Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door LJB
#2957449
Hallo!

8 weeken geleden kwamen bij ons 5 jonge poesjes ter wereld. Een van onze honden vertrouwen wij nooit helemaal, ze heeft al enige kippen, hazen en Vogels op haar geweten. In gedachte heb ik de jonge katjes belooft dat mijn hond het niet overleefd als ze een Poesje dood maakt.

Alles ging prima, bijna 9 weken nu. Net zit ik op een bankje en ineens bijt mijn hond een Poesje in de hals...er liep gelijk bloed uit de Bek en ze verkrampte. Ik heb ze binnen sekonden afgemaakt met een klap op de kop en een steek in het hartje.

Verschrikkelijk ik kan Alleen nog maar huilen. Mijn hond heb ik uit het huis weggesloten en nu kan ik er steeds aan denken of ik ze in zal laten slapen zoals ik 2 maanden geleden de poesjes beloofde dat er Niets met ze kan gebeuren. Mijn hond kan ik niet meer fatsoenlijk aankijken, wat een teleurstelling.

Ik heb geen Idee Wat ik van deze thread verwacht maar ik moet er even over praten....
Laatst gewijzigd door LJB op za 12 jul 2014, 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door kiara
#2957463
Nou als ik heel eerlijk ben zou ik ook zo reageren
Nou ja niet inslapen dan maar misschien herplaatsen en eerlijk vertellen waarom
Kijk als ze erg veel jacht instinkt hebben kan ik mij iets bij voorstellen dat ze in de natuur/ bossen wat pakken ( maar dan is het kwestie van nooit meer los)
Maar eigen dieren in huis is bij mij ook een nono
Bij mij lopen de kippen/ soms konijn honden katten allemaal los bij elkaar
( als het goed is komt er een filmpje van hier op bp marina gaat dat hopelijk erop zetten)
Dan kan je zien hoe het ook kan , maar en grote maar ik ben er altijd bij
De katten niet altijd maar allemaal van jongs af aan opgegroeid ermee
En tuurlijk er kan altijd wat mis gaan maar dit vind ik wel heel erg gruwelijk
Wat ik mij wel afvraag : waarom laat je die hond bij de katjes als je weet dat hij niet te vertrouwen is
En verder ik kan je geen raad geven dat moet je zelf beslissen
Door K&D
#2957468
Als je de hond wilt houden, dan altijd muilkorven, behalve als ze opgesloten zit. Dit gaat niet weer over. Herplaatsen is ook link omdat ze het gedrag niet zal veranderen.
Door robbiekomvoor
#2957478
Ik snap niet dat je een nest kittens gaat nemen,terwijl je weet dat je hond misschien de kittens dood kan bijten.
En nu moet je hond het met de dood gaan bekopen,terwijl het je eigen stomme fout is >:( >:(
Door LJB
#2957502
Bedankt voor Julie reakties. Ik heb Heel erg veel met mijn hond gewerkt om ze ervan af te houden andere dieren te doden. Het is nu 3 jaar goed gegaan wij hebben ook kippen, konijntjes en dus katten. Op een gegeven moment was ik ervan overtuigd mijn hond met nieuwe vertrouwen goed te doen. Ik was Heel blij en Trost op dat wat we berijkt hadden.

Ze heeft toch de drang te doden zonder reden. Ik denk niet dat ik ze kan houden....
Door miik
#2957537
Ik vind dit niet een fout van de hond, maar vooral van jou als baasje...
Je weet hoe je hond in elkaar zit, dan moet je zorgen dat er geen risicovolle situatie ontstaat....
En je wist het- want je zegt zelf dat je 2 maanden geleden het de kittens al beloofde....
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2957545
miik schreef: Ik vind dit niet een fout van de hond, maar vooral van jou als baasje...
Je weet hoe je hond in elkaar zit, dan moet je zorgen dat er geen risicovolle situatie ontstaat....
En je wist het- want je zegt zelf dat je 2 maanden geleden het de kittens al beloofde....
Dit dus.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#2957546
miik schreef: Ik vind dit niet een fout van de hond, maar vooral van jou als baasje...
Je weet hoe je hond in elkaar zit, dan moet je zorgen dat er geen risicovolle situatie ontstaat....
En je wist het- want je zegt zelf dat je 2 maanden geleden het de kittens al beloofde....
Amen to that...
Door hannabelgje
#2957552
Daarom zeg ik, beter alles gewoon herplaatsen.
Als ik mijn katten bij mijn caafjes zet vallen er net zo goed slachtoffers. Als ik ze beide wil houden is het mijn taak dat ze niet bij elkaar kunnen. Gebeurt dat toch is het mijn schuld en niet van de kat die alleen doet wat de natuur hem vertelt.
Door miik
#2957555
Ik vergeet antwoord op je vraag te geven...
Ik vind dus dat jij verantwoordelijk bent voor een veilige leefomgeving voor al je dieren. In jouw geval betekend dat dat je ze apart moet houden, of ene muilkorf om, of een andere oplossing. Maar als dat dus niet lukt (zoals uit je berichtje blijkt) dan is het misschien verstandig de ene of de andere te herplaatsen... zodat er een situatie ontstaat die wel veilig is voor alle dieren.
Gebruikersavatar
Door Hylos
#2957560
Je gaat toch niet een hond in laten slapen omdat hij een kat dood bijt.. die jij zo ongveer voor zn neus neerzet! Jij creeert het probleem en nu moet jouw hond boeten, is niet logisch in mijn ogen.
Herplaats je hond dan en kies voor de poezen.
Door LJB
#2957565
Ja ik ontken niet dat ik Schuld Ben aan deze situatie. Omdat alles prima verliep heb ik vertrouwen opgebaut, mijn fout dus. Ik ga erover nadenken maar nu f slapen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door