaar dat die 2 moeten gemengd worden met gemalen kippennekjes of gemalen kalkoennekjes om toch aan het bot percentage te komen .

Dit begrijp ik verkeerd denk ik ,ik dacht dat enkelvoudig Kvv betekende 1 diersoort maar wel met toegevoegde groenten en fruit .
Afwisselen in de toekomst is ook niet echt een probleem aangezien hij ook alle andere merken verdeeld

Mvg
Kathleen
Door Martine-Tom
#2957941
Fruit? Lijkt me niet handig, fruit in combi met vlees gaat gisten (uitgezonderd appels) verder lees ik dingen als linzen, rijst en pasta waar ik ook niet enthousiast van word en ik kan eigenlijk nergens verhoudingen vinden wat er per smaak precies inzit.
Ik zie dat ze bij die leverancier ook andere, beter bekende merken verkopen dus ik zou zelf die merken nemen en dan zoveel mogelijk afwisselen  :)
Door Kaboke
#2957966
De rijst , linzen en pasta zit niet in alle bereidingen hoor en hier kies je dan zelf voor , en er is natuurlijk keuze genoeg van andere merken ook .
Ik probeer deze eerst eens omdat ik positieve reacties gehoord hebt , en ook omdat de eigenaars van de Puppy's hier heel tevreden over zijn ( ze wisselen ook door de week es met de bekendere  duurdere merken ) ze hebben zelf 3 prachtige Bouviers lopen die het uitstekend doen op deze voeding .

Mvg
Kathleen
Gebruikersavatar
Door Ingrid (shadow)
#2957993
hieronder staat volgens mij een lijst van de voedingen van top dog

-->> http://topdog.be/voeding/

ze hebben volgende menu’s in hun standaard assortiment:

- Rund compleet/ Rund compleet met pasta (geen rijst)/ Rund compleet met linzen (geen rijst)
- Kip compleet/ Kip compleet met linzen (geen rijst)
- Lam compleet
- Vis compleet
- Zalm compleet
- Pens compleet
- Kip & Pens compleet (zonder rijst)
- Pens met Runderhart en groenten (geen rijst)
- Ideaalmix (paard, kip, zalm, rund – geen rijst)
- Paard compleet
- Geit compleet
- Konijn compleet
- Kalkoen compleet

En als het eens wat specialer mag zijn:

- Hert compleet (geen rijst)
- struisvogel compleet (geen rijst)
- Puur hertenvlees
- Bosduif compleet (geen rijst)
- Wilde eend compleet (geen rijst)
- Fazant compleet (geen rijst)
- Patrijs compleet (geen rijst)
Laatst gewijzigd door Ingrid (shadow) op zo 13 jul 2014, 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Martine-Tom
#2958003
[quote="shadowhome"]
hieronder staat volgens mij een lijst van de voedingen van top dog

-->> http://topdog.be/voeding/

ze hebben volgende menu’s in hun standaard assortiment:

- Rund compleet/ Rund compleet met pasta (geen rijst)/ Rund compleet met linzen (geen rijst)
- Kip compleet/ Kip compleet met linzen (geen rijst)
- Lam compleet
- Vis compleet
- Zalm compleet
- Pens compleet
- Kip & Pens compleet (zonder rijst)
- Pens met Runderhart en groenten (geen rijst)
- Ideaalmix (paard, kip, zalm, rund – geen rijst)
- Paard compleet
- Geit compleet
- Konijn compleet
- Kalkoen compleet

En als het eens wat specialer mag zijn:

- Hert compleet (geen rijst)
- struisvogel compleet (geen rijst)
- Puur hertenvlees
- Bosduif compleet (geen rijst)
- Wilde eend compleet (geen rijst)
- Fazant compleet (geen rijst)
- Patrijs compleet (geen rijst)
[/quote]Ja die vond ikook maar kon nergens vinden hoeveel bot, spier en orgaan erin zit, welke organen enz enz.
Door inni
#2958030
Ik zou 1 niet te moeilijk verkrijgbare vleessoort achterwege laten ivm eventueel elimineren later. 99/100 niet nodig maar wel handig als 't die 1/100 is
Door M@rina
#2958175
[quote="Kaboke"]
Hallo,

