Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Becky
#2957282
Hoi allemaal,

Ik heb ergens gelezen dat als je ze op BARF overzet hun gedrag ook positief zou kunnen veranderen.
Is dat waar? Zo ja, hoe zou het dan veranderen, worden ze dan rustiger of zo?

Alvast bedankt voor de antwoorden  :biggrin2:
Door lachnat
#2957286
Alleen mijn kater zijn gedrag is verandert
Op de urinary brok  was hij een chagrijnige luie donder en na de overstap op vers werd hij weer vrolijk en actief.

Dus die werd alles behalve rustiger  ;D
Door Jump
#2957287
Ik merk hier dat na de (avond)maaltijd alle 3 de honden heel rustig worden en de hele avond liggen
uit te buiken, terwijl ik vaak hoor van jonge brokkenhonden die na het eten heel onrustig zijn en dan net
hun "wild" uurtje hebben.
Gebruikersavatar
Door Ingrid (shadow)
#2957317
wij hebben zowel de katten als honden op barf gezet maar dit is gekomen door onze cavalier die heel slecht was

mijn cavelier was een hele slechte eter had van alles en is 11,5 jaar oud

zijn darmen waren van streek die hoorde je de hele dag, kon slecht lopen door een hermia en werd van stoel naar stoel gedragen
de dagelijkse wandelingen kon ze niet meer helaas alleen mee in een wandelwagen of auto
sliep de hele dag en kwam geregeld bij de dierenarts
haar vacht van zwart naar grijs gegaan en flink verharen

nu lijkt het of er een wonder is gebeurd
ze is weer heel actief we horen haar darmen niet meer
hoeft niet meer te spugen
zit lekker in haar vel \loopt weer door het huis sterker nog rent 2 trappen op naar boven
maar weer wandelingen en zelfs de grote ronde met de golden retriever mee
speelt weer
maar vooral eet weer goed, echt elke dag 2 keer haar bak leeg en dat was echt een gedoe eerst
haar grijze doffe vacht is hartstikke gitzwart weer en ze verhaart bijna niet
echt als je zo je hondje ziet veranderen en haar al een paar keer wilde laten inslapen
dan snap je wel dat wij met alle dieren volledig op Barf hebben gezet
zowel de honden als de katten
bij ons geen brokken meer zelfs niet als snack die maken we zelf met een droogmachine

ik hoop dat jij net zo`n goed gevoel over barf krijgt dan wij hebben
en mijn inzicht is dus inderdaad dat ze veranderen , alleen al qua gezondheid en veel meer tevreden zijn een rust over zich krijgen en daarnaast meer energie als je iets met ze wil doen
maar vooral lekker in hun vel zitten een tevreden gevoel
en als je ze ziet smullen van het eten is dat is zo leuk om te zien
als de bak leeg is nog een lik aan de lippen en even omkijken van thanks baasie het was weer smakelijk hihi
Laatst gewijzigd door Ingrid (shadow) op za 12 jul 2014, 13:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Becky
#2957333
Hartstikke bedankt voor de reacties ;D

Ikzelf ben al helemaal overtuigd van dat BARFEN goed is ( mijn moeder wilt eerst op KVV, als dat goed gaat wil ze denk ik ook wel op BARF overstappen) alleen mijn vader nog niet :'(
Hij wilt geen extra vriezertje+ voer aanschaffen en hij geeft als reden: met brokken zijn ze altijd oud geworden  :-\
Dan geef ik een tegenreactie ( mensen kunnen ook oud worden met diepvriespizza en vitaminesupplementen) en dan wordt ie chagrijnig en wil er niets meer over horen.
Wat ik ook probeer (bijv. Dit forum laten lezen, voor en nadelen op een rijtje zetten, zeggen dat ik alles ga betalen, enz.) hij wilt niet luisteren >:(

Hebben jullie nog tips voor het overhalen van m'n vader?
Laatst gewijzigd door Becky op za 12 jul 2014, 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Becky
#2957335
Ps. M'n moeder en ik hebben al een aantal KVV rollen van een halve kilo naar binnen gesmokkeld, maar gaan hiermee pas beginnen na onze vakantie
Laatst gewijzigd door Becky op za 12 jul 2014, 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Door smulpaap
#2957337
Ja hoor hier ook . Heel blij als er eten aankomt , dat was met mijn ene dame die ook brok heeft gegeten een crime . Altijd met lange tanden eten , of helemaal niet .
Dat komt nu nooit meer voor , eten is elke dag feest . Ik vind al mijn honden vele malen relaxter , andere eigenaren zeggen vaak , wat stralen de honden toch een rust uit .
Ze zijn tevreden en slapen zeer diep na de maaltijd . Maar ook veel fitter natuurlijk .
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door