Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Ingrid (shadow)
#2957984
Ik heb een vraag, wij hebben een aantal kleine kruiden in onze tuin en ik vroeg me af
bij het barfmenu mogen honden kruiden? of kan ik dat beter niet doen
en zo ja welke kruiden mogen ze en mag dat door de groentemix?
knoflook weet ik in hele kleine minibeetjes

maar zoals peterselie - basilicum- bieslook Thijm selderie - dille dat soort dingen
of zijn kruiden juist erg slecht voor een hond ??
Laatst gewijzigd door Ingrid (shadow) op zo 13 jul 2014, 12:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door spikkel
#2958008
Ik zou niet zomaar kruiden door de groenten doen, er zijn honden die allergisch er voor zijn. Ik heb een hondje die voor een aantal kruiden allergisch is.
Er zijn ook kruiden die elkaar versterken. Ik heb wel kruiden in potten, als ze willen kunnen ze er van snoepen.
Gebruikersavatar
Door Ingrid (shadow)
#2958039
inderdaad en daarom vroeg ik er ook naar of het een meerwaarde zou hebben en of het kwaad kon
of er kruiden bij waren die wel mochten
maar ik zou het nooit zomaar geven om die reden dat ik inderdaad niet weet of het kon
thanks voor het mee denken
Door kakocavi
#2958061
Sommige kruideen hebben een geneeskrachtige of gezondheidsbevorderende werking, dus het kan helpen. Maar ik zou er inderdaad niet te enthousiast mee beginnen, ook omdat de smaak niet altijd gewaardeerd wordt. Gewoon een plantje tegelijk aan de groentemix toevoegen en kijken wat het effect is. Peterselie is dacht ik wel een goede voor honden. Niet geven bij zwangerschap, dat wekt vroegtijdige weeën op.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2958098
Voor onszelf gebruiken we kruiden meestal als smaakmaker, maar voor de hond hoeft dat niet. Kruiden hebben zoals al genoemd bijna allemaal wel een werking, waarbij wel gezegd moet worden dat je dan best flinke hoeveelheden moet geven om aan die geneeskrachtige werkingen te komen. Dus kleine beetje verse keukenkruiden gaat niet veel kwaad aanrichten, maar voegt in de regel ook niet veel toe. Ja smaak en daar zit de hond meestal net niet op te wachten.
Peterselie vinden ze hier wel lekker en daarvan snij ik ook wel eens....gut 1 x per maand ofzo, wat plukjes door het eten heen.

Generaal gezien zet ik kruiden alleen in als ze dan ook een gericht doel dienen.
Gebruikersavatar
Door Ingrid (shadow)
#2958270
dank je wel jullie antwoorden zijn erg duidelijk
ik ga dus helemaal geen kruiden toe voegen ik dacht het voegt iets toe maar puur vanuit menselijke denkwijze hihi
was ook alleen een vraag omdat ik veel kruiden heb maar ik ga dat dus niet doen
mocht het medische nodig zijn verdiep ik me er dan wel in

dank jullie wel voor je antwoorden, fijn dat je hier met al je vragen terecht kunt steeds
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door