Wat ik bedoel met compleet is dat de menu's bestaan uit Bv Kalkoen 70% ( spiervlees , orgaan en bot ) Groenten 20% en Fruit 10% , er worden geen toevoegingen gedaan van preparaten
alleen de variant Paard en Rund bestaat enkel uit spiervlees en orgaan 70% en de rest in groenten en fruit vandaar dat die 2 moeten gemengd worden met gemalen kippennekjes of gemalen kalkoennekjes om toch aan het bot percentage te komen .

Dit begrijp ik verkeerd denk ik ,ik dacht dat enkelvoudig Kvv betekende 1 diersoort maar wel met toegevoegde groenten en fruit .
Afwisselen in de toekomst is ook niet echt een probleem aangezien hij ook alle andere merken verdeeld

Mvg
Kathleen
[/quote]

mmhmmhm 30% groente en fruit is mijns inziens veel te veel, 10% groente maximaal en geen fruit door kvv mengen (zie bericht Martine-Tom)
Van die overige 70% is dus niet bekend hoeveel bot, orgaan en spiervlees er in zit? zelf bj moeten engen van botwwerk, hoeeel moet je dan erbij geven van de gemaken kippennekken of kalkoenkarkas?
Sorry, het zou mijn kvv net zijn, zeker niet voor en beginner, die nog niet helemaal weet wat ze voert.
Laatst gewijzigd door M@rina op zo 13 jul 2014, 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Kaboke
#2958188
Oei oei oei , niks dan negatieve reacties ik had het misschien toch beter alleen bij lezen gehouden

Mvg
Kathleen
Door Martine-Tom
#2958203
[quote="Kaboke"]
Oei oei oei , niks dan negatieve reacties ik had het misschien toch beter alleen bij lezen gehouden

Mvg
Kathleen
[/quote]Waarom? Je wilde toch weten of het goed is wat je voert...tja dan kan je ook dingen horen die je liever niet wil  ;)
Lijkt mij alleen maar goed zodat je zelf de afweging kan maken of je het al dan niet wil voeren en waarom je dat al dan niet wil.
Gebruikersavatar
Door vanhaut
#2958205
Nee. Alleen maar opbouwend  Waarom stel je vraag en wil je geen antwoord!? Alleen maar omdat er vraagtekens gesteld worden bij samenstelling ?
Door Kaboke
#2958218
opbouwend vind ik dit niet echt hoor eerder heel verwarrend

1. afwisselen tussen bekende merken mag of beter moet zelfs om zeker te zijn dat de hond alles krijgt wat hij nodig heeft  ( er staat toch exact op wat er inzit )
2. een product van eigen huis ( dat die man ook aan zijn eigen dieren heeft ) afwisselen met bekende producten is blijkbaar een no way omdat de hond dan niet krijgt wat hij nodig heeft

Wat is nu het grote verschil tussen 1 en 2 want ik zie het niet hoor bij beide moet je sowieso afwisselen om zeker te zijn dat de hond alles krijgt .

De eigenaars van de Puppy's doen dit al heel lang Kvv van Top-dog en eens afwisselen met andere merken Alaska , Haaksbarf , carnibest  hun honden stralen gewoon van gezondheid en de pups ook
die krijgen nu geitenmelk met stukjes verse pens .
de laatste 2 weken mag mijn pup mee eten met de Kvv van de volwassen honden terwijl de andere brokjes krijgen ( nieuwe eigenaars willen brokken voeren ) ik vind dan toch dat mijn puppy al een betere start maakt dan de andere
en misschien doet mijn Pup het wel niet schitterend op dit voer en moet ik mij wel beperken tot enkel de bekende merken dat is ook nog afwachten de toekomst zal het leren ik zal vooral heel aandachtig de ontwikkeling volgen van mijn Puppy en ingrijpen of bijsturen waar nodig .

Mvg
Kathleen
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door