Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hannabelgje
#2957674
Uiteraard heb ik er niet eerder aan gedacht en is het nu te laat om het te regelen.
Mag ik dan gewoon de echte binnenstad niet in of heel Keulen niet in?
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#2957764
Tis morgen zondag hè? Weet niet waar je het wil regelen?
Wanneer ga je?

Bij een beetje garage of bij de TüV stations in heel Duitsland kun je een Umweltplakette kopen (+/- 5 euro).

Edit: wel je autopapieren laten zien  ;) En hopen dat je een groene sticker krijgt, anders mag je ook de binnenstad niet in.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#2957785
Waar je je auto kunt laten keuren. Soort ANWB / RDW.

Ik vond dit op de site van Keulen:
(Misschien van tevoren even bellen of het kan?)

FEINSTAUBPLAKETTE AUCH AM WOCHENENDE

Mundorf Tank W. Meyers
Rolshover Straße 420, 51105 Köln
Telefonnummer: 0221 / 8301240
Ausgabe von Feinstaubplaketten:
Täglich 24 Stunden

SB-Tankstelle Z. Hariklar
Schmittgasse 44, 51143 Köln
Telefonnummer: 02203 / 982111
Ausgabe von Feinstaubplaketten:
Samstag: 8 bis 20 Uhr
Sonntag: 10 bis 17 Uhr
Montag bis Freitag: 7 bis 21 Uhr

SB-Tankstelle Keimes
Dellbrücker Hauptstraße 9-11, 51069 Köln
Telefonnummer: 0221 / 684754
Ausgabe von Feinstaubplaketten:
Samstag und Sonntag: 7 bis 22 Uhr
Montag bis Freitag: 6 bis 23 Uhr
Door Femke
#2957837
Wij hebben het ook ter plekke in Keulen geregeld bij de Tüv. Dus even met de kenteken papieren bij zo'n station langs en je krijgt ter plekke je milieusticker.

Ik verbaas me erover wat voor slurpers er nog een groene sticker krijgen, volgens mij heb ik bijna nog nooit een orde sticker gezien!
Door Sylvi@
#2957954
Wij hebben die sticker (al meerdere voor een vervangende auto, nieuwe auto, ruit stuk enz) gewoon bij een autodealer gekocht (misschien dat die dan toevallig ook Tüv waren, dat weet ik niet).
Soms idd aan de rand van de stad waar je moet zijn, maar wij wonen een paar km van de grens, dus naar de dichtstbijzijnde autodealer en een paar minuten later sta je weer met je sticker buiten.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door