Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kiara
#2957199
Ik heb klein blikje sardientjes in blik gekocht maar zag nacaanloop pas dat er zonnebloem olie inzit kan ik dit gewoon geven?
Dan krijgen ze dus op 1 dag zalmkoppen en dan wat sardientjes 1x per week
Van de zalm gaan ze niet aan de rees maar tweifel nu bandiet sardientjes
Wil het eigenlijk morgen geven dus hoop dat ik snel advies krijg
Bedankt
Gebruikersavatar
Door kiara
#2957202
ja zie het nu staan maar 1%,72% sardien en 27%zonnenbloemolie
had hier ergens gelezen dat dat kon sardien in blik,ik weet ook niet of het bij de visboer te koop is? Of zijn er ook soorten blik zonder zout,ik hasd er eerlijk gezegd niet op gelet wel op de zonnenbloem olie
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2957207
Als je de zonnebloemolie goed afgiet kan het wel voor een keertje. Maar ik zou liever rauwe sardientjes geven. Dan zijn ze rauw, ongezouten en heb je ook geen last van olieën. En het is ongetwijfeld veel goedkoper dan uit blik.

Ik bestel mijn vis meestal gewoon mee bij de grote leveranciers (Lupa, Herby, Degomeat), als ik daar een bestelling doe.
Door Lizzy
#2957215
Rauwe sardientjes geven de voorkeur. Maar als ze dat niet happen, koop je het beste sardientjes in water of in olijfolie of in tomatensaus (als je hond daar tegen kan). Zonnebloemolie (of sojaolie) bevat teveel omega 6 vetzuren en daar krijgt je hond bovendien al veel van binnen. Dus voor een keertje prima, maar ik zou daar geen gewoonte van maken. En dat beetje zout zou ik me geen zorgen om maken.
Gebruikersavatar
Door kiara
#2957222
Ik heb nog geen vers geprobeerd en zag dit staan
Zag wel in tomatensaus staan maar dat dorst ik niet aan
In water was op dus ik dacht neem deze
Hoeveel van die dingen mogen ze hebben ? Ze krijgen dus s'morgens ieder een hele zalmkop
( de twee groters) de border lust dat niet en de kleine chi jat zelf of ik snij kleine snippertjes
( de kleine chi ben ik overigens ook nu barf aan het voeren)
Maar keek even op de rekenhulp maar jongen daar kan je heel wat chi mondjes van voeren in verhouding van de groters  ;D
Dat is grammetjes werk
Dus wat voor hoeveel heden zal ik geven voor de twee grote en kleine chi?
Weer bedankt voor de tips
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door